Ga naar inhoud


Nieuwe satellietontvanger (hands on advies)


jeandubois

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om een nieuwe satellietontvanger te kopen, deze moet ondersteund worden door OpenPli, UHD-kanalen kunnen ontvangen,  en de inbouwfaciliteit voor een HDD, en 1Gb ethernet hebben ...bluetooth of wifi hoeven niet echt. Ik heb al eens gekeken naar  testrapporten voor de GigaBlue UHD UE 4K en de Vu + Uno 4K SE, maar deze ontvangers zijn al een paar jaar oud, dus ik twijfel of ze nu nog kopen een goed idee is. Zijn er op dit moment betere keuzes?

Ik hoor graag jullie persoonlijke ervaringen met recente ontvangers.


vriendelijke groeten,

Jean

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 20-11-2020 om 09:47, Tonskidutch zei:

Ik zou niet lang zoeken, de DUO4K als laatste telg van Vuplus is een kei van een receiver. Maar ik zou er nooit OpenPli op draaien. Die zijn bijna met pensioen en hebben moeite met de drivers. :grin:

Dank voor de info. Welke image(s) zou je dan wel aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je mag het ook anders formuleren. Daar word het image ook niet beter door.

14 minuten geleden, jeandubois zei:

Dank voor de info. Welke image(s) zou je dan wel aanraden?

Naast VTI was OpenVIX ook heel compleet en goed samengesteld met mooie skin.

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dreka1 zei:

en geen problemen met de Elco's.

waar dreka hier refereert aan elco's was in dat verband de allereerste Vu+ Duo uit 2009 en 2010

Die hardware fout hebben ze bij Vu+ met de nieuwe modellen sinds die oude Duo NOOIT meer gemaakt, ergo dat is niet de informatie waar je op zit te wachten als men sec de merken beoordeeld om een koopadvies te krijgen.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tonskidutch zei:

waar dreka hier refereert aan elco's was in dat verband de allereerste Vu+ Duo uit 2009 en 2010

Die hardware fout hebben ze bij Vu+ met de nieuwe modellen sinds die oude Duo NOOIT meer gemaakt, ergo dat is niet de informatie waar je op zit te wachten als men sec de merken beoordeeld om een koopadvies te krijgen.

 

Ik zou eerst eens googelen over de problemen met de VU ,voor je, je keuze maakt.

Succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vu uno 4k se heb ik zelf onlangs gekocht (ter vervanging van het oude vu+duo beestje dat toch een jaar of vier zijn dienst gedaan heeft in de living en nu nog een tweede leven krijgt in de slaapkamer) en heel tevreden over (vti erop), ik heb een maxdigital xp1000 voor in de "gamekamer van de zoon" en daar staat openpli op en dat werkt eigenlijk ook wel ok.

 

dus een enigma 2 ontvanger met vti (dan is he vu model) of met openpli zou voor mij altijd een must zijn bij aankoop van een nieuwe ontvanger

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@draka1, prima dat jij een mening hebt over problemen met Elco’s bij de VU+, dat is jouw goed recht.

 

Op zijn minst verwacht ik dan wel bij dit soort negatieve meldingen een onderbouwing door b.v. meerdere links van de door jouw gerefereerde Google berichten hier te plaatsten.

....en dan heb ik het niet over oude meuk want zoals @Tonskidutch dit ook al meldde, het condensatorprobleem is al meer dan 4 jaar oud en op de nieuwere apparaten al meerdere jaren niet meer aan de orde.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

condensator probleem kwam nagenoeg enkel voor op de gewone VU+.De betere modellen hadden er geen last van.Velen hebben de verschillende versies van de VU+ in gebruik en die werken zeer goed.De image hangt van je eigen smaak af en velen weten dat ik zweer bij openvix.Nette image ,in nederlands en bijna wekelijkse updates en ondersteuning.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Modellübersicht

kijkt en huivert , geen andere die na de DUO kwam had dit probleem. (welke ook al meer dan 6 jaar uit productie is)

 

Het mag ook een Gigablue zijn hoor maar onwaarheden betreffende de nieuwe Vu+ modellen moet men resoluut tegenspreken.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

M'n Duo van toen hij net uitkwam heeft de bekende simpele aanpassing van 2 euro gehad en draait nog steeds probleemloos bij een vriend na eerst vele jaren hier. Ook de nieuwere modellen, Ultimo, Duo2 en Solo4K probleemloos. Erg fijne machines.

Alle met Open Pli overigens. Vinden we fijner dan VTI. Open VIX nooit geprobeerd.

Persoonlijke voorkeur dus qua image op grond van ervaringen met twee.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...