Ga naar inhoud


CV radiator tijdelijk verwijderen


--verwijderd--

Aanbevolen berichten

Op 10-11-2020 om 00:57, Con zei:

Handleiding ketel;

11.1 setpoint CV-begrenzing van 30-90 graden.

 

Zie blad 26.

handleiding_ultima_3_4_en_5_.pdf 1.48 MB · 10 downloads

De afgelopen week heb ik de watertemperatuur op 60 graden gehad en meer verbruikt dan voorheen en ook het op 3 na hoogste verbruik van de afgelopen 11 jaar gescoord.

 

Wat ik als positief beleef is dat de opwarming van de woonkamer geleidelijker gaat. Er komt niet ineens een warmtegolf waardoor je het ineens erg warm krijgt waarna de temperatuur weer zakt en het als kouder aanvoelt.

 

Nadeel is dat ik mijn kleine werkkamertje amper op temperatuur krijg. Dat ging al niet hard, maar nu duurt het een paar uur voor de thermometer de 18 aantikt. De radiator word ca. 37 graden. Misschien dat er toch ergens een begrenzing op die radiator moet zitten, dat zal ik moeten gaan navragen.

 

 

Voor wat betreft het schoonmaken, de plumeaus van de Action zijn te dik, maar bij de Blokker had ik nog een perfecte radiatorreiniger gevonden toen de winkels nog vrij toegankelijk waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

8 uren geleden, vansloneker zei:

De afgelopen week heb ik de watertemperatuur op 60 graden gehad en meer verbruikt dan voorheen en ook het op 3 na hoogste verbruik van de afgelopen 11 jaar gescoord.

 

Wat ik als positief beleef is dat de opwarming van de woonkamer geleidelijker gaat. Er komt niet ineens een warmtegolf waardoor je het ineens erg warm krijgt waarna de temperatuur weer zakt en het als kouder aanvoelt.

 

Nadeel is dat ik mijn kleine werkkamertje amper op temperatuur krijg. Dat ging al niet hard, maar nu duurt het een paar uur voor de thermometer de 18 aantikt. De radiator word ca. 37 graden. Misschien dat er toch ergens een begrenzing op die radiator moet zitten, dat zal ik moeten gaan navragen.

 

 

Voor wat betreft het schoonmaken, de plumeaus van de Action zijn te dik, maar bij de Blokker had ik nog een perfecte radiatorreiniger gevonden toen de winkels nog vrij toegankelijk waren.

 

Als bepaalde ruimten achterblijven komt dat omdat het

hoofdvertrek te snel op temperatuur is. Wanneer het

hoofdvertrek op temperatuur is dan is er ook geen

warmtestroom meer naar de nevenruimten.

 

Wat je kunt doen is de radiatoren in het hoofdvertrek

(lees woonkamer) iets knijpen (dichter zetten)  opdat

de ketel langer moet blijven branden om zo de rest

op temperatuur te krijgen. In dat geval zou ik de

watertemperatuur wat hoger zetten om de traagheid

die dan ontstaat in het hoofdvertrek te compenseren.

 

Daar  moet je een beetje mee pielen of de installatie

(goed laten) inregelen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, vansloneker zei:

Het bovenstaande was al met de radiatoren in de woonkamer dicht.

 

Als ik dat hier doe is de woonkamer 's ochtends vrij koud en elders waar ik iets open heb staan lekker tot erg warm.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, vansloneker zei:

Het bovenstaande was al met de radiatoren in de woonkamer dicht.

Dan heb je een niet standaard installatie.

 

Dus ik zou zeggen leg uit hoe jouw installatie

in elkaar steekt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-2-2021 om 16:34, Jan Ambers zei:

Zo een vervriessysteem van een buis, wordt dat verhuuird in DHZ zaken?

 

Ik heb hier ook een radiator die lekt en vervangen moet worden, dan zou ik het water op de installatie kunnen laten...

Je weet nooit dat overdrukventiel/aftapkraan vastgeroest zit, met alle gevolgen van dien!

 

Je moet affiniteit hebben met een bevriezingsapparaat

hebben anders heb je alsnog een waterballet.

Daarnaast is het voor een woning eigenlijk niet geschikt

daar is de installatie te klein voor, het loont de moeite niet. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...