Ga naar inhoud


schwaiger sf 9200 herkend hotbird niet ook niet na laatste sat tabel.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Geen idee.

Het lijstje dat bijv bij de 4west-frequenties hoort heb ik hieronder gekopieerd:

 

 

h,s,4,f,2,U4;
F,11175000,2,30000000,0,0,3,72,9750000,0,0,0,1;
F,11140000,2,30000000,0,0,3,72,9750000,0,0,0,2;

 

N,97,4,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,1;
T,101,4,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,1;
N,97,4,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,2;
T,102,4,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,0,18,2;

 

 

In de rij met de F vooraan staat in ieder geval frequentie en symbolrate.

De rijen met de 1 achteraan horen volgens mij bij elkaar;

en de rijen met de 2 achteraan dus idem dito.

Wat die rijen en getallen verder voorstellen, in relatie tot de genoemde transponderfrequenties, weet ik niet.

 

Overigens heb ik niet zo'n ding; ik heb alleen verschillende sat-beepers, en ontvangers, waarmee ik satellieten vind. :)

 

Groet,

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat de Schweiger het Norad ID signaal gebruikt om de satelliet te herkennen. Dat signaal is meestal een stuk zwakker dan het signaal waarmee de transponders worden uitgezonden en dat wil je natuurlijk niet om een satelliet te zoeken.


NORAD staat voor North American Aerospace Defense en is een  catalogusnummer van alle door de mens in de ruimte gebrachte objecten, aangegeven met NORAD ID. Op deze site kun je van alle geostationaire satellieten het NORAD ID nummer terug vinden: https://www.n2yo.com/satellites/?c=10


Het zal wel net zo gaan als bij de automatische schotels die o.a. op campers gebruikt worden. Die maken ook gebruikt van enkele transponders die op een bepaalde satelliet zitten met elk hun eigen parameters. Omdat bepaalde transponderfrequenties met bijbehorende parameters bij meerdere satellieten hetzelfde kan zijn, wordt de satelliet pas herkent als meerdere frequenties van een satelliet ontvangen worden.
Maar als een bepaalde transponder van een satelliet verdwijnt of de parameters veranderd worden, kan het gebeuren dat de satelliet niet meer herkent wordt. Dan moeten de parameters van de satellietmeter of automatische schotel aangepast worden. Je hebt dan een update nodig voor het betreffende apparaat.

 

Ik weet in ieder geval dat bepaalde satellietmeters in de betaalbare prijsklasse met transponder parameters werkt en niet met NORAD ID. Ik denk dat hele dure meters die mogelijkheid wel hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is een simpel metertje voor de gewone gebruiker mét Q/S en BER gewoon veel handiger. Het is het immers het resultaat wat telt! Je wil zo snel mogelijk beeld.

Geen gegok, gewoon kijken wat er gebeurt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schwaiger sf 9200 is grotendeels voorgeprogrammeerd met transponders parameters zoals a33 heeft geïnformeerd. Schwaiger sf 9200 geeft een "lock" als de transponder parameters overeenkomen met de gemeten satelliet signaal. Dat schwaiger sf 9200 geen gebruik maakt van Norad ID is een bijzaak. Idem voor grotendeels digitale satelliet meters zoals: Satlink, Promax, Sefram, KWS-electronic, Emitor, Rover Instruments, Mega-Sat en etc. De meeste "gevorderde" satelliet meters kunnen de "NIT (Network Information Table)" aka "SAT ID" uitlezen van een satelliet met daarbij behorende satelliet provider. Zodat men niet afhankelijk is van transponder lijsten als er iets gewijzigd is en of Norad ID. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties. Ik zal hem eens updaten.

wanneer testen is de vraag. Ik richt niet elke dag schotels uit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...