Ga naar inhoud


Tekst in beeld bij wissel zender.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Op die Solo2 en Duo2 is het image flashen met inrichten via install wizard binnen 15~20 minuten klaar.

En op beiden draait het hypermoderne VTI 14.06 dat goed ondersteund is en geen bugs meer kent.

Met een backup van je settings en softcam configuratie is alles dus zo weer UP-and-RUNNING.

 

Maar ieder zijn voorkeur en liefde voor z'n image dat hij het beste kent.

Misschien moet ik het toch maar eens proberen.

Ik ga alvast eens kijken om de image ergens te vinden zodat ik die kan downloaden van het net.

Bedankt.

Als je niets meer hoort ben ik boos. LOL

Anders misschien met vragen aangaande zaken die ik niet zo makkelijk kan vinden in die VTI.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

lees dit eens door, dat beantwoordt de meeste vragen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

lees dit eens door, dat beantwoordt de meeste vragen.

 

Gaan we doen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, jeevanhoof zei:

die regel bovenaan in beeld kan je uitzetten in open pli

 

Ga via menu - instellingen naar ECM info

 

zet daar de info balk op uit.

 

mvg

ECM zit nergens onder "instellingen" maar ook nergens anders. In OpenPlI 4.2. Zie ik.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het nemen van een backup, blijven dan ook de ingegeven zaken aangaande opnames bewaard in die backup?

En bestaat er een mogelijkheid om een box te flashen en toch de reeds genoemde opnamelijst te behouden?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een backup gaat om settings, niet over media.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dit gewoon uitzetten. Waarschijnlijk zal je het ook per ongeluk hebben aangezet. Geen reden om dingen te flashen.

 

bij openpli 7.x zit het hier:  menu > instellingen > systeem > GUI instellingen > Gebruikersinterface > uitgebreid informatie scherm instellen op GEEN.

 

Openpli 4.x heb ik niet meer dus wellicht dat het onder een andere menu locatie staat.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Codx zei:

Je kunt dit gewoon uitzetten. Waarschijnlijk zal je het ook per ongeluk hebben aangezet. Geen reden om dingen te flashen.

 

bij openpli 7.x zit het hier:  menu > instellingen > systeem > GUI instellingen > Gebruikersinterface > uitgebreid informatie scherm instellen op GEEN.

 

Openpli 4.x heb ik niet meer dus wellicht dat het onder een andere menu locatie staat.

Staat inderdaad onder een andere locatie. Maar evengoed onder " Uitgebreide scherm informatie".

Alleen het werkt niet.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

het image is zo oud dat niemand je ermee kan helpen, zijn we allemaal allang vergeten waar dat te vinden is

Het gaat er hem niet over het waar het te vinden is hoor. Ik heb het gevonden ( zoals gezegd ) maar het werkt niet. En het feit dat het zou oud is, en hier nog gebruikt wordt is vrij simpel te verklaren. Ik was vroeger in het PC gebeuren ook meer op zoek naar nieuwe BIOS upgrades dan dat ik wat deed met de pc. Daar ben ik allang niet meer mee bezig. De woorden indachtig: " Werkt het goed naar wat je er mee wil, blijf er vanaf en laat het zoals het is. Zijn er problemen met het toestel of tekortkomingen die kunnen worden verholpen door er een nieuwe BIOS upgrade in te flashen, ga er voor". Nu was het hier toch even terug naar de eerste periode en ik dacht, wie weet doe ik er goed aan om er toch een een nieuwe image in te pluggen.

En zodoende even opzij gelegd wat ik zo lang als goed heb gevonden. Namelijk Blijf er af als alles ok is.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me in die stelling wel vinden.. Als jongeman moest ook alles nieuw en het snelste. Op een gegeven moment vervalt die 'drive' en ben je langer tevreden en 'hoeft het allemaal niet meer'. Begrijpen doe ik het ook wel. Inmiddels ook flink senior en mag me hobbymatig nog met ontvangers bezighouden. De rest is inderdaad: zolang het goed werkt, afblijven! Geen zin/energie om continue te veranderen...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die stelling oké vindt is dat prima.

14 minuten geleden, Denisdaf zei:

Namelijk Blijf er af als alles ok is.

Denisdaf was overigens zelf al eens op 7.2 overgestapt zoals hij schreef en zo een paar probleempjes tegengekomen, dus ging hij terug op 4.2.

Maar als je een goede backup had gehad van de bevredigende toestand op 4.2 was het allemaal in 20 minuten klaar.

 

Een BIOS upgrade is echter iets heel anders dan een image upgrade.

De verbeteringen in de nieuwste images zijn toch t.o.v. 4.2 legio. (alsook de support die er niet meer voor is) Maar ik hoef geen gelijk te hebben, ik heb alleen geholpen.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als je die stelling oké vindt is dat prima.

Denisdaf was overigens zelf al eens op 7.2 overgestapt zoals hij schreef en zo een paar probleempjes tegengekomen, dus ging hij terug op 4.2.

Maar als je een goede backup had gehad van de bevredigende toestand op 4.2 was het allemaal in 20 minuten klaar.

 

Een BIOS upgrade is echter iets heel anders dan een image upgrade.

De verbeteringen in de nieuwste images zijn toch t.o.v. 4.2 legio. (alsook de support die er niet meer voor is) Maar ik hoef geen gelijk te hebben, ik heb alleen geholpen.

 

Die hulp is steeds weer welkom hoor.

Op dit forum gaat het er dan vaak ook niet om om gelijk te hebben. Ik geloof nooit dat het forum daar destijds is voor "geboren".

Wat backuppen betreft, dat is bij mij ( en waarschijnlijk bij vele anderen ook ) een steeds wederkerend probleem.

Vanaf nu zegt men ga ik backups nemen, en bijna even vaak doen we ( ik ) dat dan toch nog niet.

Wat de VTI image betreft, ik heb hem ondertussen voor zowel de Solo² als de DUO² opgehaald, nu nog een gaatje vinden waar ik toch even geen opnames aan het maken ben. Anders zal het wachten zijn tot op het moment dat de andere VU+ boxen vanuit België hier geraken.

 

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit bij openpli toch echt bij de ECM info.

 

Het kwam bij mij vroeger bij een oude Pli versie ook niet in beeld.

Soms wel na een nieuwe installatie, maar je kan het echt afzetten.

 

je zal de menu's nog eens moeten doorgaan.

En waarom zo een oude image, waarom geen versie 6?

deze is heel stabiel.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...