Ga naar inhoud


externe hdd op smart-tv aansluiten


sattos

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, sattos zei:

is het mogelijk om ervoor te zorgen als de harde schijf crasht dat ik niet alles kwijt ben

 

Op dezelfde manier als waarop je van je PC/laptop een back-up maakt.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je essentiele bestanden hebt, zou je die op drie plekken moeten hebben. Een aan je apparatuur, een als back-up en de derde als back-up buiten je huis. Ikzelf wissel regelmatig back-up schijven met een bevriend echtpaar. 

Ik moet nog altijd denken aan een idioot die jaren geleden een brandbom gooide door een raam van ons laboratorium. Het vertrek van een promovendus brandde uit en zijn onderzoeksresultaten van jaren was hij kwijt, want hij had geen back-up thuis liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, boudeman zei:

met een bevriend echtpaar

 

Dat is wel essentieel voor een goede backup 🤣

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, normaal gesproken wel.

Of comprimeren veel gaat uitmaken bij foto en video materiaal, ik denk van niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, sattos zei:

Als ik 1 terrabyte  aan foto als video heb,is dan back up ook 1 tbyte?

dat hangt af van de software waarmee je die backup maakt

een 1 op 1 kopie is natuurlijk even groot als het origineel (gewoon via de verkenner kopiëren van medium A naar B )

 

waarbij comprimeren van beeld en video bestanden via een backup software ook nog eens heel erg veel langer kan duren en uiteraard niet zinvol is

afgezien van de aspecten of dat comprimeren kwaliteitsverlies meebrengt of 100% "lossless" is

als je RAW beeldbestanden naar JPEG converteert ben je een hoop beelddata kwijt

aangepast door Tonskidutch
emoticon B)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2021 om 09:52, Tonskidutch zei:

afgezien van de aspecten of dat comprimeren kwaliteitsverlies meebrengt of 100% "lossless" is

 

Hij bedoelt natuurlijk via ZIP.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik wil een tweede externe hdd schijf aanschaffen met een geheugen van 4 tb.

 

wat is jullie advies?moet ik een 2.5 inch of een 3.5 inch aanschaffen(4tb)

 

ik ging ervan uit dat 2.5 inch duurder waren dan de 3.5 inch,maar op internet zie ik dat 2.5 inch goedkoper is dan 3.5 inch van zelfde geheugen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt ervan af waarvoor en waarin je hem wilt gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uren geleden, ceesv zei:

Hangt ervan af waarvoor en waarin je hem wilt gebruiken.

Wat past er in de behuizing waarin je die harde schijf wilt bouwen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...