Ga naar inhoud


Ik heb m'n handen vol


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 18-2-2021 om 15:33, Sprietje zei:

Die fles kun je ook niet wegzetten wegens de bolle bodem. Zou dat zijn omdat je die liggend moet bewaren?

Dat refereert aan de mondgeblazen glazen fles (vakmanschap) en eerder nog de Amphora. Hetgeen natuurlijk het idee moet geven dat je iets edels koopt. Leuke marketing gag.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Er werd vroeger ook bier op school gedronken. Het is een soort tafelbier van 1%. Er gaan nog steeds stemmen op om dit tafelbier op school weer in te voeren. Alles beter dan die frisdrankjes met ladingen suiker tegenwoordig.

 

 

 

Dat soort tafelbieren bestaat nog: de gekendste in Belgie waren die van Piedboeuf :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Piedbœuf_(bier)

en door de hete zomerdagen van de afgelopen jaren ben ik er zelfs terug aan begonnen, vooral het blonde: weinig suiker en weinig alcohol, en dus inderdaad een veel betere en gezondere dorstlesser dan al die fantasiedrankjes.

Ik heb het indertijd als kind bij mijn grootouders leren kennen en sinds kort dus herontdekt. Probeer maar eens. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2021 om 15:33, Sprietje zei:

Als Brabander ken ik natuurlijk het Belgische Kwak koetsiersbier. Krijg je zo'n glas met bier in je hand, moet je het blijven vasthouden want je kunt het niet wegzetten omdat er geen voet aan zit.
Maar die Belgen ook niet dom. Die hebben er een speciale houder voor gemaakt waar je dat glas zonder voet in kunt zetten, dan blijft het tenminste staan. Of zouden ze juist willen dat het meteen opdrinkt en nog een nieuwe Kwak besteld?

 

Dat glas heet niet voor niets een koetsiersglas. Volgens de legende werd het glas in een houder aan de koets opgehangen. Het voetje werd er later bij bedacht omdat het anders zo druk in de kroeg werd met al die koetsen 😂

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-2-2021 om 22:51, Sprietje zei:

Nu zie ik dat er ook al wijnglazen zijn zonder voet die je niet normaal weg kunt zetten.

nude-glass.jpg

hiermee hou je de rode wijn op temperatuur...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2021 om 15:33, Sprietje zei:

Tja, dat die Belgen niet altijd de slimste zijn, dat wisten we wel.
Als Brabander ken ik natuurlijk het Belgische Kwak koetsiersbier. Krijg je zo'n glas met bier in je hand, moet je het blijven vasthouden want je kunt het niet wegzetten omdat er geen voet aan zit.
Maar die Belgen ook niet dom. Die hebben er een speciale houder voor gemaakt waar je dat glas zonder voet in kunt zetten, dan blijft het tenminste staan. Of zouden ze juist willen dat het meteen opdrinkt en nog een nieuwe Kwak besteld?

In Spanje hebben ze dit grapje afgekeken maar dan niet bij het glas maar bij de fles. Die fles kun je ook niet wegzetten wegens de bolle bodem. Zou dat zijn omdat je die liggend moet bewaren?

 

kwak bierglas.jpg

Kwak koetsiers bier.jpg

Agustí-Torelló-Mata-Kripta-Gran-Reserva-2010.jpg

Deze glazen vandaag gezien in een aflevering van de Amerikaanse serie Seal Team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...