Ga naar inhoud


HUMAX IHDR -5200C ZIGGO kaart verhuizen naar een CI module


MySat

Aanbevolen berichten

Omdat de omgang met 2 afstandsbedieningen na de afschakeling van het analoge signaal toch iets te veel is voor een vrouw van 88, was ik voornemens dit te vereenvoudigen.

 

Vraag: Bestaat er een oplossing waarbij ik de bestaande Ziggo kaart uit de Humax 5200 gebruik in een tv die alleen CI (en dus geen CI+) ondersteund dmv een oudere CI module ? Gaat dat vliegen ?

 

Alvast dank voor de feedback

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die TV zal niet zo oud zijn toch. Kijk in de handleiding of hij UPC of Ziggo gecerificeerd is. Mijne is antiek en leest gewoon de Quantis CI+ alsook de Nagra CI+. Gewoon proberen zou ik zeggen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet echt oud maar niet CI+... vandaar de vraag. Wat was de oplossing voor Ziggo in je TV mbv CI (en dus niet CI+) en werkt dat nog steeds. De kaart is uit dat tijdperk

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn TV stamt uit 2012. Was een TV met LAN aansluiting met min of meer 'Smart' functies. Gewoon de CI+ van Ziggo erin. Op NED 1 zetten en wachten tot de autorisatie klaar is... Komt die melding niet (of Niet Gecertificeerd) dan doet hij het niet..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zal ik het typenummer opschrijven . Volgens mij heeft ie een CI ipv CI+

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook geen CI+ ondersteuning op TV en TOCH deed hij het

mijn moeder zaliger had ook geen CI+ ondersteuning op haar TV en deed het NIET

dus afhankelijk van TV model

 

ze heeft zich destijds een nieuwe gekocht

aangepast door Tonskidutch
typo

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders kan je altijd nog SD kijken inplaats van HD op de DVB-C tv.

 

Maar de humax afstandbediening kan je toch ook je TV mee bedienen.. plus wat je alleen doet is zappen dus TV aanzetten met de Humax afstandbediening en je humax.

Dan zappen.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Humax kan ook opnemen en kan je tegelijkertijd naar een andere zender kijken.

Mijn moeder (82) gebruikt dat regelmatig, dus die gebruikt juist wel de Humax en niet de TV.

 

aangepast door Alex1970
Typo

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die niet geïnteresseerd is om iets goed te leren of het gewoon niet kan onthouden heeft met 2 ab’s een hele klus. Natuurlijk heeft ze een merk tv met 25 verschillende afstandsbediening codes.. CI+ module geprobeerd, maar deze lijkt fysiek niet te passen. 
 

Bestaan er afdekplaten voor een AB die je kunt customizen? De bedoeling is dat ze bepaalde knopen niet meer ziet of kan gebruiken. Afplakken met papier werkt niet....”

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type TX-L37G15E Panasonic, volgens het internet alleen CI optie

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gaat dit topic al een paar dagen. Waarom vrot je die CI met kaart niet gewoon even in die TV? Zender op NPO 1HD en zien wat er gebeurd? 5 minuten werk!! Is dat nu zoveel gevraagd?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Nu gaat dit topic al een paar dagen. Waarom vrot je die CI met kaart niet gewoon even in die TV? Zender op NPO 1HD en zien wat er gebeurd? 5 minuten werk!! Is dat nu zoveel gevraagd?

 

Snap je opmerking maar... 

- Ik woon op een uur van die TV (dus 2 uur rijden in totaal)

-De enige irdeto Cam die ik heb is van Fransat en is CI+

 

Kortom......... 

 

Maar ik hoopte op een antwoord dat een specifieke CI module plus kaart in een oudere TV (Met alleen CI) zou werken omdat hij/zij zelf deze situatie heeft. Als Ziggo nooit een compatibele CI-cam uitgebracht heeft, is het antwoord ook duidelijk. Maar tot op heden is mij dit niet duidelijk. Mijn Fransat CI+ module past zowiezo niet fysiek in die TV. 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een CI/CI+ heeft een standaard afmeting conform de PCMCIA standaard. Als je CI écht niet past in die TV, dan heeft hij geen CI interface! (alhoewel ik me dat niet voor kan stellen). Ziggo heeft ooit wel de AlphaCrypt CI en Irdeto II modules ondersteunt, maar dat is inmiddels inderdaad verdwenen....

 

In mijn redelijk oude TV werkt zowel de Irdeto II CI+ van Ziggo, alsook de Nagra variant... De AlphaCrypt heb ik ook nog, maar die ligt in de kast...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uren geleden, MySat zei:

Mijn Fransat CI+ module past zowiezo niet fysiek in die TV. 

Dan zal geen enkel CI module in die ontvanger passen, waarmee je vraag beantwoord is.

 

Het zal nooit gaan werken met Ziggo.

 

Toch heeft de TX-L37G15E Panasonic een Ci slot, waarom jou Fransat CI module niet in de ontvanger past is mij dan een raadsel.

er bestaat maar een mechanische uitvoering voor alle CI modules op de wereld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nu de samenvatting dat er geen CI module oplossing is voor ZIGGO maar alleen een CI+ oplossing ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...