Ga naar inhoud


Hotelopstelling, of hoe het ook mag heten.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

ik zou de topic titel gewoon veranderen want nu krijg je een hoop gelul in dit topic zoals gewoonlijk dat allen direct denken aan illegaal.Simpel is gewoon een masterbox met verschillende tuners erin.Oscam met je kaartje en fallback tuner gebruiken.Zo kijken we hier reeds jaren zonder problemen met  3 TV's tegelijk en soms nog een opname erbij.Geen gepruts.Wel een schotel met quad lnb's  en 4 kabels naar binnen.Hier is het simpel : 3 vaste sats nl 19.2 ; 23.5 en 28.2 en 1 rotor erbij voor degenen die op 9E,13E enzo willen kijken.Nog goedkoop ook.Voordeeel  is dat je alle merken boxen die fallback tuner ondersteunen in het image kan gebruiken.In huiskamer dus dure box en de andere spotgoedkope dingetjes.

 

 

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, bellejt zei:

ik zou de topic titel gewoon veranderen want nu krijg je een hoop gelul in dit topic zoals gewoonlijk dat allen direct denken aan illegaal.Simpel is gewoon een masterbox met verschillende tuners erin.Oscam met je kaartje en fallback tuner gebruiken.Zo kijken we hier reeds jaren zonder problemen met  3 TV's tegelijk en soms nog een opname erbij.Geen gepruts.Wel een schotel met quad lnb's  en 4 kabels naar binnen.Hier is het simpel : 3 vaste sats nl 19.2 ; 23.5 en 28.2 en 1 rotor erbij voor degenen die op 9E,13E enzo willen kijken.Nog goedkoop ook.Voordeeel  is dat je alle merken boxen die fallback tuner ondersteunen in het image kan gebruiken.In huiskamer dus dure box en de andere spotgoedkope dingetjes.

 

 

 

Het is juist daarom dat ik er in duidelijke taal bijzet dat ik niet die toer (illegaal) opwil. Opnames maken moet inderdaad ook wel de mogelijkheid blijven. Wat die " fallback" tuner is ga ik proberen ergens op te snorren en kom ( ZEER WAARSCHIJNLIJK) nadien met bijkomende vragen in die zin terug. Uw weze bedankt, maar evengoed gewaarschuwd. LOL

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

velen lezen hier dikwijls alleen maar een titel en reageren dan.Ik draai reeds jaren openvix op al de boxen en voldoet fijn voor fallback tuner.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, bellejt zei:

velen lezen hier dikwijls alleen maar een titel en reageren dan.Ik draai reeds jaren openvix op al de boxen en voldoet fijn voor fallback tuner.

Bedankt voor je reactie. Op mijn boxen staat open PLI, wil dat zeggen dat ik die er dan dien af te gooien en ook openix moet gaan draaien, of kan ik gerust open pli aanhouden? Ik ben namelijk niet zo'n kei in het veranderen van jarenlange gewoontes, laat staan aan wat nieuws gewoon worden. PAS OP, als het moet, moet het maar hoor.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli werkt ook keurig met fallback. Dus je hoeft niet over naar OpenVix.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

OpenPli werkt ook keurig met fallback. Dus je hoeft niet over naar OpenVix.

Mooi, heb je enig idee waar ik ( liefst een NL talige ) tutorial kan vinden over de opzet van zoiets? Zoals gezegd fallback was tot zelfs enkele uren geleden een nooit van gehoord iets voor mij.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎-‎2‎-‎2020 om 12:33, ceesv zei:

Om het verhaal terug te brengen tot de essentie.

 

Je kan maximaal 4 sids met je kaart gebruiken, hetgeen in de praktijk bij Canal Digitaal betekent dat je in het gunstigste geval 4 en in het slechtste geval op 2 ontvangers kan kijken met home sharing.

 

Het hangt ervan af naar welke zender je kijkt, sommige kanalen nemen 2 i.p.v. 1 sid in gebruik.

