Ga naar inhoud


licentiesleutel probleem windows7 key wordt door windows10 niet aanvaard.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

verleden week, een probleem gaan oplossen met een windows 7 pc.

Er staan daar 2 windows pc's, die in windows 7 stonden. Die ene is geupgraded naar windows10, en nagenoeg geen problemen.

De andere windows7 pc, was om onbekende reden gecrasht, en omdat we na het bespreken ervan, besloten windows 10 te installeren, heb ik met media creation tool, windows 10 gedownload.

Omdat daar windows7 pro opstond, heb ik windows10 pro via bijgenoemd programma gedownload, en via een usb stick geïnstalleerd. Helaas, wordt de code (licentiesleutel) van windows7 pro van die pc, die er op staat, niet door die windows10 aanvaard. Hoe kan ik dat bij die mensen oplossen aub?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je bedoelt dat die gecrashed was in zijn windows 10 upgrade proces dan hoef je geen sleutel in te voeren. Gewoon leeg laten.

Als 10 erop staat zul je zien dat die geactiveerd is en als het niet zo is kun je zoals wls al terecht aangeeft telefonisch activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Omdat daar windows7 pro opstond, heb ik windows10 pro via bijgenoemd programma gedownload,

 

 

 

Ik denk dat je enkel gratis kunt upgraden naar de Windows 10 HOME versie en is PRO gewoon een betaalde versie. In dit geval dus upgraden naar het gratis Windows 10 HOME ook al heb je een Windows 7 PRO.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor hulp. Bij windows 7 kom je automatisch of zonder veel poespas bij telefonisch activeren. Bij windows 10, zie ik dat niet zo snel. Voordat ik resultaat kan geven, zal dat woensdag in de late avond zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je windows 7 Pro hebt, dan krijg je ook Windows 10 Pro.

 

Maar normaal gezien kan je enkel kiezen tussen de 32 of 64 bit versie en niet voor de Pro versie.

Afhankelijk van de geïnstalleerde versie installeert hij de juiste.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

windows 7 key wordt niet geaccepteerd door windows 10 installatie.

Je zal eerst windows 7 opnieuw moeten installeren en dan updaten met mediacreation tool.

 

Met de laatste versie (November update) zou dat niet hoeven. (zelf helaas niet getest)

 

Dit zou de werkwijze moeten zijn.

 

  • Installeren zonder key
  • Zoek naar activeren
  • Ga naar productcode wijzigen
  • Vul je Windows 7/8.x key in

 

Nogmaals niet zelf kunnen testen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klopt helemaal. Zelf getest hier toen ik mijn ssd ging vervangen door een iets grotere en ik geen trek had in een clone terug zetten. Gewoon booten van die iso, bij de vraag om een licentie gewoon kiezen voor later invullen en aan het eind van de rit zul je zien dat je niet nog eens om een licentie gevraagd wordt maar dat hij wel geactiveerd is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pc al eens een activatie heeft gehad met Windows 10 activeert hij inderdaad automatisch bij een herinstallatie.

 

De vraag is nu kun je bij een nieuwe ( eerste keer ) installatie van Windows 10 de Windows 7 key gebruiken?

 

De methode die ik aangaf zou moeten werken. Gewoon proberen na een half uurtje weet je het

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je enkel gratis kunt upgraden naar de Windows 10 HOME versie en is PRO gewoon een betaalde versie. In dit geval dus upgraden naar het gratis Windows 10 HOME ook al heb je een Windows 7 PRO.

klopt niet hier ook van win 7  naar  win :)  10 pro geen probleem wel andere problemen maar niet met de code sleutel

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...