Ga naar inhoud


JE EIGEN MODEM KPN


Aanbevolen berichten

Quote

Eigen modem instellen en gebruiken

Alles over vrije modemkeuze

Gebruik je liever een eigen modem in plaats van de Experia Box die je van KPN in bruikleen krijgt? Die vrijheid geven we je graag. Op deze pagina lees je waar je aan moet denken voordat je een eigen modem koopt. Daarnaast vind je hier de instellingen die je nodig hebt om je eigen modem te gebruiken. Je krijgt overigens altijd een Experia Box in bruikleen van KPN. Dit doen we om je te kunnen ondersteunen. Ben je een nieuwe klant bij KPN? Dan moet je de Experia Box eerst aansluiten, voordat je een eigen modem kunt gebruiken.

bron KPN

☝️ 👍

de eerste over het hek

als het hek van de dam is

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vroeger moest je ook verplicht telefoontoestellen huren bij de PTT, dat was een geweldig verdienmodel. Ook de gesprekskosten waren een goudmijn.

Sinds 2010 gebruik ik op de Telfort lijn de Fritzboxen 7390, 7490 en nu de 7590 met veel plezier en heb de helpdesk nauwelijks nodig gehad. Die vreselijke Experia modems liggen sindsdien ongebruikt te verstoffen in de kast. Kapitaalvernietiging....

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In het nieuwe huis van mijn ouders draait alweer een tijd een Mikrotik RB4011 met daarin direct de glaskabel (SC SFP)

 

Doorgaans 780Mbit up en 470Mbit download op een 500/500 'Hussel' abonnement van KPN. 💪

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat experia-boxje heb ik eerder al gehad toen ik KPN klant was. Het doet wat het moet doen. Maar de fritzbox is echt wel een stuk prettiger.

Maar dat is niet "de beste router". Die kun je nu wel zelf kiezen, dat is het nieuws. Dat mogen andere providers zich toch eens ter harte nemen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het zal eens tijd worden.

hoeveel geklooi Het al niet was om een vpn aan te leggen zeg..

Met openvpn lukt het wel aardig maar kpn frustreert de reguliere vpn poorten.
Met de V10 box kon je nog wel eens de bridgemodus gebruiken maar dan had je geen Iptv en telefoon.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2020 om 12:58, Tonskidutch zei:

Ook dat experia-boxje heb ik eerder al gehad toen ik KPN klant was. Het doet wat het moet doen. Maar de fritzbox is echt wel een stuk prettiger.

Maar dat is niet "de beste router". Die kun je nu wel zelf kiezen, dat is het nieuws. Dat mogen andere providers zich toch eens ter harte nemen.

 

Gaat dat zelf kunnen kiezen ook gelden voor leveranciers die KPN internet vrijwel 1 op 1 overnemen en waarvan je ook zo'n Experia box krijgt? Ik denk aan NLE, Budget, Youfone enz.?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al meer dan 15 jaar mijn eigen modem bij kpn, wat zitten ze te zeveren dat het nu mag, het heeft altijd gemogen bij kpn, maar het zal er wel mee te maken hebben dat ze telfort en xs4all gewieberd hebben

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, alias haha zei:

het heeft altijd gemogen bij kpn

Maar dit keer bieden ze mensen hulp aan. Natuurlijk heeft dat met de exit van XS4ALL te maken.

Overigens wij werkten in 2002 ook al met eigen Cisco Routers op het KPN koper net in ons bureau.

 

Je moet er wel verstand van hebben het routertje correct in te stellen. <_<

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je moet er wel verstand van hebben ...
... het routertje correct in te stellen. <_<

 

Dat is hier dan wel een beetje het probleem.
Waarbij dat eerste te verhelpen lijkt doordat ik kan lezen en het tweede door het ergens vinden van de juiste gegevens.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...