Ga naar inhoud


externe hdd op smart-tv aansluiten


sattos

Aanbevolen berichten

Ik heb bij de 2.5 HDDs onder de 2TB nog nooit een voeding nodig gehad. Dus zo ingewikkeld is het niet. En tegenwoordig trekken die 2.5 HDD drives minder stroom dan vroeger. 1 van de eerdere HDD drives was van Lacy en daarbij kwam het wel eens voor dat je er een voeding bij moest hangen. Bij de HDD 3.5 drives zit standaard wel een voeding bij aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Penthe: zo"n 2,5 hdd moet je aan een desktop of laptop koppelen,dat is niet wat ik eerlijk gezegd zoek.Ik heb momenteel een desktop met 465 gb aan vrije ruimte.

 

Wat ik graag wil is opslag medium die ik aan mijn smart tv kan koppelen en dan direct foto's en gemaakte filmpjes van mijn kids bekijken.

 

Wat ik  geprobeerd heb is, usb waar foto's en filmpjes opzitten  deze heb ik in mijn smart tv geplaatst .Deze weergaf alle foto's maar bij filmpjes  kreeg ik deze melding:

 

video niet ondersteund 2220*1020

 

vraag: hoe kan ik film resolutie verlagen,want ik heb een HD tv en geen ultra hd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, sattos zei:

vraag: hoe kan ik film resolutie verlagen,want ik heb een HD tv en geen ultra hd

Met een video converter kun je de resolutie verlagen, daar zijn heel veel programmas voor verkrijgbaar zowel betaald als gratis.

 

56 minuten geleden, sattos zei:

Penthe: zo"n 2,5 hdd moet je aan een desktop of laptop koppelen,dat is niet wat ik eerlijk gezegd zoek.Ik heb momenteel een desktop met 465 gb aan vrije ruimte.

Zo´n 2.5 externe USB HDD kun je ook rustig aan je tv koppelen hoor, mijn tv heeft daar geen problemen mee en die is al 10 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2020 om 21:03, sattos zei:

vraag: hoe kan ik film resolutie verlagen,want ik heb een HD tv en geen ultra hd

Er is vandaag een weg geef aktie van een video converter, moet je hem wel binnen 15 uur installeren , normaal kost WonderFox HD Video Converter Factory Pro  "34,95"

 

https://www.giveawayoftheday.com/wonderfox-hd-video-converter-factory-pro-19-2/

 

Of je het kan gebruiken weet ik niet er wordt in de beschrijving niet gesproken over UHD, maar de meeste converters kunnen wel van UHD naar HD converten en niet naar UHD zelf.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

super bedankt,ik heb het binnen gehaald.

 

nu zit ik te kijken of ik voor 3,5 inch harde schijf ga of voor externe harde schijf zoals WD Ele#en#s portable 4 tb.

 

Harde schijven kunnen nogal crachen.

 

zijn er meer mensen die hun familie foto's en filmpjes voor 3,5 inch kiezen kiezen ipv externe hd  WD?en worden deze 3,5  allemaal herkend door smart tv?

(Penthe is positief over 2,5 harde schijf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een smart tv kan ook via het netwerk op een NAS schijf de foto's of films afspelen.

 

Als je toch bang hebt om je foto's te verliezen, ga dan zeker voor een NAS.

Eentje met minstens 2 HD's  zodat alles steeds dubbel wordt opgeslagen.

Je ziet het niet echt zitten, maar is toch veel handiger dan een draagbare HD.

 

Het voordeel is dat je er ook met je pc's, smartphones en andere toestellen op kunt.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, sattos zei:

Harde schijven kunnen nogal crachen.

dus één schijf en geen backup => das niks ;)

overigens nogal crashen is behoorlijk overdreven, maar backups hebben is noodzakelijk

 

de fotogeschiedenis van je familie en vakantie kwijt raken kan behoorlijk frustrerend zijn

 

ik weet niet hoeveel je normaal opneemt van de programma's want dat is ook van belang voor de keuze

ik zelf neem bijna niets meer op behalve als ik dat ene niet kan kijken op dat moment of er iets dubbels dat gekeken moet worden (nee geen borrelglas)

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Penthe zei:

Gewoon een 1 TB of 2 TB 2.5 externe HDD dan want een TV gaat een 4 TB echt niet zien, je mag al blij zijn als de tv een 2 TB herkent.

 

1 of 2 Tb  wordt herkend en 4 Tb niet?

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

 

 

 

ik weet niet hoeveel je normaal opneemt van de programma's want dat is ook van belang voor de keuze

ik zelf neem bijna niets meer op behalve als ik dat ene niet kan kijken op dat moment of er iets dubbels dat gekeken moet worden (nee geen borrelglas)

 

 

 ik neem geen films op ,ooit gedaan voor mijn kids dmv dreambox.

 

momenteel heb ik 50 dvd's,en  die wil ik allemaal verplaatsen naar een opslag plaats.

 

dus als ik een 2,5 inch schijf  2 T aanschaf,moet het allemaal lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op een DVD staat doorgaans 4,7 GiG, dus je houdt nog ruimschoots plaats over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar kom je achter door een DVD op een USB stick te kopiëren en die in de TV te steken.

De kans bestaat dat je de TS files ,moet converteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2020 om 19:11, sattos zei:

Maar het probleem is dat niet alle hdd worden herkend door Sam..ung smart-tv.

zoals ceesv ook al schreef moet men die eventueel converteren en daar is al vaker over geschreven.

je hebt echter ook nog HDCP restricties op de apparaten van zo'n DVD, die mogen niet digitaal gekopieerd worden en spelen daarom niet af.

Dat bepaalt de TV HDCP versie van samsung en de copyrights op de DVD hoes.

 

Dus het lijkt makkelijk om een DVD collectie op een externe hdd te zetten maar er zitten nog wat addertjes onder de stenen.

aangepast door Tonskidutch
d=t

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...