Ga naar inhoud


schwaiger sf 9200 herkend hotbird niet ook niet na laatste sat tabel.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

HI,

om dit te weten, op dit artikel 

Heb ik 2 namiddagen gezocht om de hotbird te vinden, dat zelfs met 2 schotels.

toen ik zeker was dat er niks in de weg stond, heb ik gezocht met de ontvanger en vond de hotbird, wel in zwakke toestand max 45%

toen ik mijn meter terug aansloot, niks tr lezen. dan dacht ik, aha, de tabel is misschien verouderd, die is van eind 2019.

op de site van schwaiger sf 9002, vond ik een nieuwe sat tabel van april dit jaar.

deze succesvol geschreven naar desbetreffende meter, maar helaas, hij tekent niet op hotbird.

ik heb getest met een h30d en h50d selfsat.

misschien gebruikt de meter zwakke transponders op de hotbird, waardoor die niks vindt, oftewel is er iets aan mijn meter.

zijn er nog mensen met dergelijke meter, die deze problemen ondervinden?

of wat zou er aan de hand zijn?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maximum voor quality en een ledje minder voor level met een h30d

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je moet er een voorgebakken sat  tables in programeren.

mijn meter is helaas buiten garantie.

zal eens proberen bij iemand die een grote schotel heeft, maar wegens de lockdown kan dat lang duren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

heb woensdagavond geprobeerd bij een 60 cm schotel, en geen meting bij hotbird.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 60cm schotel voor de hotbird zal ruim voldoende zijn voor ontvangst. Wel balen dat u geen transponder kan veranderen in de  schwaiger sf 9002. Misschien een email sturen naar de fabrikant en vragen of ze een aangepaste transponder file willen maken voor u. Of een andere satfinder kopen bijv. een Xsarius Satmeter HD Easy. Deze kosten ongeveer €100,-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb naar de fabrikant zelf gemaild. maar ja, t'is vrijdagavond, zal dus tijdje moeten wachten op antwoord.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 90cm Triax die op 2 transponders nét aan locked. Zit weliswaar op een rail. Dan zou een 60cm toch een stuk moeilijker zijn....

 

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie de tabel van 8 mei 2020 erin, als meest recente op de website?

 

Edit/aanvulling:  Info.txt zegt daarvan: Optimierung 13°E, 16°E, 53°E, 4°W, 30°W > SF9002_SatTables080520.img

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets ten nadele van Schwaiger, maar ik prefereer liever een meter met een display. Zo’n ding met alleen LED’s kan ik weinig mee. Als gebruiker heb je geen enkele invloed. Je mag maar raden welke frequenties die afzoekt. 
Dan liever één waar je zelf kunt ingeven wat je wil scannen en vooral hoe. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het .img-file van Schwaiger SF9002 als .txt ombenoemt en opent, zie je wel een lijst met frequenties.

Eerst een lijst met 13 stuks (13 inmiddels, mijn download van jan2019 had er daar 12), en daarna nog vier blokjes met telkens 1 of meer frequenties.

(Zo gaat het onderste blokje over 11175 en 11140 met SR30000, duidelijk frequenties van de 4west.)

 

Ik denk dat als je echt wilt weten op welke sats die frequenties slaan, dat je er wel achter moet kunnen komen met lyngsat/kingofsat of zo hoe dat file ongeveer is opgebouwd.

Wellicht zelfs dat als je Schwaiger zo'n .txt mailt, dat ze je willen helpen om het format te begrijpen.

 

Maar inderdaad, heel lastig dat je niet zelf makkelijk kunt controleren of de gebruikte drequenties nog wel kloppen en actief zijn.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog belangrijker: Hoe bepaalt de Schwaiger welke satelliet hij ‘ruikt’. Leest hij echt de satelliet identificatie.? Of denkt hij 5 transponders geven lock dus Lingo?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...