Ga naar inhoud


PAL camera?


Con

Aanbevolen berichten

Mijn buurman is bezig met een toegangspoort.

Daarbij wordt een GSM module toegepast inclusief

spraak.

 

Een optie is om een PAL camera aan te sluiten.

 

Mijn vraag; is een PAL camera hetzelfde als een IP camera?

Heeft een IP camera ook deze optie? Of snap ik dit niet?

 

Misschien is dit meer onderwerp voor "hardware"?

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat moet dan iets compleet nieuws zijn of het is juist super ouderwets want ik heb er nog niet van gehoord.

Vroeger had je nl. NTSC camera's en PAL camera's maar dat zijn gewone analoge camera's waar nog gesproken wordt over beeldlijnen ipv. over megapixels.

Deze Pal camera's kun/kon je gewoon rechtstreeks op een monitor of TV aansluiten.

Alle nieuwe IP,  CVI, HD-CVI, turbo HD of wat voor naam er ook aande camera's  verbonden is moeten meestal via een recorder lopen om beeld te krijgen op een scherm (als dat scherm geen IP aansluiting heeft)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat in de spec's;

image.png.3bc9043d3e64e8e86a20657e01d2ebe6.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus aangaf een ouderwetse analoge camera.

Waarschijnlijk om de hoeveelheid  data te beperken, een analoge camera zit rond de 0,25 megapixels, zou je met full HD gaan werken dan zit je al op 2 MP maar zo langzamerhand wordt 4MP de standaard.

 

Maar zit hij zover van zijn huis dat een vaste data-aansluiting of draadloze data-aansluiting niet mogelijk is/was?

Dan bespaart hij zich de kosten uit van het 3G module (een frequentie die er overigens binnenkort uit zal gaan) en krijgt hij veel meer mogelijkheden via een vaste aansluiting via IP.

Hoe krijgt hij anders stroom bij de poort? Had hij toch ook meteen een data-kabel mee kunnen trekken?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

PAL camera's zijn voor niet veel in vele verschillende uitvoeringen te vinden in China....

Mijn vraag is echter of dit een nieuwe buitenpost is? Zo ja, kan die niet worden omgeruild voor iets anders met een IP verbinding? Zoals @gerrit BB al aangeeft, er moet toch een voeding naartoe....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er voor PAL is gekozen (nu begrijp ik het) komt omdat

er een 3G verbinding is met een gratis ABOvan 15 jaar.

En dan willen ze natuurlijk geen grote datastromen hebben.

 

De poortopeners zijn nieuw en deels al ingebouwd.

Ik weet niet of de kabels naar het huis al zijn getrokken.

Anders is het natuurlijk geen probleem om een CAT

mee te leggen. Maar een IP-camera is niet eenvoudig

te integreren met het basissysteem denk ik.

 

Ik moet duidelijk even overleggen met de buurman wat

hij wil. Er bestaat wel een video-moduul voorzover ik

heb begrepen maar dan betaal je de hoofdprijs (€ 1.700,00).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gerrit zal er meer ervaring mee hebben, maar een Cat 6 kabel tussen de camera en je modem is altijd nog de beste oplossing.

 

Over PAL camera's kan ik kort zijn, het zijn SD camera's, een UHD IP camera zal een beeld geven waarop je wat kunt herkennen, die PAL camera legt het daarbij af.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is alleen of ze dat ook 7 dagen in de week 24 uur per dag kunnen doen. ;)

 

Voor goed 700 euro heb je een professioneel intercom systeem met full duplex spraak en Full HD beeld waarmee je ook het hek probleemloos open kunt sturen, met een beeldscherm binnen zodat je een bezoeker als je thuis bent te woord kunt staan en ben je niet thuis een koppeling met beeld en geluid op je GSM. Uiteraard kun je ook als je thuis komt vanuit de auto het hek open sturen.

 

Cat 5e of cat 6 maakt niet uit, voor een camera is 100MB meer dan genoeg, pak gewoon een goed kabel (dus met massieve dikke aders van zuiver koper) en bij voorkeur onafgeschermd (wel voldoende afstand houden tov. de 230v leiding)

Belangrijker is de afstand tussen de buitenpost en de aansluiting binnen maar blijft die onder de 100m dan kan het probleemloos werken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is minimaal voor zo'n dun stukje aluminium folie en weeg niet op tegen de condensator werking die door die folie extra ontstaat.

Daarnaast al meerdere keren meegemaakt dat van een afgeschermde kabel de buitenmantel tijdens het kabel trekken beschadigd was geraakt en daardoor nog meer problemen veroorzaakte.

Wil je mechanische bescherming kies dan een cat5e of 6 kabel welke geschikt is voor buiten gebruik en een veel taaiere buitenmantel heeft.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maakt die "extra capaciteit" helemaal niets uit voor de verbinding. Bij een kabel gefabriceerd volgens de standaarden zou er geen merkbaar verschil moeten wezen.

Ik zou zelf SFTP buiten gebruiken, en dan nog in een plastic mantelbuisje... 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht enige communicatiestoornis.

 

@Big fellow bedoeld volgens mij een beschermde buitenmantel

zoals grondkabel xmvkas. Als bescherming tegen een spa(de).

 

@gerrit B heeft het over getwist of niet getwist met wellicht alu-folie?

 

Beide heet afscherming, echter met een ander doel...

 

Correct me when I am wrong. 

 

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Op een bekende Chineese Website staan mini-drones te koop met 4K camera's aan boord voor nog geen 50€.

je hoeft hem niet eens te laten vliegen en hebt een perfekt beeld op pC of smartphone.

 

Ik weet het, op de Chinese site's staan veel leuke hebbedingetjes (kwijl...).

Maar nu gaat het om pro-gebruik.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om aan de cat eisen te voldoen is een kabel altijd getwist  en pas bij cat 7 zie je dat de aders onderling ook nog weer afgeschermd zijn.

 

Ik hoor dat zo vaak "afgeschermd is beter" maar meestal is het een onderbuik gevoel en nergens op gestaafd, pas als je echt signalen gaat meten zie je het verschil.

Natuurlijk moet een ieder zelf weten welke kabel men gebruikt, maar waarom zou je een kabel die duurder is en meer problemen kan geven prefereren boven een kabel die goedkoper is en minder problemen geeft?

Leg je de kabel 10 cm van de 230V leiding dan is er ook geen onderlinge beïnvloeding meer en is de afscherming daar ook niet meer voor nodig.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

Om aan de cat eisen te voldoen is een kabel altijd getwist  en pas bij cat 7 zie je dat de aders onderling ook nog weer afgeschermd zijn.

 

Ik hoor dat zo vaak "afgeschermd is beter" maar meestal is het een onderbuik gevoel en nergens op gestaafd, pas als je echt signalen gaat meten zie je het verschil.

Natuurlijk moet een ieder zelf weten welke kabel men gebruikt, maar waarom zou je een kabel die duurder is en meer problemen kan geven prefereren boven een kabel die goedkoper is en minder problemen geeft?

Leg je de kabel 10 cm van de 230V leiding dan is er ook geen onderlinge beïnvloeding meer en is de afscherming daar ook niet meer voor nodig.

 

Let wel, er wordt niet bezuinigd op de kabel. De beste kabel moet en gaat er in.

Maar wat is het beste? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een "grond"kabel.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...