Ga naar inhoud


externe hdd op smart-tv aansluiten


sattos

Aanbevolen berichten

ik heb tientallen dvd"s thuis waarop ik foto"s en filmpjes op heb gebrand.

Met de aanschaf van een harde schijf wil ik alle foto"s en filmpjes die op de dvd"s zijn gebrand samenvoegen en op de hdd opslaan.Dan ben ik van alle dvd"s verlost.

 

Maar het probleem is dat niet alle hdd worden herkend door Sam..ung smart-tv.Sommige zeggen dat dat een hdd een eigen voeding moet hebben.

 

Mijn doel is: filmpjes en foto"s die op de hdd staan,kan bekijken op smart tv, bijv. net als op een telefoon.

 

wie help mij?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je het risico niet wil nemen om een HDD aan te kopen die dan misschien niet zal worden herkend, kun je ook via een mediaplayer werken.

Je sluit de HDD aan op de mediaplayer (of je gebruikt de interne opslag van de mediaplayer) en verbindt de player via een HDMI-kabel met jouw TV.

 

Je zou ook de filmpjes kunnen opslaan op een NAS en jouw TV met met een ethernetkabel op hetzelfde netwerk als de NAS aansluiten. Veel TV's hebben een DLNA-speler waarmee de filmpjes op de NAS dan kunnen worden bekeken.

 

Of zet ze gewoon op je laptop of PC en stream ze naar Chromecast.

 

Als je toch voor de "directe aanpak" gaat zul je toch zelf moeten uitvlooien welke TV-HDD/USB combinatie werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sattos,

 

Ik heb zelf een LG Oled TV met USB hdd van WD dit werkt prima.

Ik moet alleen zeggen dat ik de DVD'S allemaal "blindelings" op de HDD gezet heb en niet per stuk gekeken heb of deze wel afgespeeld kunnen worden.

Ik heb alle DVD'S met hetzelfde programma en met dezelfde instellingen erop gezet, maar ik zie dat er toch iets van 25% niet afgespeeld wordt terwijl het het zelfde bestandstype is.

Ben hier niet zo in thuis dus wellicht zijn er anderen die er meer vanaf weten, maar het is dus niet alleen maar kopiëren naar de HDD je moet elke film wel even checken of het echt werkt is mijn ervaring.

Omdat ik heel veel films heb wacht ik op een beter betaalbaarder SSD schijf van 2tb, want de HDD wordt wel mega traag van alle films wat ook voor storingen zorgt.

Maar misschien heb ik wel een niet voor dit doeleinde geschikte HDD.

In mijn VU Duo zit ook een SDD van 1tb dat is een mega verschil qua snelheid, alles werkt gewoon veel beter dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere DVD's zijn beschermd per HDCP x.x (x.x versies tot vandaag 2.2).

Dus een digitale kopie kun je vaak niet eens afspelen.

 

Maar ook alle sub kanalen (voor audio en ondertitels) die op een DVD staan kan een smart TV vaak niet eens lezen en dus blijft het beeld zwart.

Dit probleem kennen wij al jaren van diverse andere mediaspelers zoals de Satelliet Receivers zoals een Vu+ of Dreambox.

 

De Smart TV is qua codecs en licenties beperkter dan een andere mediaplayer indien je een digitale kopie middels een externe HDD aansluit en tracht af te spelen.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee, ik denk dat hij bedoelt dat de TV de schijf kan formatteren. Maar dan moet de TV de schijf wel eerst zien.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 2-9-2020 om 19:11, sattos zei:

Sommige zeggen dat dat een hdd een eigen voeding moet hebben.

Tot 500 mA. zal een tv een harddisk via de USB aansluiting van energie kunnen voorzien.

 

Neemt een HDD meer stroom op, is een eigen voeding of een usb hub met externe voeding aan te raden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2020 om 11:32, mereltje zei:

Of de tv laten formateren

 

9 minuten geleden, mereltje zei:

Klopt , maar als hij hem niet ziet houdt het op heeft hij in ieder geval zijn foto"s en video nog

Gezien je 2 antwoorden, als je een TV een HDD vol met videos en foto´s laat formatteren zijn die wel mooi weg. Lijkt me sterk dat je dat bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-9-2020 om 14:12, ceesv zei:

Tot 500 mA. zal een tv een harddisk via de USB aansluiting van energie kunnen voorzien.

 

Neemt een HDD meer stroom op, is een eigen voeding of een usb hub met externe voeding aan te raden.

 

een hdd met voeding?welke raden jullie mij aan?Het wordt steeds ingewikkelder😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...