Ga naar inhoud


PAL camera?


Con

Aanbevolen berichten

Een kabel met voldoende dikke aders van zuiver koper.

Je hebt cat 5 of 6 met aders van 0,14, 0,22 maar ook 0,45 of 0,53, het voldoen allemaal aan de cat eisen alleen de een zit wat ruimer in zijn jasje dan de ander.

Verder heb je kabels met zuiver koper maar ook met legeringen en de laatste zijn uiteraard goedkoper.

 

Vandaar dus mijn advies om een kabel te gebruiken met dikke aders en zuiver koper zodat een metertje meer of minder dan niets tot weinig uit maakt.

Neem verder een kabel geschikt voor buiten, die is veel beter bestand tegen UV licht (mocht hij dat zien) maar ook waterdicht want in elke buis die je onder de grond legt zal vroeg of laat water gaan staan.

Staat er "halogeen vrij" laat de kabel dan zeker links liggen want die zijn vrijwel nooit waterdicht.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het probleem is dat er eigenlijk geen "beste" kabel is voor buiten (grond) gebruik. Ik heb op mijn werk verschillende merken, en verschillende types gebruikt in de buitenlucht, en geen van alle blijft goed. Dit tot aan de "UV vaste" kabel etc. Mijn advies, maar dat is dus persoonlijk, is om een SFTP kabel in een mantelbuis te leggen. Als de mantelbuis groot genoeg is in diameter, kan er ook zonder problemen een voedingskabel naast.

 

28 minuten geleden, gerrit B zei:

pas als je echt signalen gaat meten zie je het verschil.

Beetje off topic, maar heb je links voor mij waar UTP en S/FTP kabels naast elkaar worden gehouden kwa metingen? Ik ben oprecht nieuwsgierig, omdat er binnen de standaard beide wordt toegestaan, en ook zonder problemen werken....

aangepast door Big fellow
Kleine edit.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

Een kabel met voldoende dikke aders van zuiver koper.

Je hebt cat 5 of 6 met aders van 0,14, 0,22 maar ook 0,45 of 0,53, het voldoen allemaal aan de cat eisen alleen de een zit wat ruimer in zijn jasje dan de ander.

Verder heb je kabels met zuiver koper maar ook met legeringen en de laatste zijn uiteraard goedkoper.

 

Vandaar dus mijn advies om een kabel te gebruiken met dikke aders en zuiver koper zodat een metertje meer of minder dan niets tot weinig uit maakt.

Neem verder een kabel geschikt voor buiten, die is veel beter bestand tegen UV licht (mocht hij dat zien) maar ook waterdicht want in elke buis die je onder de grond legt zal vroeg of laat water gaan staan.

Staat er "halogeen vrij" laat de kabel dan zeker links liggen want die zijn vrijwel nooit waterdicht.

 

Kanonnu, wat een expertise weer, geweldig.

Dat van die halogeen-vrij wist ik niet (dat deze niet waterdicht zijn).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Vandaar dus mijn advies om een kabel te gebruiken met dikke aders en zuiver koper zodat een metertje meer of minder dan niets tot weinig uit maakt.

Mee eens.

6 minuten geleden, gerrit B zei:

een kabel geschikt voor buiten, die is veel beter bestand tegen UV licht

Zie mijn opmerking. Ik zou zelfs die in een mantelbuis leggen 🙂 .

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Staat er "halogeen vrij" laat de kabel dan zeker links liggen want die zijn vrijwel nooit waterdicht.

Vele kabels zijn dit niet, aangezien het volgens mij een eis is om halogeenvrijee kabels binnen te gebruiken? 

aangepast door Big fellow
Spatie toegevoegd :-)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dit toch een geweldig board!!!!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Big fellow zei:

Vele kabels zijn dit niet, aangezien het volgens mij een eis is om halogeenvrijee kabels binnen te gebruiken? 

 

Maar binnen kan ook nog steeds in de kruipruimte in het water zijn en dat gaat met halogeenvrij hooguit 3-5 jaar goed en dan ontstaan de problemen die alleen maar op te lossen zijn met het vervangen van de kabel.

49 minuten geleden, Big fellow zei:

Beetje off topic, maar heb je links voor mij waar UTP en S/FTP kabels naast elkaar worden gehouden kwa metingen? Ik ben oprecht nieuwsgierig, omdat er binnen de standaard beide wordt toegestaan, en ook zonder problemen werken....

nee is puur uit eigen metingen, zet maar eens een blokgolf op een rol kabel afgeschermd en op een rol onafgeschermd en kijk wat er aan het eind uitkomt, weet vrijwel zeker dat je meteen overtuigd bent.

