Ga naar inhoud


Geen signaal Astra 2 in multifeed opstelling


Satterdam

Aanbevolen berichten

Ik heb een multifeed opstelling maar ik krijg met geen mogelijkheid signaal op Astra 2 . De opstelling is als volgt:

-Triax T88 schotel met Triax multi lnb rail.

-3 LNB's  Astra Hotbird en Astra 2

Op de ontvanger is Astra Diseqc A , Hotbird Diseqc B en Astra Diseqc C . Ik gebruik een Amiko Diseqc switch.

Van vooraf naar de schotel gekeken zit Astra het dichts bij het midden links van de arm. Rechts daarvan Hotbird en links van Astra zit Astra 2. Ik heb de afstanden tussen de LNB's op de mm nauwkeurig berekend. En ook met de skew heb ik rekening gehouden. Astra en Hotbird komen prima binnen. Op Astra2 krijg ik totaal geen signaal. Ik heb van alles geprobeerd , LNB vervangen omdat de LNB misschien defect zou kunnen zijn haalde niets uit. Ook heb ik de lnb nog langs de multirail horizontaal verplaats maar dat mocht niet baten. Overigens staat er niets in de weg zoals bomen of gebouwen. er is vrij zicht. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Wellicht heeft iemand op het forum nog tips of suggesties.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Astra 2, 28,2 graden,  is de satelliet met de op Engeland gerichte programma's.

Je bent toch niet abuis met Astra 3, op 23,5 graden, de satelliet waarop de Nederlandse programma's worden uitgezonden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ventura zei:

Drietal mogelijkheden:

 

- Hardware fout. Het zijnde coax kabel, f connector, lnb, diseqc of ontvanger. 

- Multifeed niet correct uitgericht.

- Satellites-xml file van ontvanger is niet in orde. 

 

Coax kabel heb ik onlangs vernieuwd. Diseqc switch is nieuw , Lnb ook vervangen. F connector weet ik niet of dat invloed heeft.

Ontvanger werkt bij mijn weten gewoon goed. Astra en Hotbird komen goed binnen. Mogelijk kan het softwarematig iets zijn. Ik zal eens een fabrieksreset proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, mebo870 zei:

Op welke satelliet is de schotel uitgericht, dat hoort de astra 19.2 te zijn, mocht dat hotbird zijn dan kijk je over de Astra 28.5

 

Zie je bij satelliet keuze voor de lnb de astra 28.5 staan?  

 

ja is uitgericht op de Astra 19,2 . En ja de Astra 28.5 staat in de lijst met satellieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Koppel dan eens de antennekabel rechtstreeks aan de ontvanger, en kijk of je signaal hebt.

Of wissel 2 lnb's van plaats, dan weet je of je geen defecte lnb hebt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triax 88 in Rotterdam moet je voor de 13e, 19,2e en 28,35e als volgt afstellen:


- monteer de rail zodat het gat in het midden in de onderste groef zit
- stel de elevatie van de schotel zo in, dat de bovenzijde van de rail in de richting naar de schotel horizontaal staat
- zet de rail 12 graden schuin, aan de zijde van de Hotbird het laagste, gebruik hiervoor de bijgevoegse hoek
- monteer de lnb's in de houders zodat de kop 5-6mm van de klem af staat
- monteer de houder met de Astra 19,2-lnb tegen de lnb-arm
- monteer de houder van de Hotbird aan dezelfde zijde op 78mm afstand van de Astra 19,2-lnb
- monteer aan de andere zijde van de lnb-arm de Astra 28,35-lnb op 115mm van de Astra 19,2-lnb
- de afstanden meet je aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje in de kap
- stel de skew van de lnb's als volgt af:
a- de Hotbird 13   op - 3°
b- de Astra 19,2   op - 4°
c- de Astra 28,35 op -10°
d.w.z. gemeten t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail
- stel de elevatie van de schotel in op 29° om de Astra 19,2 te vinden
- indien de Astra 19,2 gevonden, dan de schotel met uiterste precisie op maximale signaalkwaliteit afstellen, anders heb je de andere twee satellieten ook niet optimaal

 

Triax rail gat onder 4 sats.jpg

Hoek van 12 graden.png

Inverto Black Ultra quad met Triax rail klem.JPG

hoek van 3 graden.png

hoek van 4 graden.PNG

hoek van 10 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Satterdam zei:

Bedankt sprietje . Ik zal er t.z.t. mee aan de slag gaan.

 

Maar je had toch alles al tot op de mm berekend, en overal rekening mee gehouden, volgens post #1?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ a33 en Sprietje,  De rail is idd omgedraaid itt tot hoe sprietje het heeft aangeraden. De schuinte van de rail staat wel op zijn maximale. Ik weet niet of dat de 12 graden haalt.

De Hotbird en Astra lnb's zitten niet aan een kant van de rail maar aan weerszijden van de rail waarbij Astra het dichts bij het midden zit . De afstanden tussen de lnb's wijken iets af maar niet meer dan 1 mm.

aangepast door Satterdam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...