Ga naar inhoud


Chinese staatsomroep mag niet meer uitzenden in het Verenigd Koninkrijk.


Sprietje

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, johnno zei:

Is er hier iemand die bekend is met de programma's van CGTN?

Als tegengif tegen het haatzaaien van Drs IJzerbout heb ik er eens een uurtje naar gekeken.

Ik moet bekennen dat ik niet heb kunnen ontdekken wat er zo verkeerd is aan deze zender.

Ja, je ziet er veel Chinezen, maar dat mag toch zeker op een Chinese zender?

Anti Westerse propaganda ben ik er hoe dan ook niet tegengekomen.

Hoi johnno

Ik zie daar ook geen Westerse Anti-propaganda, maar ik versta er ook geen barst van.

Bij mij in mn zap-lijst heet ie nog CCTV4; met het Chinese Nieuwjaar kijk ik graag naar die zender.

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 minuten geleden, D-box zei:

Hoi johnno

Ik zie daar ook geen Westerse Anti-propaganda, maar ik versta er ook geen barst van.

Bij mij in mn zap-lijst heet ie nog CCTV4; met het Chinese Nieuwjaar kijk ik graag naar die zender.

Groetjes,

D-box

Ja, mijn Chinees is ook niet geweldig, maar CCTV4 is een andere zender.

CCGN is in principe Engelstalig en waar nodig Engelstalig ondertiteld.

Of er een relatie is tussen de twee zenders weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, johnno zei:

Ja, mijn Chinees is ook niet geweldig,

Misschien helpt wat Nederlandse informatie:

https://www.tvgids.nl/tv-vanavond/de-wereld-van-de-chinezen-chinees-textiel-in-italia

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Zunigkyk zei:

Ja die IJzerbout lijkt duidelijk geradicalieerd. Komt veel voor in het middenoosten.

 

Ik kan je gerust stellen. Ik ben niet geradicaliseerd. Integendeel.

Echter, om het zachtjes uit te drukken heb ik geen enkele affiniteit met China.

Dat land wordt als maar gevaarlijker en we staan alleen maar te kijken zonder wat te ondernemen.

Kijk eens hoe ze met Taiwan omgaan en ze claimen de hele Chinese Zuidzee voor zich, tegen alle internationale afspraken. Hong Kong is nu ook al ingelijfd. Ook tegen alle afspraken met Engeland. De oude voormalige Kolonie: Hong Kong zou zelfstandig blijven met China als 1 land - 2 systemen oplossing.  Deze afspraak is nu ook geschiedenis.

Ik ben zeker geen fan van Trump...maar China heeft ie tenminste goed aangepakt.

 

Er zijn velen hier die zeggen: wat doet ie eigenlijk in de Emiraten waar tegen de mensenrechten met handen en voeten aangetrapt wordt?

Wel daar moet ik jullie gelijk in geven. Dat is zeker niet in orde. Maar de UAE is het meest "milde" land wat dit betreft in het Midden en Nabije Oosten. Hier worden geen handen afgehakt en mensen opgehangen. Vrouwen mogen rondlopen zoals ze dat zelf willen. Religie in alle vormen is toegestaan. Er staan hier Moskeen en Katholieke kerken broederlijk naast elkaar op hetzelfde grondstuk.

Ik ben hier gaan wonen vanwege mijn werk. Niet omdat ik dit zo´n geweldig land vond. Dat is voor mij het meest belangrijke. Ik kon me hier in mijn carrière ontwikkelen en zo´n kans had ik nergens anders kunnen krijgen.

Het is makkelijk om met het vingertje te wijzen naar IJzerbout, terwijl jullie zelf naar Turkije met vakantie gaan of sommige er wonen. Hoe zit het daar met de mensenrechten? Daar is het ook niet beter dan in de Emiraten!

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Echter, om het zachtjes uit te drukken heb ik geen enkele affiniteit met China

Ik ook niet.

26 jaar geleden hadden we Chinese Praktikanten rondlopen op ons Bureau die elke tekening op het kopieer apparaat legden als er niemand toekeek en het mee naar huis namen. Overigens ook Russen. Diefstal en het kopieerrecht van geestelijk eigendom schenden is echter niets nieuws onder de zon. Het Japanse Asahi die spiegelreflex camera's bijna 1 op 1 gekopieerd hadden in de jaren 50 en gunstiger op de markt wegzetten.

Maar een "reclamezender" van China en voor het regiem uitschakelen zet geen zoden aan de dijk. Ik geloof de Chinese regiem propaganda sowieso niet. Handelsoorlogen zijn voor alle partijen gewoon weg slecht.

 

Geloof jij dat je tanden witter worden met kukident? nou dan.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Affiniteit.... pfff ik heb met geen enkel land echt affiniteit, ook niet met Nederland, Zweden of wat dan ook. Moet dat dan? Volgens mij niet... je woont ergens omdat je er bijvoorbeeld door je werk terecht gekomen bent, of omwille van de gunstige belastingen, of de goede zorg, etc etc... de politiek, tja, die wisselt even snel als het klimaat dat tegenwoordig lijkt te doen als je de media mag geloven.Feit is wel als je je iedere dag ergert aan de politiek van het land waar je woont, het tijd geworden is om er te vertrekken...

Ik heb de afgelopen dagen ook naar CGTN gekeken... zowel de nieuwszender als de documentary zender.... propaganda heb ik ook niet gehoord. Uiteraard wat meer Chinees dan op SVT... maar ik vermoed dat je op een franse zenders meer franse content zal krijgen. Die zenders zijn gewoon in het Engels, CCTV4 is in het chinees, net als de overige CCTV kanalen.

 

Of je al dan niet naar een land gaat heeft volgens mij niet altijd iets met politiek te maken. Ik ga ook naar Nederland, en ben het desondanks zeker niet altijd eens met hun politiek...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Geloof jij dat je tanden witter worden met kukident? nou dan.

Kukident is dan ook niet voor oraal gebruik maar voor een mobiel gebit...😁

  • Haha 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...