Ga naar inhoud


Toen muziek nog niet "in the Cloud was" .


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, minplus zei:

Die zouden nu mogelijk goud waard zijn...🙂

Zouden , maar nu niet meer , zoals jij er mee gespeeld hebt 😉

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De omzetcijfers van vinyl zijn nu voor eerst hoger dan die van CD´s. Dat is interessant...

 

https://www.nu.nl/economie/6123631/meer-omzet-uit-vinyl-dan-uit-cd-maar-in-beide-zit-weinig-muziek-meer.html

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sony CDP-X777ES cd speler staat hier in de woonkamer op de lage ladenkast, als een soort Object d'Art en vooral discussiestuk over de bouwkwaliteit die toen normaal was.

 

De cd's zitten in dozen ergens in de berging :D

 

Nu schiet me ineens te binnen dat ik nog een vintage Creek DAC heb. Deze via een usb bridge, Douk U2, een aansluiten op de Roon Core Server?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman is net als ik ook een beetje een freak van oudere muziek dragers. En kocht een nieuwe versterker met boxen voor veel geld.

Zijn oude...een B&O tunerversterker uit de 60er jaren heeft ie aan de kant gezet.

Nu komt het..hij wilde zijn platenspeler aansluiten en vroeg mij om hulp want hij kreeg het niet voor elkaar.

Ik heb snel een verloopsnoertje in elkaar gesoldeerd van 5 polig DIN naar Tulp. Ik dacht dat het daarmee gedaan was maar toen kwam ik er achter dat die peperdure kl*te versterker geen eens een ingang meer had voor een platenspeler. Niet te geloven. Dus ik kocht voor hem een

PreAmp NAD PP2e voor zeggen en schrijven omgerekend €120 ! Zodat ie dan via de Aux ingang z´n platen weer kan draaien.

Tja...geen platen meer..dan laten we ook de Phono ingang maar weg en kunnen door uitsparen nog meer geld verdienen.

 

Nu hangt dus die voorversterker aangesloten op het lichtnet, natuurlijk weer via zo´n muurwrat en je kunt hem niet eens uitzetten.

Staat altijd aan. Waardeloos.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

peperdure kl*te versterker geen eens een ingang meer had voor

En ook Tape, is ook weer erg vervelend voor den muziekliefhebber met vintage Tape Decks.

Op mijn oude 5in1 AVReceiver zaten er zelf twee, op de nieuwe 0, dus alleen nog afspelen via AUX ingang.

Nu ja via de pC dan maar opnemen van alles uit de Cloud :whistle: betaal ik ook voor.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

En niet vergeten welk type element je gebruikt :

 

Mc low, Mc mid, Mc high en MM 50 k ohms.

 

In de disco werd altijd een Ortophon ( S20e volgens mij, voor het gewicht ) , gebruikt een Thorens draaitafel met SME arm ( 1500 piek extra ) .

 

Mijn eigen Thorens met SME arm heb ik ingeruild voor een Thorens Jubilee met rechte arm en een element Elac .

 

De breedte van de kast was te smal en voor mijn vrouw moeilijk te bedienen met dat handeltje opzij,  die op de Jubilee aan de voorkant zit.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

een leuk alternatief voor dure reparaties of weggooien is het repair café in je buurt voor dergelijke hulp

 

Vintage audio apparatuur repareren, restaureren kan ik zelf.

Ik zelf heb op dit moment een B&O BeoMaster 4400 in gebruik. (Erfstuk van mijn vader) De eindtrap van het rechter kanaal was me een jaar of 2 geleden om de oren gevlogen. Vanwege een slechte elco ontstond er een onbalans in de brug-eindtrap waardoor de eindtransistoren TIP141/TIP145 sluiting maakten. Deze waren niet of nauwelijks nog verkrijgbaar dus ik heb er TIP142/TIP147 ingezet. En gelijk in het andere kanaal vanwege de kanaal gelijkheid. Elko´s nagemeten en waar nodig vervangen.

Nu speelt deze prachtige tuner-versterker weer als vanouds en staat dagelijks aan.

Zo´n toestel vandaag te vervaardigen zou onbetaalbaar duur zijn. Een lust voor het oog van buiten en van binnen.

En ja...de pickup is er ook op aangesloten. 😂

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...