Jump to content

Chinese staatsomroep mag niet meer uitzenden in het Verenigd Koninkrijk.


Sprietje
 Share
Followers 2

Recommended Posts

  • V.I.P.

De Britse telecomwaakhond heeft de vergunning ingetrokken van de Engelstalige Chinese nieuwszender CGTN, omdat de Chinese communistische partij de baas is over de inhoud op de zender.
Onder de naam CGTN zendt de Chinese staatstelevisie in meer dan honderd landen programma’s uit.

CGTN zend uit op vele satellieten waarvan er diverse een footprint over het Verenigd Koninkrijk hebben zoals o.a. de 13 oost, 19,2 oost en 28,2 oost. Het is nog niet duidelijk op welke satelliet(en) de zender CGTN gaat verdwijnen. Ook op de Astra 28,2 wordt CGTN met de Europa beam uitgezonden en is net als op de 13e en 19,2e in heel Europa te ontvangen.

 

Link to post
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kukident is dan ook niet voor oraal gebruik maar voor een mobiel gebit...😁

hoi,    beide zenders zijn gistermiddag om 17.38 verwijderd van de 28 oost   11225 V DVB-S2 8PSK SR 23000 FEC 2/3 CGTN HD (SID 53151) has been removed 11479 V DVB-S QPSK SR 2

Wel Johno, als je nadenkt, zou je bovenstaande niet hebben geschreven. Er zijn veel Hongkong Chinezen vanuit HongKong naar Engeland verhuisd, omdat ze de bui al zagen hangen.   Achtergr

Posted Images

  • V.I.P.

En die partij mag niet onder het mom zendtijd voor politieke partijen uitzenden?

Ver gezocht hoor. Gaan we allemaal beams aanpassen om niet over de grenslijntjes te gaan/ Lijkt wel inkleuren voor gevorderden.

 

Maar wel varkensvlees verkopen aan de Chinezen.

Screenshot_50.jpg

Georgia

Boz Scaggs

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

Er zijn in de afgelopen 10-15 jaar toch al een aantal zenders van de satelliet afgegooid. Het ging dan meestal om  Arabischtalige zenders van bepaalde regiems op de Hotbird.
Of de Engelsen dit af kunnen dwingen op de 13, 19,2 en 28,2 oost is de vraag en een footprint is niet aan te passen zonder dat ook allerlei andere zenders dan ook niet meer in dat gebied te ontvangen zijn.

 

Link to post
Share on other sites

Symboolpolitiek, natuurlijk, maar ook huichelachtig, want de Conservatives proberen al jaren de BBC in een hoek te drukken en naar hun hand te zetten. Dat hebben we tijdens de Brexit wel gezien. Maar de Chinese zenders zullen ongetwijfeld veel leugens verspreiden.

Wat dat betreft, zou van RT ook de licentie moeten worden ingetrokken. Mutatis, mutandis.

 

      

 

 

Edited by Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden, Sprietje zei:

Er zijn in de afgelopen 10-15 jaar toch al een aantal zenders van de satelliet afgegooid. Het ging dan meestal om  Arabischtalige zenders van bepaalde regiems op de Hotbird.
Of de Engelsen dit af kunnen dwingen op de 13, 19,2 en 28,2 oost is de vraag en een footprint is niet aan te passen zonder dat ook allerlei andere zenders dan ook niet meer in dat gebied te ontvangen zijn.

Het zal voor CGTN wel een speldenprik zijn die hen zal beperken in de vrijheden die ze mogelijk tot nu toe in het VK genoten. 

Maar het VK zou toch eigenlijk een prachtig post-Brexit handelsverdrag met China willen afsluiten? Dan moet het VK wel een hele goede, harde reden hebben om deze beslissing te nemen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

De nieuwszender RT (Russia Today) wordt inderdaad ook in vele talen op heel veel satellieten uitgezonden en is een zender van het Kremlin. Ze zouden de licentie inderdaad in kunnen trekken om druk op Rusland te zetten om Navalny vrij te laten.

 

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

Als je niet hoort wat ze zeggen, weten we ook niks over die gasten. Het is beter om de haan horen kraaien dan mollen zoeken in je tuin.

 

Georgia

Boz Scaggs

Link to post
Share on other sites

Het punt bij deze twee zenders is dat ze compleet Engelstalige kanalen hebben met - neem ik aan - kantoren in het VK (Londen), en dat geeft deze zenders natuurlijk extra armslag om van binnenuit anti-propaganda te voeren. Met name RT is daar nogal uitgesproken in.

 

Volledig met je eens, @Sprietje!  

Alleen is een mogelijk gevolg dan, dat allerlei Westerse journalisten Rusland worden uitgezet. (Rusland is nogal goed in ontkennen en terugbetalen in gelijke munt.) En daar doen we de Russische oppositie vast geen plezier mee.

Edited by Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.
1 uur terug, Sprietje zei:

De Britse telecomwaakhond heeft de vergunning ingetrokken van de Engelstalige Chinese nieuwszender CGTN, omdat de Chinese communistische partij de baas is over de inhoud op de zender.
Onder de naam CGTN zendt de Chinese staatstelevisie in meer dan honderd landen programma’s uit.

CGTN zend uit op vele satellieten waarvan er diverse een footprint over het Verenigd Koninkrijk hebben zoals o.a. de 13 oost, 19,2 oost en 28,2 oost. Het is nog niet duidelijk op welke satelliet(en) de zender CGTN gaat verdwijnen. Ook op de Astra 28,2 wordt CGTN met de Europa beam uitgezonden en is net als op de 13e en 19,2e in heel Europa te ontvangen.

