Ga naar inhoud


Camper schotel en stuurunit


Snuffer

Aanbevolen berichten

Misschien kan het ook handmatig,even met google deze oplossingen:

https://www.zwiebelfam.nl/schotel-updaten/

en hier vind u Motosat:

http://www.support-telecogroup.com/telecogroup/teleco/pdf/teleco_camper_nl.pdf

En op BLZ 26 Staat er deze uitleg voor motosat:

26MotoSat Kg 8,0MotoSat 65 parabole 63,5 x 59 cm16 cm80 cmKg 10,2MotoSat 85parabole 85 x 78 cm16 cm101 cmfull hdLange mast 52 cmMotoSat 85MotoSat 65De MotoSat is een halfautomatisch schotelantennesysteem met een elektrische 12 Volt motor waardoor het omhoog en omlaag doen en het richten van de antenne veel makkelijker en sneller met 2 drukknoppen (omlaag/omhoog) wordt geregeld. In de knop is bovendien een tweecijferig display ingebouwd waarmee de juiste hoek van de schotel direct te zien is. De MotoSat is voorzien van een besturingsmicroschakelaar die de laatste hoek van de schotel in het geheugen opslaat.Halfautomatische motor aangedreven schotelantenne

 

SUC6

 

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na flink wat geëxperimenteerd te hebben met de Zen-Rad controller is het mij nu duidelijk wat er mis is of beter was met deze set. Zen-Rad levert namelijk niet enkel positioners voor hun eigen schotel waar alle gegevens netjes op een metalen plaatje geponst zijn, maar ook voor een X aantal andere merken. En die hanteren in sommige gevallen een andere initvalue. Waar doorgaans de meeste Zen-Rad schotels een waarde 700 of 760 gebruiken bleek deze schotel uiteindelijk de waarde 950 te moeten hebben. Deze set is dan weliswaar halfautomatisch maar hij vindt de diverse satellieten verrekte snel en heeft ook een goede signaalwaarde. Mijn probleem is inmiddels opgelost.

 

Wat in het eerste begin wat ‘lastig’ is, dat is om de juiste USB drivers te vinden. Je moet de juiste ftdi drivers installeren voor jouw systeem. Maar zelfs na installatie van die drivers wordt vaak het device nog niet herkend. Zie de afbeelding. Meestal verwijderde ik alle vier de devices, incl. het USB device en daarna kon ik wel connecten.

9413F9C5-9D5C-4797-B7ED-A303BC8E78C9.png

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...