Ga naar inhoud


Chinese staatsomroep mag niet meer uitzenden in het Verenigd Koninkrijk.


Sprietje

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden, Eduard07 zei:

Denk alleen al aan de hogere toon die het aanslaat niet alleen meer jegens HongKong en Taiwan, maar ook jegens andere buurlanden zoals Nieuw Zeeland, Australië en Indonesië.

 

Ja, je kunt je als klein land op een agressieve manier verzetten tegen die hogere toon, zoals Australië heeft gedaan.

Inmiddels dobberen er al maandenlang Australische kolenschepen voor de kust van China, die niet gelost worden.

Zo zou ook het geïmporteerde varkensvlees uit de UK ineens wel eens niet meer zo gezond kunnen zijn.

 

Wie schiet er dan wel iets op met dit soort stunten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toegeven maar aan chantage? China heeft genoeg vervolgstappen/wensen achter de hand als je toegeeft aan hun druk. Reken er maar op dat je geen problemen met China oplost met toegeeflijkheid. Ik denk dat de recente geschiedenis er zat voorbeelden van bevat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als land een zender wil verbieden, maakt dat de zender alleen maar interessanter om naar te kijken.

Dat is altijd en overal zo.

Of de Chinese zender echt zoveel kijkers trekt, zodat een land als de UK daar hinder van zou ondervinden, vraag ik me af... ik kijk er eigenlijk weinig naar.... in tegenstelling tot RT, die ik wel een aantal keer per week aan heb staan

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, de vrije fries zei:

 

(CGTN-inhoud kan zowel online als via Astra 19.2E en Hotbird 13E worden geraadpleegd, die allemaal buiten de controle van Ofcom vallen.)

Ik denk dat er een heleboel rotors verkocht gaan worden aan de Chinezen die in Engeland zitten. 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D-box zei:

Ik denk dat er een heleboel rotors verkocht gaan worden aan de Chinezen die in Engeland zitten. 

 

Neem aan dat je dit sarkastisch bedoelt ;)

 

Want "onze" (ik bedoel de Westerse) Chinezen zitten uiteraard niet te wachten op de staatspropaganda uit Beijing. Net zoals in het buitenland levende Russen écht niet zitten te wachten op de propaganda van Russia Today. Dit soort zenders zijn "spreekbuizen" van de overheid, je weet dus op voorhand dat wat ze zeggen met een stevige korrel zout moet genuttigd worden.

 

@Sverige

 

Haal je daar nuttige informatie uit? Het lijkt me altijd vreemd om op een Russische (voor het Westen uitzendende) tv-zender nieuws te horen over dingen die in Europa of de VS plaatsvinden. Benieuwd wat ze o.m. te vertellen hadden over de anti-Poetin betogingen van afgelopen week.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@D-box

Eh, waarom denk je dat die Chinezen in Engeland zitten en niet in China?

En het gaat hierom een Engelstalige Chinese Staatszender.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Eh, waarom denk je dat die Chinezen in Engeland zitten en niet in China?

 

Wat is dat nou weer voor onzinverhaal?

 

Waarom denk je dat er een hoop Nederlanders in Canada wonen?

Waarom denk je dat er een hoop Nederlanders in Australië wonen?

Is dat allemaal omdat ze Nederland zo hartstochtelijk haten?

Zou er misschien soms niet een andere reden kunnen zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel Johno, als je nadenkt, zou je bovenstaande niet hebben geschreven.

Er zijn veel Hongkong Chinezen vanuit HongKong naar Engeland verhuisd, omdat ze de bui al zagen hangen.

 

Achtergrond verhaal bijvoorbeeld hier:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5200382/hongkong-vk-engeland-verhuizing-veiligheidswet-china

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hoef ik niet over na te denken, ceesv, want daar ben ik volledig van op de hoogte.

En ga je me nu vertellen dat er voor de problemen in HongKong geen Chinezen in Engeland woonden?

 

Je mag China en het bewind in dat land best haten hoor.

Maar probeer wel een klein beetje objectief te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pardon, waar heb ik dat geschreven?

 

Ik heb alleen vastgesteld, dat er om voor hun moverende redenen Chinezen Engeland boven China verkiezen.

Ik heb geen waarde oordeel gegeven, laat staan dat ik dit " Je mag China en het bewind in dat land best haten hoor." heb uitgedragen.

 

Ik heb veel in Azie gewerkt, en matig mij geen oordeel aan over hoe het daar in de verschillende landen gaat.

En scheer China niet over een kam, er zijn daar veel culturen verenigd in een landsgrens.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, weg met die k*t programma's van die Chicken Chinks. 

Dat land hard aanpakken. 

Ik hoop dat ze ook in andere landen een schop onder hun ......krijgen. 

Je moet eens kijken met hoeveel zenders ze hun propaganda op de Korte Golf uitzenden. Bijna iedere zender is van die Chinks. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, johnno zei:

De maatregel in de UK is geen reactie op chantage.

Chantage zal mogelijk wel het antwoord kunnen zijn.

Die chantage was er al. Zie Hongkong.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als schotel-met-rotor bezitter, vind ik dit geen goede ontwikkeling... want, hiermee wordt onze keuze wederom door een sterke overheid beperkt!

Want... laat het alsjeblieft maar aan onszelf (de kijker) over, of we wel of niet willen kijken naar een al dan niet volbeladen met propaganda uitzending.

Ongeacht of je nu wel of niet eens bent met een bepaalde politieke kijk - daar ging het nou juist om! Dat wij ook de andere kant van het verhaal kunnen vernemen.

 

Het staat natuurlijk China (in dit geval) vrij om zich maar elders te vestigen en vooral vanuit elders op te stralen. B.v. vanaf ... Biddinghuizen (NL).

 

Want... what's next? Dat IPTV ook maar wordt beperkt, omdat een OFCOM vindt een CGTN niet mag streamen, omdat zij dat zo vinden? Omdat BBC niet te zien is in China?

Gaan wij dat voortaan zo doen?

 

Dat was nou juist zo mooi aan satelliet televisie... je kunt niet getracked worden (op grond van je IP adres), je kunt niet even een routertje onderweg laten filteren... en eigenlijk vind ik ook dat je het opgestraalde signaal niet vanaf de satelliet naar beneden toe *mag* blocken... tenzij je daar hele geldige redenen voor hebt.

 

Hey? Misschien moeten ze hun pakket op 21.6 Oost maar FTA openzetten... eens kijken wat dat oplevert aan reacties...

 

aangepast door fred33
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Sprietje zei:

De Britse telecomwaakhond heeft de vergunning ingetrokken van de Engelstalige Chinese nieuwszender CGTN, omdat de Chinese communistische partij de baas is over de inhoud op de zender.

 

Dat is dus britse censuur. Wie is er nu fout?

 

Ik kijk regelmatig naar CNBC, RT, TRT, Eljazeera, etc. Ik weet waar ze vandaan komen. Het kan geen kwaad om eens kennis te nemen van andere gezichtspunten. Ik laat me niet graag verbieden daar kennis van te nemen.

Een boek als 'Mein Kampf' was vroeger ook verboden. Dat maakte mij altijd nieuwsgierig: waarom? Wie het leest zal toch niet direct een Nazi zijn?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...