 

 hoi,

 

 beide zenders zijn gistermiddag om 17.38 verwijderd van de 28 oost

 


11225 V DVB-S2 8PSK SR 23000 FEC 2/3
CGTN HD (SID 53151) has been removed

11479 V DVB-S QPSK SR 22000 FEC 5/6
CGTN (SID 50889) has been removed

 

 

Our investigation  concluded that Star China Media Limited (SCML), the licence-holder for the CGTN service, did not have editorial responsibility for CGTN’s output.

As such, SCML does not meet the legal requirement of having control over the licensed service, and so is not a lawful broadcast licensee.

 In addition, we have been unable to grant an application to transfer the licence to an entity called China Global Television Network Corporation (CGTNC).

This is because crucial information was missing from the application, and because we consider that CGTNC would be disqualified from holding a licence,

as it is controlled by a body which is ultimately controlled by the Chinese Communist Party.

 We have given CGTN significant time to come into compliance with the statutory rules. Those efforts have now been exhausted.

 Following careful consideration, taking account of all the facts and the broadcaster’s and audience’s rights to freedom of expression,

we have decided it is appropriate to revoke the licence for CGTN to broadcast in the UK.

 We expect to conclude separate sanctions proceedings against CGTN for due impartiality and fairness and privacy breaches shortly.

https://rxtvinfo.com/2021/sky-freesat-pull-plug-on-cgtn-satellite-reception

 

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden, de vrije fries zei:

Our investigation  concluded that Star China Media Limited (SCML), the licence-holder for the CGTN service, did not have editorial responsibility for CGTN’s output.

As such, SCML does not meet the legal requirement of having control over the licensed service, and so is not a lawful broadcast licensee.

 In addition, we have been unable to grant an application to transfer the licence to an entity called China Global Television Network Corporation (CGTNC).

This is because crucial information was missing from the application, and because we consider that CGTNC would be disqualified from holding a licence,

as it is controlled by a body which is ultimately controlled by the Chinese Communist Party.

 We have given CGTN significant time to come into compliance with the statutory rules. Those efforts have now been exhausted.

 Following careful consideration, taking account of all the facts and the broadcaster’s and audience’s rights to freedom of expression,

we have decided it is appropriate to revoke the licence for CGTN to broadcast in the UK.

 We expect to conclude separate sanctions proceedings against CGTN for due impartiality and fairness and privacy breaches shortly.

https://rxtvinfo.com/2021/sky-freesat-pull-plug-on-cgtn-satellite-reception

 

Inhoudelijk lijkt deze onderbouwing wel goed in elkaar te zitten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.
6 minuten geleden, Sprietje zei:

Dus op de 13 en 19,2 oost blijft hij wel.

 

CGTN content can continue to be accessed online as well as via Astra 19.2E and Hotbird 13E, all falling outside of Ofcom`s control.

 

(CGTN-inhoud kan zowel online als via Astra 19.2E en Hotbird 13E worden geraadpleegd, die allemaal buiten de controle van Ofcom vallen.)

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link to post
Share on other sites

China is inmiddels al begonnen de BBC aan te pakken.

Niemand heeft iets aan dit soort onzinmaatregelen.

 

Quote

BEIJING (Reuters) - China’s foreign ministry on Thursday said it had lodged “stern representations” to the British Broadcasting Corp over what it said was “fake news” coverage of COVID-19, and urged the broadcaster to publicly apologise.

In a statement, a ministry spokesperson said that the BBC had recently “linked the pandemic to politics” and “rehashed theories about covering up by China”.

The statement was issued shortly after UK media regulator Ofcom announced that it had revoked China Global Television Network’s (CGTN) licence to broadcast in the UK.

 

PEKING (Reuters) - Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zei donderdag dat het "strenge verklaringen" had ingediend bij de British Broadcasting Corp over wat het zei dat het "nepnieuws" was van COVID-19, en drong er bij de omroep op aan om zich publiekelijk te verontschuldigen. In een verklaring zei een woordvoerder van het ministerie dat de BBC onlangs "de pandemie in verband had gebracht met de politiek" en "theorieën over verhulling door China opnieuw had aangehaald". De verklaring werd uitgegeven kort nadat de Britse mediaregulator Ofcom had aangekondigd dat het de licentie van China Global Television Network (CGTN) om uit te zenden in het VK had ingetrokken.

 

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

moest effe denken wie Ofcom ook al weer is

https://www.ofcom.org.uk/about-ofcom

 

is natuurlijk logisch dat die er niks over te zeggen hebben bij 19,2 en 13 oost.

 

ja je hebt gelijk johnno

2 minuten geleden, johnno zei:

Niemand heeft iets aan dit soort onzinmaatregelen.

 

 

Georgia

Boz Scaggs

Link to post
Share on other sites
10 minuten geleden, johnno zei:

China is inmiddels al begonnen de BBC aan te pakken.

Niemand heeft iets aan dit soort onzinmaatregelen.

China heeft dus geen inhoudelijk verhaal tot nu toe. Getuige het Russische reflex. 

 

Of dit 100% een "onzinmaatregel" is, weet ik niet. De onderbouwing vind ik iig niet bij voorbaat een vergezocht verhaal.

Als we bij voorbaat terugdeinzen voor China als we vinden dat iets niet volgens ONZE regels verloopt, mag er best gereageerd worden.

China voelt zich zorgwekkend oppermachtig inmiddels. Denk alleen al aan de hogere toon die het aanslaat niet alleen meer jegens HongKong en Taiwan, maar ook jegens andere buurlanden zoals Nieuw Zeeland, Australië en Indonesië.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.