Ga naar inhoud


Chinese staatsomroep mag niet meer uitzenden in het Verenigd Koninkrijk.


Sprietje

Aanbevolen berichten

@Drs. IJzerbout, Fred Emmer was best een leuke vent als die niet op TV was. Maar het keurslijf dat er in Europa voor de val van de muur bestond voor die Journaals en Nieuwsprogramma's was eenduidig. Geen flauwekul en zelf onderzochte feiten op tafel krijgen en aan de kijkers brengen.

Nu is het 2021 een andere tijd en iedereen (alle zenders) kopieert zogenaamde nieuwsberichten zonder feiten-controle en er moet ook op elk moment nieuws gevonden worden daar de herhalingen van de berichten gedurende de avond en verdeeld over alle zenders heel heel snel vervelen.

 

Heb ik al gezien, heb ik al gezien, heb ik al gezien, heb ik al gezien, hé de Belg verteld wat anders, hé de Duitser laat wat anders zien, Hé die Fransman stipuleert een interessant punt, hé de BBC toont weer eens het koningshuis, hé de beurzen gaan weer helemaal omlaag.......

 

Als ik niet verschillende bronnen mag zien hoe verrot ook ben ik in 't nadeel.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Alles bij elkaar heel wat anders dan die knullige nieuwsuitzending in Nederland destijds met Fred Emmer als een stijve hark zonder AutoCue.

 

Dat is inderdaad heel wat anders, want wat jij beschrijft is geen nieuwsuitzending, maar een actualiteiten rubriek.

De hudige huisstijl van het NOS Journaal komt in feite ook bij de commerciëlen vandaan.

Inclusief het eindeloos door het beeld heen baggeren, wat tegenwoordig kennelijk lijkt te moeten.

 

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan al dat uitdiepen, wat het aantal langskomende onderwerpen drastisch beperkt.

Wanneer ik het nieuws aanzet wil ik gewoon zien wat er die dag in Nederland en de rest van de wereld is gebeurd.

Er zijn genoeg andere programma's te vinden die dat nieuws verder uitdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2021 om 23:51, pollegazon zei:

 

 

Objectief of niet, wellicht vertelde RT niet dat de arts die Navalny's leven redde in Omsk onlangs zomaar ineens overleden is.
 

 

Daar staat tegenover dat RT graag spit in bv Amerikaanse politie'cultuur' zoals waar de BLM-beweging tegen te hoop loopt.

Of over orthodox joodse bruiloften, ondanks corona, waar massaal gehost wordt alsof het carnaval is, of onlangs die rabbibegrafenis waar ze met 10duizend stonden te dringen.

Dus zaken die bij ons of amerikanen gevoelig liggen worden bij ons nogal eens verzwegen en bij RT niet. Het omgekeerde komt (dus) ook voor.

Dus hou je ogen en oren wijd open, overal ter wereld, dan kom je meer te weten over je eigen land.

Je maakt zelf uit wat je van het nieuws gelooft. De gemiddelde burger staat ver boven 'het stond op facebook'- nivo. De uitzonderingen zijn de onwetenden, uit domheid of vanwege taboes en censuur.

Ergens kennis van nemen maakt je in ieder geval minder onwetend. En als je verschillende bronnen vergelijkt kan je beter bepalen wat waar, halfwaar of leugenachtig is.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2021 om 09:31, Zunigkyk zei:

En onze NOS  stuurt ons net zo goed ook een gekleurd beeld voor van de toestand in de wereld.

 

Dat is niet waar. 

De nieuwszenders in Nederland als ook in andere landen krijgen hun nieuwsinformatie allemaal van de nieuwsagenturen, de zogenaamde tickers zoals Reuters, AP, UPI en vele meer. 

Het kleuren van het nieuws zoals hier iedere keer weer graag beweerd wordt is gewoon niet waar tenzij je als journalist zaken gaat verdraaien wat dan weer fake news wordt. 

