Ga naar inhoud


ISO bestand naar TS bestand (Convert)


Denisdaf

Aanbevolen berichten

als het klopt heb je op OpenPli de samba versie 4.1 (geloof ik) als standaard mee geïnstalleerd gekregen

om de DUO2 in je pC netwerk te kunnen zien moet je een minimale versie hebben ingesteld op de DUO2 en smb 1.0 niet gebruiken op de pC maar SMB direct

zie afbeelding

Screenshot_11.png

middels DCC_E2 kun je ondanks alles (indien je het IPadres van de DUO2 kent, op de DUO2 aanmelden

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aan de instellingen van de beide (op dit moment) aanwezige en zich in de groep bevindende laptops is helemaal niets veranderd.

Ik ben toch even gaan kijken in de lijst  die u aanreikt voor de laptops en de SMB Direct komt niet voor in die lijst.

Daar ik zie dat deze in uw afb in de root van de lijst staat ben ik niet verder gaan kijken of die misschien elders in de lijst staat.

De enige gelijklopende die er instaat (met S) is Simple TCPIP enz enz.

Wat ik ook nog even kan vermelden is dat in 1 van de boxen ik alle de betrokken zaken kan zien wat aangesloten toestellen betreft. Dus de box zelf, de andere box, en beide laptops.

 

Alvast weer eens bedankt om jou kennis te mogen gebruiken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Penthe zei:

SMB Direct komt enkel voor bij de Pro versie van Windows 10.

Dan vermoed ik dat het daar niets of minder mee te maken heeft omdat het voordien dus perfect werkte.

Bedankt voor deze (belangrijke ) extra toevoeging.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha je ziet de DUO2 wel maar krijgt die foutmelding bij erop klikken / openen.

Dat kan aan de nieuwe OpenPli 7.2 liggen... die ken ik niet goed genoeg.

maar terug naar samba en ftp

 

a )

als je in de internetbrowser smb:\\192.168.178.110 in voert (het adres is bij jou natuurlijk anders) opent hij dan wel of dezelfde foutmelding?

indien hij nu een paswoord vraagt laat dat leeg en bevestig

indien hij weer een foutmelding geeft kent je windows firewall dit IP adres niet en staat geen verbinding toe of er wordt de verkeerde samba versie aangeroepen

 

b )

als je in de internetbrowser ftp:\\192.168.178.110 in voert (het adres is bij jou natuurlijk anders) opent hij dan of krijg je dezelfde foutmelding

indien hij weer een foutmelding geeft kent je windows firewall dit IP adres niet en staat geen verbinding toe

indien wel, wat normaal zou moeten zijn weten we dat het niet de firewall is maar de samba versie

 

bij b ) nemen we DCC_e2.exe en bouwen een verbinding op met de VU+ en openen /etc/samba/smb.conf daar voegen we alleen deze regel toe

min protocol = SMB2

opslaan en reboot de VU+

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Tonskidutch zei:

aha je ziet de DUO2 wel maar krijgt die foutmelding bij erop klikken / openen.

Dat kan aan de nieuwe OpenPli 7.2 liggen... die ken ik niet goed genoeg.

maar terug naar samba en ftp

 

Ik had origineel OpenPli 4.1. En ben ook daarnaar terug gegaan, alleen vermoed ik dat de 4.1 die ik nu gebruikte niet dezelfde was als deze die er destijds ( nieuw ) was opgezet.

Het genoemde probleem was er niet mee van de baan. (sorry voor de kleur is de bedoeling om de scheiding tussen Uw en mij babbel te verduidelijken)

 

a )

als je in de internetbrowser smb:\\192.168.178.110 in voert (het adres is bij jou natuurlijk anders) opent hij dan wel of dezelfde foutmelding?

indien hij nu een paswoord vraagt laat dat leeg en bevestig

indien hij weer een foutmelding geeft kent je windows firewall dit IP adres niet en staat geen verbinding toe of er wordt de verkeerde samba versie aangeroepen

 

Opent ook hier niet mee. (Natuurlijk de ip adressen aangepast aan deze die hier van toepassing zijn.

 

Quote

 

b )

als je in de internetbrowser ftp:\\192.168.178.110 in voert (het adres is bij jou natuurlijk anders) opent hij dan of krijg je dezelfde foutmelding

indien hij weer een foutmelding geeft kent je windows firewall dit IP adres niet en staat geen verbinding toe

indien wel, wat normaal zou moeten zijn weten we dat het niet de firewall is maar de samba versie

 

bij b ) nemen we DCC_e2.exe en bouwen een verbinding op met de VU+ en openen /etc/samba/smb.conf daar voegen we alleen deze regel toe


min protocol = SMB2

opslaan en reboot de VU+

afbeelding.png.ef7c367f4af7ec1e2bad377acd758f7b.png

9 minuten geleden, Denisdaf zei:

 

Opent ook hier niet mee. (Natuurlijk de ip adressen aangepast aan deze die hier van toepassing zijn.

 

afbeelding.png.ef7c367f4af7ec1e2bad377acd758f7b.png

Wat raar is (vind ik) is dat bij de test op de andere laptop het IP adres voor mijn provider wel in de lijst van de gevonden zaken voorkomt. En op de laptop waar ik deze teksten mee schijf niet.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Tonskidutch zei:

oké, helder

dan kan het enkle nog aan het root:paswoord liggen

hetgeen ik voor OpenPli niet ken...!

Normaal bij OpenPli geen passwoord nodig.

De adressen 192. 168. enz, via browser (firefox) ingeven doen het goed. Alleen is het raar dat ik via TC nog steeds geen contact kan maken.

Die blijft maar naar een passwoord vragen. afbeelding.png.19fff2aed988e18cb48648520e489429.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tonskidutch zei:

weet je als je in je thuisnetwerk niet op een Openpli box kan komen is het triest

maar de username is root en niet anonymous

dus of je daar wat verkeerd hebt staan in total commander weet ik niet

Daar staat niets als ik de test doe, vandaar dat TC daar zelf anoniem ingeeft.

Dat het dan in de lijst zo staat is voor anderen natuurlijk iets dat precies daar door de gebruiker is ingegeven.

Het wordt eigenlijk steeds raarder.

Nu zie ik alles wat er momenteel aanstaat en is gekoppeld in het netwerk, via mijn browser. En toch krijg ik het niet ok in TC.

Bij vroegere installaties of toevoegingen van hetzij een box, hetzij een extra PC of wat dan ook, was dat meteen ok en werd er vaal nergens naar gevraagd. Bij vrige momenten kreeg ik bv direct de extra box aangemeld in TC zodra ik ging kijken naar wat ik erbij wou hebben.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

gebruik eens een andere

bijvoorbeeld de welbekende DCC_E2.exe

Ik heb de beide boxen weer naar OpenPli 4 gezet, en raad even, alles werkt weer perfect.

 

Bedankt voor elke lijn die je volschreef.

Hopelijk hebben er anderen ook at aan en zien ze als ze hetzelfde hebben met OpenPli 7,2 ze die asap weghalen.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...