 

Dat is NIET hoe dit werkt!!!!!    Een zender kan maar 1 SID (service ID) hebben,  wat wel kan is dat men in de ECM een limitering opgeeft dat de kaart nog maar 1 of 3 andere ECM's in dezelfde tijdsperiode (10 sec) mag verwerken, als dat er dus meer zijn dan opgegeven wordt er een tellertje in de kaart gestart, als dat tellertje over een bepaalde grens komt gaat de kaart de afgegeven CW's versleutelen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dank voor de uitleg, de materie is niet mijn specialiteit.

De essentie blijft, wordt de kaart te vaak aangesproken, gaat die in de strafmode.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kun je het (deels) oplossen door een kaartservertje te creëren met cache-echange via OScam. Zo kun je eenvoudig de SID limiet voor de gek houden. Uiteraard alleen voor identieke ECM's, maar als 4 personen tegelijk RTL 4 willen zien dan kan dit, dankzij cache-exchange wordt dan niet de kaart, maar de cache aangesproken... Geen ultieme oplossing, maar ik heb hier 5 bakjes tegelijk aan en (gelukkig) nog niets engs met de kaart meegemaakt... Zelf gebruik ik een RasPi voor dat doel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Mimisiku zei:

Overigens kun je het (deels) oplossen door een kaartservertje te creëren met cache-echange via OScam. Zo kun je eenvoudig de SID limiet voor de gek houden. Uiteraard alleen voor identieke ECM's, maar als 4 personen tegelijk RTL 4 willen zien dan kan dit, dankzij cache-exchange wordt dan niet de kaart, maar de cache aangesproken... Geen ultieme oplossing, maar ik heb hier 5 bakjes tegelijk aan en (gelukkig) nog niets engs met de kaart meegemaakt... Zelf gebruik ik een RasPi voor dat doel...

 

Nee, als 4 personen tegelijk RTL4 willen zien en dezelfde ECM sturen vangt de softcam dit op en krijgt de kaart maar 1 aanvraag. Daarna is de CW aanwezig dus andere 3 krijgen deze uit de lokale cache,  elke softcam doet dit.    Het wordt wel een probleem als een clientbox verkeerd geconfigureerd is of een eerdere versleutelde opname terug kijkt en een verschillende ECM zou sturen, dan telt die als een extra aanvraag en wordt die mogelijk door gelaten naar de kaart.

 

Meer dan 4 verschillende zenders kijken kun je beter oplossen met een 2e kaartje, je moet dan wel weten hoe je eea instelt. Ook de oscam.ratelimit kan hierbij helpen.  Cache exchange vind ik niet echt een aanrader voor thuis, kun je net zo goed een echt lijntje wisselen.

 

De gemiddelde Linux box kijker heeft meer baat bij CCcam, kaartje er in en kijken maar en desnoods een lijntje naar een 2e of 3e box en dat werkt ook allemaal prima zonder gezeik. Daar heb je geen oscam of uitgebreide configuraties voor nodig. Maar goed de TS heeft niet aangegeven op hoeveel boxen hij wil gaan kijken.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Codx zei:

 

Nee, als 4 personen tegelijk RTL4 willen zien en dezelfde ECM sturen vangt de softcam dit op en krijgt de kaart maar 1 aanvraag. Daarna is de CW aanwezig dus andere 3 krijgen deze uit de lokale cache,  elke softcam doet dit.    Het wordt wel een probleem als een clientbox verkeerd geconfigureerd is of een eerdere versleutelde opname terug kijkt en een verschillende ECM zou sturen, dan telt die als een extra aanvraag en wordt die mogelijk door gelaten naar de kaart.

 

Meer dan 4 verschillende zenders kijken kun je beter oplossen met een 2e kaartje, je moet dan wel weten hoe je eea instelt. Ook de oscam.ratelimit kan hierbij helpen.  Cache exchange vind ik niet echt een aanrader voor thuis, kun je net zo goed een echt lijntje wisselen.

