Ga naar inhoud


ISO bestand naar TS bestand (Convert)


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben tijdens mijn gedwongen thuiszitten eens aan de slag gegaan om één en ander te gaan bekijken of ik sommige zaken wat opnames betreft niet echt te vaak in mijn verzameling heb, en ben daarbij op enkele ISO bestanden (origineel van DVD) gestoten die ik graag (liefst met behoud van subs) wil overzetten naar TS (transport stream) bestanden.

Reden is vrij simpel, Ik wil de originele DVD's (die ik ook heb) zo weinig mogelijk gebruiken.

Verder is de reden op voor TS te gaan ook zo dat alle weergavetoestellen die we hebben, deze vorm van compressie aankunnen, er is slechts 1 tv die de txt niet weergeeft. Maar dat is een detail.

Nu, ik heb geprobeerd met Video Redo, (waarvan ik de gekochte versie gebruik) maar die doet het niet.

Liefst zou ik natuurlijk ook een programma kunnen gebruiken die dezelfde snelle werking geeft als die Video Redo.

Of, beter nog zou zijn een tip over hoe ik het wel kan doen met mijn Video Redo.

Ik gebruik de TV Suite. Versie 5.4.84.771.

screendump VideoRedo TVSuite.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, bedankt maat. PS blijven de aanwezige subs ook waar men ze dan graag wil?

En, heb je enig idee over de snelheid waarmee dat programma dat doet?

Duimpje.

 

Greetz,

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem net op de pc geschoten, aanvaard geen ISO, spijtig, de  vraag staat dus weer open. Maar toch bedankt.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets anders geprobeerd. Opent nu toch al een iso en geeft me wat beeldjes. Ik ga er verder mee aan de slag.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wanderer zei:

kunt toch gewoon met verkenner of winrar openen, dan heb je een video_ts bestand.....of snap ik de vraag niet.?

Hey, ik denk idd dat je de vraag niet doorhebt, misschien is dat wel mijn schuld.

Het is de bedoeling dat ik het iso (origineel is video dvd) naar ts kan converteren om dat dat ts bestand naar de hdd (harddiskdrive) van bv een enigmabox kan kopiëren zodat ik het op de tv waarop die box is aangesloten kan weergeven.

Toch bedankt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Denisdaf zei:

Iets anders geprobeerd. Opent nu toch al een iso en geeft me wat beeldjes. Ik ga er verder mee aan de slag.

Vertikt het om er een TS bestand van te maken. Ik moet dus verder zoeken.

Maar zeker bedankt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Google blijken er tientallen super-programma’s te bestaan die van alles beloven, eens op de pc blijken ze veelal niet meer te kunnen dan de freeware programma’s.

Een VOB omzetten is geen kunst, de moeilijkheid zit hem in de ondertitels, dat zijn geen tekstbestanden, maar beelden.

Met een subtitle ripper kunnen die uitgelezen worden en omgezet naar een srt file, het kan dus, alleen sluipen daar best wat fouten in, die moeten gecorrigeerd worden.

Ik hoef niet te vertellen dat men dan de hele film al gezien heeft eens die job geklaard is.  

Ik gebruik Handbrake voor het omzetten van DVD’s naar mkv of mp4.

Dat programma heeft de mogelijkheid om de ondertitels mee op te nemen tijdens het omzetten (ingebrand).

Elke tv die iets van een externe bron kan afspelen kan overweg met Mp4.

Hier zijn al tientallen DVD’s op die manier overgezet, geen schokkend beeld, geluid is ok, ondertitels perfect.

Ik zou zeggen probeer het eens, er is niks aan verloren want Handbrake is gratis.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mebo870 said:

Elke tv die iets van een externe bron kan afspelen kan overweg met Mp4.

Maar niet elke TV die externe bron af kan spelen zoals Mp4 kan de ondertitels meesturen. Mijn Panasonic doet daar extreem moeilijk mee en moet ik ondertitels gaan repareren of speciaal editten en dan vaak gaat het nog mis. Daarom gebruik ik de TV ook niet meer voor het afspelen van externe bronnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net daarom is handbrake ideaal,  in de omgezette videofile kan men de ondertiteling  mee gaan inbranden, dan komen er bij het afspelen van een mp4 helemaal geen srt's of wat dan ook meer te pas.

 

Dit is een rip van een DVD serie, geen ondertitel spoor te bekennen, omdat die ingebrand zit.

 

vb.png

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mebo870 zei:

Via Google blijken er tientallen super-programma’s te bestaan die van alles beloven, eens op de pc blijken ze veelal niet meer te kunnen dan de freeware programma’s.

Klopt.

3 uren geleden, mebo870 zei:

 

Een VOB omzetten is geen kunst, de moeilijkheid zit hem in de ondertitels, dat zijn geen tekstbestanden, maar beelden.

Ik dien ISO bestanden om te zetten.

 

Ik zou zeggen probeer het eens, er is niks aan verloren want Handbrake is gratis.

Proberen kost inderdaad niks.

 

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.cypheros.de/tsdoctor2_spec_e.html

zie de specifikaties

ts-doctor kan ook ondertitels uit de vob halen, maar dan moet je wel een DVD hebben en niet een iso

 

de andere methode is de DVD te rippen naar mp4

https://nl.wikihow.com/Een-dvd-rippen-met-VLC-Media-Player

ook dan kun je nog naar .ts met het programma ts-dotor

 

ts-doctor heeft ook het voordeel dat je het bestand kleiner kunt maken

13 uren geleden, Denisdaf zei:

(origineel is video dvd)

als jij een DVD hebt met de VOB's erop is ts-doctor je programma

 

met een beetje pC power kun je zelfs UHD bewerken

Quote

System Requirements:
Microsoft® Windows® XP (SP3), Vista, 7, 8, 10 (32 Bit or 64 Bit)
For SD recordings min. CPU 1 x 2,4 GHz and 1 GByte RAM
For HD recordings min. dualcore CPU 2 x 2,8 GHz and 2 GByte RAM
For UHD recordings min. quadcore CPU 4 x 3,2 GHz and 8 GByte RAM and graphic card with HEVC(H.265) support
DirectX 9.0c and compatible graphic card with DXVA

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...