Ga naar inhoud


Tekst in beeld bij wissel zender.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Sedert mijn escapade van OpenPli 4,2 ( maar nadien wegens deftige troubles terug naar 4,2 ) krijg ik bij het zappen een zeer uitgebreide melding aan gegevens in het bovengedeelte van het beeld. (zie printscreen)  Dat komt zelfs soms spontaan in beeld te staan en is verdraaid storend. Ik heb er ondertussen wat tijd aan doorlopen van de menu's aan gespendeerd om uit te zoeken waar dat zijn oorsprong zou vinden, maar kan het niet vinden. Vandaar de vraag, of iemand dat hier even los uit de mouw kan vertellen waar de reden zit en hoe ik dat kan weghalen.

Een kleine toelichting bij de printscreen. Als ik een screenshot maak van de melding krijg ik dat op een zwarte achtergrond, al staat de tekst toch in het normale beeld van het programma wat dan loopt.

Daar ik een meer correcte voorstelling wou geven heb ik de screendump dan maar van een beeld voorzien en dat hier gebruikt. PAS OP zoals het er nu uitziet is het ook niet echt perfect juist, daar waar de zwarte band is te zien in mijn afb, is dus normaal ook beeld.

 

Printscreen - 24-04-2020 Tekst on top.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat komt door de plugin CCcamInfo1.3 of 1.4. Die kun je gewoon deïnstalleren. Dan is het gedaan..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat komt door de plugin CCcamInfo1.3 of 1.4. Die kun je gewoon deïnstalleren. Dan is het gedaan..

Ik kijk het even na, Dat was waar ik steeds ben naar gaan kijken, maar blijkbaar op de verkeerde plek. Alvast bedankt.

 

Als ik die probeer weg te halen, (via de rode knop op de AB, gaat die meteen naar het menu met de systemplugins.

Daar staat hij niet meer in.

Bij de softcams zie ik het ook niet meer staan.

En toch, Blijven die boodschappen er staan.

Ondertussen is de box al meerdere malen herstart, en ook dta helpt niet.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de CCcaminfo wil weghalen, komt er een tekst dat dat niet kan enkel via de geforceerde manier.

Hoe doe je zoiets?

niet mogelijk.png

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens in de OSD instellingen bij PLI weet ik zo niet te staan, omdat ik zelf openatv gebruik, en zie plaatje onder, daar kun je het waarschijnlijk ook instellen, bij openatv kan ik dat wel

afbeelding.png.1c9de0e64abeba3bf38d97a19a71a30b.png

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

als een plugin werkt "running is" moet je hem wel eerst stoppen

dan pas kun je hem weghalen

maar wat heb je tegen die ingebouwde informatie betreffende de codering en CAID?

Steeds weer verschijnen in beeld, lastig en ik heb er geen nood aan.

Het is vooral ook lastig als het waarom weet ik niet, zelfs zomaar even opduikt, zonder dat je wat dan ook doet. Zomaar bestaat dan wel niet waarschijnlijk door een inpuls van wie weet net even een beetje minder signaal of een beetje te weinig verbeterd signaal, maar BAF en het komt weer even in beeld. Neen, niet echt nodig.

Hoe een running plugin dan stoppen met runnen?

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in telnet natuurlijk

met >top< kun je zien welke Processen lopen gekoppeld aan een >pid<

met kill kun je het desbetreffende proces stoppen.

 

maar ik denk dat dit zo niet zal gaan omdat het geen proces is waar die schermaanduiding vandaan komt

die wordt in de skin aangeroepen en uitgelezen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

in telnet natuurlijk

met >top< kun je zien welke Processen lopen gekoppeld aan een >pid<

met kill kun je het desbetreffende proces stoppen.

 

maar ik denk dat dit zo niet zal gaan omdat het geen proces is waar die schermaanduiding vandaan komt

die wordt in de skin aangeroepen en uitgelezen

Ok, maar ik begrijp niet hoe het komt dat dat er is ingekomen. Vroeger was dat nooit het geval. Sinds ik die escapade maakte naar 7.2 ( OpenPli ) zit ik daar mee opgescheept. Ik hoop dat ik niet nog eens eens een erin brengen van de 4.2 image moet doen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Scam heeft te doen CCcamInfo is mij niet geheel duidelijk. Als hij probeert toch scam te deïnstalleren, dan is CCcamInfo meegekomen met de installatie van scam (en dan waarschijnlijk van een obscure .ipk en niet vanuit de feed)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Mimisiku zei:

Wat Scam heeft te doen CCcamInfo is mij niet geheel duidelijk. Als hij probeert toch scam te deïnstalleren, dan is CCcamInfo meegekomen met de installatie van scam (en dan waarschijnlijk van een obscure .ipk en niet vanuit de feed)

Image komt hier puur van de site van OpenPli hoor. Dus het zou toch ok moeten zijn als je de image gaat ophalen op de bouwer's site als daar wat fout mee zou zijn.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sat newbie,

je kunt ook andere images proberen hoor in plaats van die oude versie OpenPli 4.2 dan heb je dat gedoe ook niet meer met die second infobar die je er blijkbaar niet uit krijgt.

 

alleen is mij nog niet duidelijk welke receiver je gebruikt

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

sat newbie,

je kunt ook andere images proberen hoor in plaats van die oude versie OpenPli 4.2 dan heb je dat gedoe ook niet meer met die second infobar die je er blijkbaar niet uit krijgt.

 

alleen is mij nog niet duidelijk welke receiver je gebruikt

VU+ Momenteel 1 Solo² en een Duo².

OpenplI gebruik ik omdat deze er door de verkoper was in geflashed en me zei dat dat de makkelijkste was. Nu dacht ik dat het idd reeds lang geleden was dat daar nog eens was gekeken of er geen nieuwere waren en dat idd zag, er de 7.2 heb opgepompt. Ik had het beter niet gedaan. Maar ja, nu merk ik dat sommige zaken blijkbaar geen keer maken, ook al doe je de oude er weer in. Wat NON OpenPli images betreft, daar hou ik me liever van weg, omdat er op de ontvangers dus zeer veel programma's worden opgenomen en ik niet in de situatie wil komen dat er daar wat mank loopt en ik niet tijdig klaar ben met het flashen van een andere image. Andere (linux) boxen zijn nog opgeslagen om naar hier ( Portugal ) te worden verzonden. Maar ja met wat er nu allemaal gebeurt in de wereld laat zich daar niets of niemand pushen.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die Solo2 en Duo2 is het image flashen met inrichten via install wizard binnen 15~20 minuten klaar.

En op beiden draait het hypermoderne VTI 14.06 dat goed ondersteund is en geen bugs meer kent.

Met een backup van je settings en softcam configuratie is alles dus zo weer UP-and-RUNNING.

 

Maar ieder zijn voorkeur en liefde voor z'n image dat hij het beste kent.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...