Ga naar inhoud


externe hdd op smart-tv aansluiten


sattos

Aanbevolen berichten


5 uren geleden, Tonskidutch zei:

zoals ceesv ook al schreef moet men die eventueel converteren en daar is al vaker over geschreven.

je hebt echter ook nog HDCP restricties op de apparaten van zo'n DVD, die mogen niet digitaal gekopieerd worden en spelen daarom niet af.

Dat bepaalt de TV HDCP versie van samsung en de copyrights op de DVD hoes.

 

Dus het lijkt makkelijk om een DVD collectie op een externe hdd te zetten maar er zitten nog wat addertjes onder de stenen.

Daar heb je een apparaatje voor die tussen de kabel kan en de beveiliging is er dan vanaf, die apparaatjes kosten nog geen 10 euro. En dan kun je rustig al je DVDs overpiepen naar een HDD en ik zou ze niet als TS overzetten maar gewoon gelijk converteren naar MP4(meest ondersteund op tvs) met apparte ondertitels files(srt). Of als de tv het ondersteund naar MKV converteren met ingebakken ondertitels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Daar heb je een apparaatje voor die tussen de kabel kan en de beveiliging is er dan vanaf

 

Dat weten misschien een handvol mensen, maar blijft een reden en of dat voor sattos ook geld weet ik natuurlijk niet.

Ik wilde er alleen op gewezen hebben waarom een digitale kopie niet zomaar afspeelt, dat lijkt me helder voor iedereen.

 

En zo'n conversie naar MKV met juiste ondertitels met passende srt als die al nodig zijn is wel een beetje werk.

Misschien dat sattos er eens naar moet kijken want hobby is werk! ;)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-9-2020 om 09:13, boudeman zei:

@Sattos   video niet ondersteund 2220*1020

Kun je de Kodi app op je TV installeren? Kodi is behoorlijk flexibel en misschien lukt het met Kodi wel.

Uitproberen.

ik heb tizen  en bij deze besturing is het onmogelijk om kodi te installeren,wel mbv een kastje 

 

Op 26-9-2020 om 14:11, Penthe zei:

Daar heb je een apparaatje voor die tussen de kabel kan en de beveiliging is er dan vanaf, die apparaatjes kosten nog geen 10 euro. En dan kun je rustig al je DVDs overpiepen naar een HDD en ik zou ze niet als TS overzetten maar gewoon gelijk converteren naar MP4(meest ondersteund op tvs) met apparte ondertitels files(srt). Of als de tv het ondersteund naar MKV converteren met ingebakken ondertitels.

 wat voor soort apparaatje gaat het?

 

video's van laatste 4 jaar zijn allemaal mp4 ,dan zal ik de oude video's omzetten naar mp4,ik heb geen ondertitling nodig,het zijn familie foto's en video

Op 26-9-2020 om 15:32, Tonskidutch zei:

 

 

 

Op 26-9-2020 om 15:32, Tonskidutch zei:

Dat weten misschien een handvol mensen, maar blijft een reden en of dat voor sattos ook geld weet ik natuurlijk niet.

Ik wilde er alleen op gewezen hebben waarom een digitale kopie niet zomaar afspeelt, dat lijkt me helder voor iedereen.

 

En zo'n conversie naar MKV met juiste ondertitels met passende srt als die al nodig zijn is wel een beetje werk.

Misschien dat sattos er eens naar moet kijken want hobby is werk! ;)

 

 Een tientje is wel te doen

 

Het is geen hobby Tonskidutch,ik zit met zoveel dvd's en deze zijn bijna niet verkrijgbaar.Het is ook een reden voor mij om alles op HDD te zetten,lekker op de bank,tv aanzetten en kijken maar,ipv eerst pc aanzetten en dvd erin  en dan weer prutten om weer alles naar smart tv te streamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, sattos zei:

 wat voor soort apparaatje gaat het?

Om een protected dvd remover device, maar je kunt er op je PC ook de HandBreak converter voor gebruiken of DVDFab waarvan DVDFab een betaal pakket is.

 

Handbreak is gratis https://handbrake.fr/ 

 

https://www.dvdfab.cn/resource/dvd/remove-dvd-copy-protection

 

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, sattos zei:

 Een tientje is wel te doen

 

Het is geen hobby Tonskidutch,ik zit met zoveel dvd's en deze zijn bijna niet verkrijgbaar.Het is ook een reden voor mij om alles op HDD te zetten,lekker op de bank,tv aanzetten en kijken maar,ipv eerst pc aanzetten en dvd erin  en dan weer prutten om weer alles naar smart tv te streamen.

 

destijds hadden ze daar de DVD speler voor uitgevonden :grin:

niets prutten en streamen

geintje

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Penthe zei:

Om een protected dvd remover device, maar je kunt er op je PC ook de HandBreak converter voor gebruiken of DVDFab waarvan DVDFab een betaal pakket is.

 

Handbreak is gratis https://handbrake.fr/ 

 

https://www.dvdfab.cn/resource/dvd/remove-dvd-copy-protection

 

 

 

handbrake wordt niet gedownload,ik heb een 32 bit,

 

misschien wel  een domme vraag,dus met dvdfab software kan ik protec van de dvd's afhalen,is het ook mogelijk om de protect van playstation4 afhalen?zodat ik ps4 kan gebruiken.Ik denk niet dat het kan maar ik heb hoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, sattos zei:

handbrake wordt niet gedownload,ik heb een 32 bit,

Probeer deze eens https://handbrake.fr/rotation.php?file=HandBrake-1.0.7-i686-Win_GUI.exe&old=true

 

En lees ook de Handbreak uitleg hier want je hebt nog een ander tooltje nodig. https://www.dvdfab.cn/resource/dvd/remove-dvd-copy-protection

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • Moderator

Ja, met een backup op een usb HD.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @sattos

Ik ben geen technicus, dus ik kan het helemaal mis hebben.

 

Ik dacht het volgende:

je maakt een YouTube account aan, en je gooit al je bestanden daarop.

 

Nogmaals, ik ben geen technicus, dus misschien schrijf ik wel iets doms.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, D-box zei:

Hoi @sattos

Ik ben geen technicus, dus ik kan het helemaal mis hebben.

 

Ik dacht het volgende:

je maakt een YouTube account aan, en je gooit al je bestanden daarop.

 

Nogmaals, ik ben geen technicus, dus misschien schrijf ik wel iets doms.

Dat kan, maar................  Dan zijn alle bestanden opbaar. En, wanneer het om muziek of om films gaat, dan heb je te maken met auteursrecht. Met andere woorden, jouw oplossing lijkt me niet een goede oplossing.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...