Ga naar inhoud


Meubeltoepassing Linoleum


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

ik heb het nooit als vervelend ervaren en heel wat schema's  en printplaten ed. ontworpen.

Ik vond dat puzzelen altijd wel leuk om op een zo klein mogelijk oppervlak zoveel mogelijk componenten te krijgen en dan uiteindelijk ook nog een werkend geheel te krijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik heb nog even gezocht, maar de dunste effen linoleum die ik kan vinden is 2,5 mm.

Op mijn technische tekentafel zat er destijds ook een laag linoleum van 1 mm, maar die navraag is er niet meer (de dood van de ouderwetse tekenaar) dus wordt het ook niet meer aangeboden! Zelfs niet af fabriek in Wormerveer.

Als iemand wel nog een leverancier weet mag die dat per p.m. aan me laten weten.

 

Waarom niet gewoon PVC of vinyl, dat is overal te koop voor een paar centen

bij alle bouwmarkten.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een iets ouder fotootje van het Eierman onderstel met MDF blad. Is inmiddels heel vies van alle verhuizingen en koffietjes.

Het mooie van linoleum is dat je dan een echt natuurproduct hebt en dat ook niet zal leiden tot elektrostatische effecten als je der met teken lineaal en driehoek over heen gaat. Maar ik zal eens kijken bij de suggesties. 👀

IMG_2305.JPG

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, PVC kan/zal leiden tot statische elektriciteit.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat werkt zo niet, dan heb ik mij armen en mouwen vol spray en elke keer een spuitbus van 15€ kopen die nog ongezond is ook daar begin ik niet aan!

Voor elk probleem oplossen een nieuw probleem creëren bedank ik.

Niet elke tip is bruikbaar ;)

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak er een korte off topic tour van over gezond werken en wonen.

Ik heb eens in een woning van iemand gewoond waar ik natuurlijk alles netjes moest houden en elke week het Houten Aanrecht moest oliën.

Met jawel zo las ik op het Label op het flesje Teakolie met Ftalaten. Heerlijk voor je voedingsmiddelen :sick: toebereiding.

Ik heb ook eens gewerkt in een bureau waar de MDF tafelbladen waren gebeitst en ge-olied (zie afbeelding) en had er na een week al huiduitslag door. {ik was ook niet de enige die uitslag had aan de onderarmen en handen}

 

doe mij maar lekker geitewollen sokken en puur natuur.

 

 

Screenshot_24.png

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gebruik je de verkeerde spray, er is ook spray wat je opspuit, uitpoetst en laat drogen.

Daarna zijn zelfs aan slijtage onderhevige oppervlakten minimaal 1 jaar vrij van statische elektriciteit.

 

Maar je kunt ook vinyl kopen wat meteen al antistatisch is alleen is de keuze dan wel een stuk kleiner.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, columbo zei:

Waarom geen massief houten werkblad

Tja dat klopt maar ik heb nog een goed stevig 4 cm blad liggen.

kijk maar

 

Een nieuw massief blad van die afmeting kost gegarandeerd 500€ onafgewerkt.

 

De milieu vriendelijke Osmo Wax (die je dan 4 maal moet aanbrengen aan beide zijden) kost per liter net zoveel als die linoleum qua afwerking.

Bovendien heb je wellicht nog nooit op een massief houten werkblad getekend op papier en of transparant, daar zie je elk hout nerf de tekening verstoren.

 

Op de ouderwetse antieke eiken bureau's had je ook altijd een schrijfmat van geslepen leer en vilt opdat je veer of vulpen gelijkmatige lijnvoering had.

 

Dus ik bespaar een halve boom ;)

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Op de ouderwetse antieke eiken bureau's had je ook altijd een schrijfmat van geslepen leer en vilt opdat je veer of vulpen gelijkmatige lijnvoering had.

...

 

Kanonnu, hoe oud ben jij? :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt formica overwegen, dat is griezelig dun, kanonhard

en anti-statisch. Het is alleen wat lastiger aanbrengen je

moet het behandelen als fineer maar dat zal je wel weten.

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Con zei:

Kanonnu, hoe oud ben jij?

jong genoeg ! om me dat van mijn vaders bureau te herinneren waar hij werkte.

en elke antiek liefhebber heeft er wel een staan

Screenshot_26.png.65fee1a066a61e04ee864e471f0b3218.png

 

kom op jongens, ik heb al uitgelegd waarom bepaalde oppervlakken niet werken bij het handtekenen

 

toch maar weer bedankt voor de suggestie

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...