Zenders als RT zullen niet onmiddellijk staan te liegen maar zullen veel belangrijke gebeurtenissen die in hun ogen (die van het regime Putin dus) het daglicht niet verdragen gewoon niet vermelden. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dat is niet waar. 

De nieuwszenders in Nederland als ook in andere landen krijgen hun nieuwsinformatie allemaal van de nieuwsagenturen, de zogenaamde tickers zoals Reuters, AP, UPI en vele meer. 

Het kleuren van het nieuws zoals hier iedere keer weer graag beweerd wordt is gewoon niet waar tenzij je als journalist zaken gaat verdraaien wat dan weer fake news wordt. 

Zenders als RT zullen niet onmiddellijk staan te liegen maar zullen veel belangrijke gebeurtenissen die in hun ogen (die van het regime Putin dus) het daglicht niet verdragen gewoon niet vermelden. 

Dank je Drs IJzerbout. Ik dacht dat het aan mij lag.👍

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Zunigkyk zei:

 

Daar staat tegenover dat RT graag spit in bv Amerikaanse politie'cultuur' zoals waar de BLM-beweging tegen te hoop loopt.

Of over orthodox joodse bruiloften, ondanks corona, waar massaal gehost wordt alsof het carnaval is, of onlangs die rabbibegrafenis waar ze met 10duizend stonden te dringen.

Dus zaken die bij ons of amerikanen gevoelig liggen worden bij ons nogal eens verzwegen en bij RT niet.

 

Nogal logisch dat ze liever berichten over politiegeweld e.d. in de VS dan over politiegeweld in eigen keuken (bij de Navalny-betogingen).

 

Weet wel zeker dat daar op de RT-website géén beelden over te vinden zijn.

 

Snap niet waarom je denkt dat reportages over die joodse bruiloften e.d. (corona toestanden) bij ons taboe zouden zijn? Dit soort zaken komt bij ons gewoon in het journaal.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/23/antwerpse-politie-legt-te-grote-bijeenkomst-in-synagoge-stil/

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het kleuren van het nieuws zoals hier iedere keer weer graag beweerd ...

 

...gebeurt in NL door de keuze van de onderwerpen. Als ze hier beelden laten zien van hossende orthodoxe joden in coronatijd hebben we gelijk een rel over antisemitisme, dus hebben we het er niet over en laten we dat in NL niet zien. Ook kleurt men hier het nieuws door de keuze van de gasten daar aan tafel. Het programma van WNL op zondagmorgen vind men 'rechts' en in omroepland is dat vreselijk: het zou eigenlijk niet op TV mogen. Nou ja vooruit dan moest het maar op zondagmorgen heel vroeg.

aangepast door Zunigkyk
hier=NL
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Het programma van WNL op zondagmorgen vind men 'rechts' en in omroepland is dat vreselijk: het zou eigenlijk niet op TV mogen

Joh ga nou niet in de slachtoffer rol spelen. WNL is een rechts georiënteerde omroep net als de TROS, AVRO(?).

En vertel eens: Wie vindt dat dat niet op TV mag komen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Zunigkyk zei:

@pollegazon

Ik kijk juist naar meerdere internationale zenders. Wat de een verzwijgt verklapt de andere.

 

 

 

Ik vertrouw toch eerder op het (op waarheid controleerbare) nieuws dat onze onafhankelijke journalisten brengen dan op het door de staat gecensureerde aanbod, of het nu uit China, Rusland of Qatar komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pollegazon

Dan mis je dus sommige onderwerpen/visies. Je kan wat leren van andersdenkenden; in ieder geval dát ze anders denken en hopelijk: waarom/waardoor.

Er zijn bv veel Oost-duitsers die met smart/weemoed terug verlangen naar die goed ouwe communistische tijd. Daar zat dus vast iets goeds bij wat ze in het kapitalisme niet meer hebben.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...