Ga naar inhoud


externe hdd op smart-tv aansluiten


sattos

Aanbevolen berichten

Het is natuurlijk interessant dat dit zo eenvoudig lukt @dunhans, daar op mijn vraag aan sattos geen duidelijk antwoord kwam.

Maar voor al die hetzelfde zoeken en willen is het misschien wel belangrijk om te weten:

1 - welke Qled had je ook al weer merk / model?

2 - is het filesysteem nog steeds NTFS, na dat je TV melde de HDD wordt voorbereidt?

 

volgens HDCP versie x.x is de opname alleen afspeelbaar op je TV wat niet deert maar dat moet men weten als lezer.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


20220401_154940.thumb.jpg.87fad50df91c4971689aa22d068e9e9a.jpg@Tonskidutch

Mijn tv is een Samsung 58Q60t modeljaar 2020, de goedkopere modellen, zoals die nu bijvoorbeeld bij de Lidl verkrijgbaar zijn, kunnen NIET opnemen!

Ook Sony / Philips / LG / Panasonic tv's kunnen meestal wel opnemen op een externe harddisk, (kijk in de specificaties) kies er wel een met een opslag van niet meer dan 1 TB, want ik heb het ook eens geprobeerd met een HDD van 2 TB maar dat ging niet, ook met een USB stick van 512 MB kreeg ik maar een stukje van 1 minuut opgenomen.

De harddisk wordt door de tv geformatteerd in een bestandssysteem welke alleen de tv kan lezen, hoe dat systeem heet, dat weet ik niet, maar je kan het dus ook niet afspelen op een PC of laptop via VLC ofzo, dat gaat niet.

En ook, mocht je precies dezelfde tv, merk/type als 2e toestel hebben, die opname's kan je enkel en alleen op de tv afspelen die het opgenomen heeft.

 

Heb je iets geprogrammeerd op bijv, RTL4 en je zit te kijken naar SBS6 dan krijg je 5 minuten van tevoren een melding dat er een opname begint, doe je niks dan schakelt de tv automatisch over naar dat kanaal, wil je dan zappen dan meldt ie dat het niet kan omdat er een opname loopt.

 

De tv hoeft niet aan te staan, natuurlijk gewoon op standby, niet de stroom eraf hé....

Ook tijdens de opname kan je gewoon naar bijvoorbeeld Netflix gaan, of iets anders streamen vanaf je gsm, of via een aparte kabel of satellietontvanger op een hdmi ingang naar iets anders kijken. Of een DVD of videorecorder afspelen, wie heeft dat nog?

aangepast door dunhans
Foto erbij gedaan
  • Bedankt 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...