Ga naar inhoud


externe hdd op smart-tv aansluiten


sattos

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Gewoon een die je aanspreekt.

2,5 of 3,5 inch zal niet veel uitmaken in de prestaties.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


50 minuten geleden, sattos zei:

heeft hier invloed op prestatie?

 

Niet zozeer op de prestatie, wel op de betrouwbaarheid.

Als je niet verrast wilt worden door een plotseling onleesbare schijf, dan raad ik je aan om een externe schijf met eigen voeding te gebruiken, van een gerenommeerd merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Niet zozeer op de prestatie, wel op de betrouwbaarheid.

Als je niet verrast wilt worden door een plotseling onleesbare schijf, dan raad ik je aan om een externe schijf met eigen voeding te gebruiken, van een gerenommeerd merk.

 

dat de harde schijf niet crashd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-7-2021 om 20:55, sattos zei:

wat is jullie advies?moet ik een 2.5 inch of een 3.5 inch aanschaffen(4tb)

 

Ik zou een NAS kopen. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, boudeman zei:

Je hebt al een 2 Tb HDD gekocht. En bevalt die? Zo ja, waarom dan niet dezelfde weer gekocht met nu 4 Tb? Zo niet, wat bevalt je dan niet?

2.5 inch hdd 2 Tb bevalt super,wat ik mij afvraag is dat de 3.5 inch hdd een aparte voeding heeft vandaar.die voeding zou toch een voordeel hebben tov stroom voorzien worden dmv usb(2.5 inch hdd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een externe voeding zorgt ervoor dat de HD de voeding van de ontvanger niet belast en koeler blijft.

Een eigen voeding voor de HDD geeft de HDD een eigen stabiele voedingsbron.

 

Verder maakt het allemaal niet zoveel uit, neem gewoon iets wat je al kent en wat voor jou goed werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-7-2021 om 17:21, sattos zei:

klopt,maar die zijn echt prijzig

 

Klopt, maar als je eenmaal loopt te knoeien met 2 of meer externe schijven wordt een NAS ineens toch een optie. En daarnaast biedt een NAS meer mogelijkheden dan een externe schijf.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Klopt, maar als je eenmaal loopt te knoeien met 2 of meer externe schijven wordt een NAS ineens toch een optie. En daarnaast biedt een NAS meer mogelijkheden dan een externe schijf.

mijn budget is beperkt,ik moet kiezen tussen 2.5 en 3.5 inch,graag voordelen en welke de beste is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Neem dan de goedkoopste, het formaat van de HD is niet relevant voor je toepassing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mij nog steeds niet duidelijk welke crash bestendig is.

 

voordeel 2.5 inch: * draagbaar ,kleine formaat,energiezuinig en goedkoper dan 3.5 inch

voordeel en nadeel 3.5 inch:  ??

 

waarom heeft 3.5 inch een eigen voeding terwijl 2,5 inch dat niet heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattos Wat bedoel je met "crash bestendig"? Vroegah, toen 40MB harde schijven groot waren, kon letterlijk de kop op de schijf crashen.... Echter de huidige schijven heb ik niet van gehoord dat ze dat nog doen. (Tenzij je er erg veel fysieke schade aan toe brengt...!)

Als je bedoelt onleesbaar worden, dan hangt het niet echt af van het type (SSD of niet) schijf, maar meer aan de software kant. (Type bestandssysteem / drivers etc) En die verandert niet naar gelang van het type schijf...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...