 

De gemiddelde Linux box kijker heeft meer baat bij CCcam, kaartje er in en kijken maar en desnoods een lijntje naar een 2e of 3e box en dat werkt ook allemaal prima zonder gezeik. Daar heb je geen oscam of uitgebreide configuraties voor nodig. Maar goed de TS heeft niet aangegeven op hoeveel boxen hij wil gaan kijken.  

 

8 uren geleden, Codx zei:

Meer dan 4 verschillende zenders kijken kun je beter oplossen met een 2e kaartje, je moet dan wel weten hoe je eea instelt. Ook de oscam.ratelimit kan hierbij helpen.  Cache exchange vind ik niet echt een aanrader voor thuis, kun je net zo goed een echt lijntje wisselen.

Kaartje erbij, kaartje van box verhuizen, DAT wil ik vermijden. Misschien zijn je intenties tot helpen goed maar als ik een fiets zoek die 100 km per uur rijden kan hoef ik niet een reactie als koop beter een auto zit je nog droog ook als het regent. Ik zoek een oplossing, om binnen 1 woning, dus 1 gezin, in meerdere kamers tv te kijken zonder de kaarten te moeten verhuizen. Dit aan U en aan ALLE mensen op ALLE fora over Alle onderwerpen, PLEASE reageer op vragen zoals ze gesteld zijn. Als de dokter me wat geeft om naar de wc te kunnen gaan daar waar ik met diaree zit is het big shit waar het niet hoeft.

Dit ter verduidelijking.

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Overigens kun je het (deels) oplossen door een kaartservertje te creëren met cache-echange via OScam. Zo kun je eenvoudig de SID limiet voor de gek houden. Uiteraard alleen voor identieke ECM's, maar als 4 personen tegelijk RTL 4 willen zien dan kan dit, dankzij cache-exchange wordt dan niet de kaart, maar de cache aangesproken... Geen ultieme oplossing, maar ik heb hier 5 bakjes tegelijk aan en (gelukkig) nog niets engs met de kaart meegemaakt... Zelf gebruik ik een RasPi voor dat doel...

En hoe doe ik dat? graag stapje per stapje link (Liefst dan nog in onze eigen taal).

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duidelijkheid van jouw kant is daarbij onontbeerlijk.

Tot nu toe ontbreekt die.

 

Om hoeveel ontvangers/kamers gaat het?

Je hebt al te horen gekregen dat het maximum op een kaart 4 ontvangers is, in het gunstigste geval.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zeg ik dat jij kaartjes van box moet gaan verhuizen ?  Je haalt er vergelijkingen bij die niet relevant zijn terwijl je zelf GEEN DUIDELIJKE vraagstelling hebt.  Wij willen van jou weten hoeveel ontvangers jij tegelijk wilt bedienen, want alles valt of staat met dat aantal.  Als jij een server voor je vriendengroep met 20 man wilt beginnen heb ik daar geen probleem mee maar is het advies anders.

 

En als je meer dan 3-4 ontvangers tegelijkertijd wilt gebruiken heb je ALTIJD extra kaarten nodig.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Codx zei:

Waar zeg ik dat jij kaartjes van box moet gaan verhuizen ?  Je haalt er vergelijkingen bij die niet relevant zijn terwijl je zelf GEEN DUIDELIJKE vraagstelling hebt.  Wij willen van jou weten hoeveel ontvangers jij tegelijk wilt bedienen, want alles valt of staat met dat aantal.  Als jij een server voor je vriendengroep met 20 man wilt beginnen heb ik daar geen probleem mee maar is het advies anders.

 

En als je meer dan 3-4 ontvangers tegelijkertijd wilt gebruiken heb je ALTIJD extra kaarten nodig.

 

 

 

 

Geen kaarten verhuizen, noch zeven en dertig kaarten nodig hebben. Dat is zeer duidelijk in de vraagstelling aan bod gekomen. Als alle andere reageerders dat snappen, en zien wat ik bedoel, zal het zeker niet aan de vraagstelling liggen denk ik. De SAB SMS 17/8 S kan max 8 uitgangen hebben. Dus daar zie je reeds dat dat de limiet is die ik heb. Moeilijk? Neen toch.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...