 

Maar gebruik ik in beveiliging kabel met een afscherming dan mag die vaak maximaal 110m zijn, gebruik ik kabel met dezelfde diameter aders maar onafgeschermd dan mag deze zomaar 220m lang zijn.

kabellengte.jpg.9739810cedb82910c11652ff483a7ad2.jpg

hier een kopie uit een handleiding van 's werelds grootste leverancier van beveiligingsproducten.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Interessant, maar jullie zijn nu bezig Con's onderwerp te kapen.

Wat adviseren jullie Con m.b.t. die pal camera?

 

Ik zelf zou een UHD IP camera installeren via een vaste verbinding met het modem.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Professionele Pal camera's heb ik hier nog wel nieuw en gebruikt liggen maar die zullen geen van allen de kwaliteit van de hedendaagse camera's kunnen benaderen.

Beter en goedkoper is het genoemde video intercomsysteem van 700 euro.

UHD camera's ook snel vergeten (of er moet flink wat verlichting aanwezig zijn) want die geven overdag dan wel een heel mooi beeld (wat op je mobiel toch weer naar CIF kwaliteit wordt terug gezet) maar in het donker is het vaak slecht gesteld.

Gaat het om grote afstanden dan is het alternatief nog een 2 draadssysteem video intercom systeem toe te gaan passen, dan kun je gewoon een 2x2,5 as kabel in de grond graven.

Wil je alleen een camera dan kun je ook een 75ohm  coaxkabel in de grond graven en gebruik maken van HD-CVI of Turbo HD maar dan moet je zien hoe je de koppeling met de deurbel voor elkaar krijgt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen spreek ik de buurman wat hij nu precies wil.

Nu is er alleen een spraakverbinding aangeboden.

 

Ik vermoed dat hij ook een videoverbinding wil hebben.

 

Echter, met jouw voorstel @gerrit B is natuurlijk de vraag

of deze ook de poort kan aansturen.

 

Maar dat is weer een ander verhaal, eerst maar eens

horen wat hij wil.

 

En... @ceesv ik vond het "kabel-gespar" ook wel boeiend

hoor. Daarnaast is de inbreng van @gerrit B en @Big fellow

eigenlijk altijd boeiend (slijm, slijm 😁)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Video-intercom heeft gewoon 1, of indien gewenst, 2 relaisuitgangen die bekrachtigd worden door de monitor binnen of op je GSM

Een andere unit zal waarschijnlijk niet veel anders doen dan een signaaltje naar de poortsturing sturen.

Menig hekwerk (schuif, draai of vleugel uitvoering) op deze manier al voorzien van een video-intercom met sturing door de GSM.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Big fellow zei:

@ceesv Mijn excuses... Mijn advies is eigenlijk gelijk aan jouw advies, echter dan meer een buitenpost met een IP (U)HD camera ingebouwd. Vooral geen WiFi gebruiken!

 

Nogmaals, "no problemo..." heb ook weer wat geleerd hierdoor.

 

Ik had Wifi niet eens overwogen gezien de beperkte bereikbaarheid.

De poort staat 20 meter van het huis en het huis is steens.

Dus Wifi gaat hem sowieso niet worden. immers, Wifi is zeker niet

zaligmakend.

20 uren geleden, gerrit B zei:

Video-intercom heeft gewoon 1, of indien gewenst, 2 relaisuitgangen die bekrachtigd worden door de monitor binnen of op je GSM

Een andere unit zal waarschijnlijk niet veel anders doen dan een signaaltje naar de poortsturing sturen.

Menig hekwerk (schuif, draai of vleugel uitvoering) op deze manier al voorzien van een video-intercom met sturing door de GSM.

 

Dan zal er een extra kabel getrokken moeten worden om de poort te activeren denk ik...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De video intercom systemen die ik al geplaatst heb werkt gewoon over twee draden.

Plus twee draden voor het slot want dat heeft wel wat stroom nodig..

Beeld , geluid en de bel, alles samen over twee draden naar een centrale module, waar je meerdere buitenposten kan op aansluiten.

Meerdere binnenposten kan ook, ook weer over twee draden.

Koppeling met GSM is ook mogelijk.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit topic even in de wachtstand te zetten leek het

mij fatsoenlijk om te zeggen dat GerritB en ik

"on speaking terms" zijn op privé niveau.

 

Hij heeft mij eerder geholpen met een inbraakalarm

(voor mijn schoonzus) en daar spatte de passie vanaf.

 

Dus jullie zijn even bij...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...