Ga naar inhoud


Satfinder huren


Clemens

Aanbevolen berichten

in verband met groot onderhoud aan mijn woning heb ik een aantal maanden mijn schotel  niet gebruikt. Bij het weer aansluiten had ik af en toe stotterend  beeld bij de meest gebruikte kanalen (Ned-1 etc) .  
De schotel is 15 jaar oud en zag dat twee LNB's het plastic begon te verpulveren. Dus dacht wat nieuwe onderdelen, en dan is alles weer voor jaren OK. Dat had ik beter niet kunnen doen . . . 
Ik ben al 2 dagen bijna full-time aan het prutsten en 1001 dingen geprobeerd. Uren op dit forum zitten lezen. En nog werkt het niet 

Wat heb ik: Ovale Visiosat, 3x LNB; EyeTV- versie 3 software

Wat heb ik nieuw:
- 2 nieuwe LNB's 
- nieuwe kabel (Belden H125D00)

Maar nu ik alles weer aan de gevel heb krijg ik het niet meer goed aan de praat. 
Ik start met 1 LNB de middelste op 23,5º (de andere 19,5º en 28,2º gebruik ik even niet)
Na inladen van de zenders, heb ik slechts 6 free to air TV kanalen 
Dat lijkt me al extreem vreemd. 
TV lijst start bij Bayyinat en eindigd bij Tunisie Nationale

Ik heb satfinder analoog met zo'n wijzertje. 

Vraag kan ik niet ergens een professionele satfinder huren om min schotel uit te richten ? Want is mijn schotel nu wel goed op de juiste satelliet gericht ? 
Bij elke bouwmarkt kan ik 1001 professioneel gereedschap huren, dan moet een satfinder toch ook ergens te huur zijn ? Liefst omgeving Groningen
Ik heb alles al gevolgd met de App QuickSat maar dat heeft nog geen goed resultaat helaas.

 

Alle tips Welkom ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Bayyinat zit op of 13 graden oost (Hotbird) of op 3 graden oost.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat geeft al aan dat ik rare dingen vindt. Dus ik kijk waarschijnlijk naar de verkeerde richting ? 

Er zijn zoveel variabelen en dingen waar het mis kan gaan. Nu bedenk ik mij het volgende

Ik heb de LNB zo aangesloten 

123.jpg

Is dat wel OK ?

Of had ik het zo moeten doen bedenk ik mij (en hoe had ik dat kunnen opzoeken?)

1234.jpg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je staat nu op de hotbird.  je moet je schotel naar links draaien ( als je erachter staat) om bij de astra 3 te komen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn . Ik zou de ontvanger op rtv drenthe zetten (als dat er nog in staat) en dan aan de schotel draaien tot je geluid hoort en dan zit je goed. En volgens mij heb je er maar 1 transponder in staan omdat de zenders die jij noemt op dezelfde transponder zitten.

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De volgorde is juist, de bovenste tekening is van toepassing.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je diseqc switch even niet gebruiken dus de kabel rechtstreeks op de middelste lnb om Tv Drente te ontvangen op 23.5 E .

Dan weet je zeker dat de schotel goed staat en het niet aan e.o.a. Instelling in de ontvanger ligt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clements

 

Bij satellieten die links van het uitrichtpunt van de schotel staan, komt de lnb rechts van het uitrichtpunt te staan en bij satellieten die rechts van het uitrichtpunt van de schotel staan, komt de lnb links van het uitrichtpunt te staan. Dit komt door de spiegelende signalen op de schotel.

 

Multifeed sprietje.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ben nog steeds niet in contact met de 23,5º satelliet . 

Ik vertrouwde de LNB niet. Ik had drie nieuw gekocht, maar met normale kop, en dan passen drie niet naast elkaar. Yja te laat ontdekt.  Ik heb vandaag een model met kleinere kop binnen gekregen de Megasat Multifeed. Nu passen er wel drie naast elkaar.

Heb al contact gehad met de 13º.

En kreeg nu voortdurend maar de UHD1 by ASTRA / HD+  die mijns inziens alles plat legt. Die UHD1 zit m.i. op 19,2º.  

Volgens mij moet ik nu nog meer naar links 

Mijn simple satfinder (analoge meter) staat soms op min en toch max in de hoek. En als je dan gaat draaien met de schotel is de rest leeg. 

want 13º = ~172º

want 19,2 = ~164º

want 23,5 = ~159º

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om te beginnen de schotel op de middelste lnb op23,5 richten.

 

Daarna zal je de hoogte van de 2 andere LNB's moeten optimaliseren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom huren. Voor €70 heb je een mooie waar je prima mee kunt hobbyen. Dat zijn de kosten niet....

Heb je de complete schotel verwijderd? Dan is waarschijnlijk je elevatie niet goed...

De elevatie in NL voor Astra3 is 27,6°

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dan een goede satfinder ? €70,- is te overzien. 

Probleem is gewoon is weet nu vrij aardig waar  ik ongeveer moet richten. Maar blijkbaar is de spot veel te nauw om "raak te schieten".

Ik vind de 19,2 en de 28,2 nu wel. Dus simpel daar tussen moet ik de 23,5 vangen. Maar toch lukt me dat niet om een of andere reden. 

Met de App QuickSat zie ik dat de hoeken in de juiste orde zijn. maar ook deze App is niet precies genoeg. 

aangepast door Clemens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag hier geen links plaatsen, maar het ding is Ferrari-rood en de naam heeft iets met een acht erin.......

 

Octagon SF-315

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een merknaam mag je gewoon noemen, alleen niet dat je hem bij Pietje Puk in Radiostad kan kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...