Ga naar inhoud


Sat finder


dejeeper

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Misschien is dit onderwerp reeds een keer gepasseerd maar ik er niets van vinden.

Ik ben op zoek naar een betaalbare sat finder, die uiteraard signaal en kwaliteit aangeeft maar tevens de "naam" van de satelliet en eventueel nog meer relevante informatie.

Kan iemand mij op weg helpen met een keus te maken.

 

vr.gr.

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de reactie.

Ik heb niet direct een budget in mijn gedachten. Ik kom ze tegen van 60 euro tot een paar honderd euro.

Daar zit uiteraard veel verschil tussen maar wat ik dan lees dat het ontvangen TV beeld van hoge kwaliteit is.

Ik zoek geen beeld van hoge kwaliteit, ik wil alleen de voor mij relevante info zien.

En dan weet ik niet in welke prijs klasse ik dan terecht kom. 

 

vr.gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dejeeper zei:

tevens de "naam" van de satelliet 

 

 Er zijn twee manieren voor, ene satfinder gebruikt dit via een referentie zenderlijst en de andere satfinder leest het echt uit van de satelliet mist deze "naam" wordt mee verstuurd. Een satfinder die "network information table (nit)" kan uitlezen zijn uiteraard wat prijziger. 

 

9 uren geleden, dejeeper zei:

eventueel nog meer relevante informatie.

 

Wat voor informatie zoekt u precies? 

 

Misschien even deze topic doorlezen?

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Bijvoorbeeld de Schweiger SF9002, de opvolger van de SF9000, zie: http://manual.schwaiger.de/manuals/bda_sf9002_d.pdf


In Nederland te koop voor €229,-, in Duitsland voor €179,- maar voor lange tijd niet leverbaar.


Hier kan ik mij bij aansluiten, ik gebruik deze Satfinder al vele jaren, eerst de 9000 en daarna de 9002 met ingebouwde accu.

Simpel te gebruiken, werkt altijd maar alleen voor die satellieten die op de 9002 zichtbaar zijn.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

pff max 100€ misschien

je gebruikt hem wellicht ook maar 2 a 3 maal

Normaal gesproken gebruik je de satfinder inderdaad maar een paar keer. Ik merk dat op dit moment mijn schotels minder signaal ontvangen en wil ze wederom goed gaan uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Sprietje zei:

Misschien is het handig dat ik bijv. al wat voor je uitreken, bijv. de schuinte van de rail e.d.

Wat heb je voor een schotel?

Welke satellieten ontvang je er mee?

Welke lnb staat in het midden?

Plaats eens een foto van je schotel

Als je naar mijn foto kijkt zie je de schotels zitten. Het zijn er in het totaal 6. Astra  1 - 2  -3; Hotbird, Tor en Tor 3 en dan nog 1 waar ik even niet weet op welke satelliet ik deze heb staan. De meest linkse staat op een motor. Dus ik gebruik voor elke satelliet een eigen schotel. Het probleem in Zweden is dat de grond een beetje instabiel is. Dus na verloop van tijd is een schotel bevestiging punt iets verplaats naar boven/beneden of naar links/rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh., en dan is die grote schotel vast voor de Astra 23,5 want volgens de footprint heb je bij jou daar bijna een schotel nodig van 120cm..
Maar heb je dan niet veel werk als je 6 schotels regelmatig sneeuwvrij moet maken? Nu is het wel zo dat je daar voor de 23,5e maar een elevatie hebt van 17,9 graden, dus met een offset van 26° staat hij ongeveer 8° voorover en dan blijft de sneeuw minder makkelijk op de schotel liggen maar op de arm en lnb des te meer. Ach, ze hangen allemaal op bereikbare hoogte dus je zult wel een ragebol klaar hebben staan.
Op Google Maps zie ik allemaal veel sneeuw.

 

 

Veel sneeuw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Ventura zei:

en de andere satfinder leest het echt uit van de satelliet mist deze "naam" wordt mee verstuurd.

 

Iedere satelliet heeft een baken transponder. Dit baken geeft ook de naam en positie door. Op goede satelliet meetapparatuur te ontvangen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Sprietje zei:

Oh., en dan is die grote schotel vast voor de Astra 23,5 want volgens de footprint heb je bij jou daar bijna een schotel nodig van 120cm..
Maar heb je dan niet veel werk als je 6 schotels regelmatig sneeuwvrij moet maken? Nu is het wel zo dat je daar voor de 23,5e maar een elevatie hebt van 17,9 graden, dus met een offset van 26° staat hij ongeveer 8° voorover en dan blijft de sneeuw minder makkelijk op de schotel liggen maar op de arm en lnb des te meer. Ach, ze hangen allemaal op bereikbare hoogte dus je zult wel een ragebol klaar hebben staan.
Op Google Maps zie ik allemaal veel sneeuw.

 

 

Veel sneeuw.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, het klopt helemaal wat jij schrijft. De 23 graden schotel is w.50 meter en de rest zijn schotels van ongeveer 1 meter. Ik heb inderdaad een ragebol staan om de sneeuw te verwijderen. Het probleem bij sneeuwval is dat "onze" schotels eigenlijk de LNB steunen aan de verkeerde kan hebben zitten. Bij bijna alle schotels zitten die aan de onderkant, terwijl montage aan de boven kant net zo eenvoudig zou zijn. De sneeuw hoopt zich op op de LNB maar voornamelijk op de armen. Daar wordt de sneeuw laag erg dik en sluit dan de LNB volledig af. 

8 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Iedere satelliet heeft een baken transponder. Dit baken geeft ook de naam en positie door. Op goede satelliet meetapparatuur te ontvangen. 

Daar ben ik ook op naar zoek. Ik wil niet van te voren een satelliet invoeren maar blank kijken welke satelliet zichtbaar is. Op de hoogte waar wij zitten is het aantal zichtbare satellieten enorm. Je kijkt als het ware van af de top van de aarde naar de evenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...