Ga naar inhoud


Harde schijf gewist VU Ultimo?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Als ik naar opnames ga dan zie ik het volgende

 

1Anders

2  /media/hdd/movie

3 Internal flash

Wanneer ik media HDD open zegt hij   ; Deze map bestaat niet.

Zijn dan de paden naar de schijf verloren en zo ja hoe herstel ik die of kan ik voor test ergens een map maken voor bvb directe opname om te testen?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je dan eens precies zeggen in jip en janneke taal hoe ik moet initialiseren en mounten te beginnen met Harddisk Menu?? Alvast dank.

Bij harde schijf staat enkel

Instellingen m.b.t. de harde schijf en dit enkel voor schijf te stoppen op 5 minuten

Formateren

Bestandssysteemcontrole  met bericht Ben je hier zeker van dit kan zeer lang duren en heb ik dus niet gedaan.

 

dus init en mounten staan hier nergens bij.

 

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen OpenPli in gebruik maar het Initialiseren en mounten kan in het Menu - Instellingen - Hardisk.

Waar je dit precies kunt vinden weet ik niet maar daar zijn voldoende andere leden die dat wel weten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, pirrewit zei:

Kun je dan eens precies zeggen in jip en janneke taal hoe ik moet initialiseren en mounten te beginnen met Harddisk Menu?? Alvast dank.

Bij harde schijf staat enkel

Via het menu

ga naar de harde schijf

Je kan daar ook kiezen voor formateren, wat ik nog niet zou doen.

 

Gewoon terug mounten of initialiseren.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg in pli op VU staat er bij harde schijf enkel Formateren en geen init.

Maar omdat ik het zowat beu was heb ik toch Formateren genomen en dan is de volgende vraag initialiseren met verlies van alle data. Dat heb ik ook genomen en dan was het terug OK in minder dan een minuut. Kan ik weer timeshiften en opnemen en dergelijke. Wel met een lege schijf.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, wat kunnen we toch moeilijk doen.  

 

Die schijf is waarschijnlijk defect en is daardoor zijn inhoud (deels) kwijt geraakt.   Wat je zou kunnen proberen is de schijf aan een pc hangen en een recovery programma er op los laten als de inhoudt terug wilt.  Als je daar niks om geeft zou ik de schijf direct vervangen, 1 TB kost maar een paar tientjes.

 

Ik geloof best dat het lijkt alsof die het weer doet maar de kans is groot dat je over een paar weken hetzelfde probleem meldt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, pirrewit zei:

Maar omdat ik het zowat beu was heb ik toch Formateren genomen en dan is de volgende vraag initialiseren met verlies van alle data. Dat heb ik ook genomen en dan was het terug OK in minder dan een minuut. Kan ik weer timeshiften en opnemen en dergelijke. Wel met een lege schijf.

 

ja dan is het toch vreemd hoe de mount informatie verloren gegaan is, daar het nu weer wel na opnieuw partitioneren en snel formatteren gelukt is.

initialiseren = een partitie aanmaken op het volume van je HDD met het standaard EXT4 filesystem en formateren is indien het voorheen ook al EXT4 was heel snel gereed.

Jammer dat we niet iets verder hebben kunnen zoeken naar de rede waarom het mis ging, want je bent nu immers alle opnames kwijtgeraakt.

Je wilt soms nog het een of ander redden dat op die HDD staat. Dat is geen nodeloze actie dunkt me.

 

Om toch Codx z'n commentaar niet onverlet te laten zou ik ook als inschatting meegeven dat die HDD wel eens een paar opslagfouten heeft opgelopen op sectoren van de HDD die onherstelbaar zijn. En minplus geeft terecht aan dat je dergelijke fouten kan opsporen met een EXT4 filesystem onder het linux systeem opdat je een betere inschatting kunt maken of die HDD end of life is , dus stuk is of stuk gaat.

 

Ongeveer elke 3 jaar kijk ik naar de toestand van de HDD, want garantie op zo'n schijf is beperkt, en vervang liever dan data kwijt raken.

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...