Ga naar inhoud


Toen muziek nog niet "in the Cloud was" .


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Ik keek altijd graag naar Beatclub / Musikladen met Uschi Nerke als die de presentatie deed. En Mike Leckebusch als regiseur.

Dat ik dan in 1982 mijn eerste grote beeldmixer (Grass Valley 300) aan Radio Bremen voor dat programma zou gaan verkopen kon ik toen nog niet weten. 😄😂

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen TMF nog bestond in België en Nederland, ik heb naar alle 2 kunnen kijken, spijtig dat het er nu niet meer is.

Ze willen alles vervangen door kinderzenders, de liefhebber van muziekclips wordt in de kou gezet, om van MTV nog maar te zwijgen, daar zie je niets anders dan gewone programma's en series, die zender is zijn naam niet waard. Na TMF was er dan ook MCM Pop en MCM Top, deze werden dan na jaren vervangen door RFM TV.

Onlangs zijn ook Stingray hits gestopt, ik kon kijken naar de Vlaamse en Franse versie.

En op 1 april zijn we ook NRJ Hits TV kwijt, dan zal er alleen nog RFM TV zijn en Trace Urban als ik muziekclips wil zien.

Ik hoop dat er na de corona nog eens een zender bij komt voor België en Nederland zoals TMF vroeger, met de hedendaagse hits en de top 40 en zo.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Wat vakantie? :grin: 2009 de laatste vakantie.

Maar muziek is in bruikleen vanuit de cloud een heel stuk goedkoper dan al die plaatjes kopen uit TopPop met Adje Visser en Penny de Jager.

Enneuh vwala 😉

https://www.youtube.com/c/toppop
https://www.youtube.com/user/webportalavro

 

 

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Timm1983 zei:

En op 1 april zijn we ook NRJ Hits TV kwijt, dan zal er alleen nog RFM TV zijn en Trace Urban als ik muziekclips wil zien.

 

Heb je al eens op Astra 28° oost gekeken?

Er gaat een wereld met FTA muziekzenders voor je open.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jeevanhoof,

Die zal ik ongetwijfeld wel zien via mijn iptv abonnement (alle landen) op mijn Smart TV.

VH1, The BOX en de andere MTV muziekzenders bedoel je?

Satelliet kijk ik al niet meer sinds 2009 denk ik, wel mogelijkheid om een satelliet aan te sluiten op mijn smart TV maar ik begin er niet mee.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Timm1983 zei:

VH1, The BOX en de andere MTV muziekzenders bedoel je?

Dat zijn nu net de zenders die ik bekijk of kan bekijken wegens gecodeerd.

Maar er zijn er zoveel anderen die wel FTA zijn.

Zoals Magic, now 70s, now 80s, KISS,.....

Al waren het er een paar jaar terug nog meer.

 

Zelfs Retro Music TV die ook bij TVV zit vind ik niet slecht.

 

Maar om terug te komen op hoe er naar de muziek geluisterd werd voor deze ook digitaal werd aangeboden.

Ik heb ook uren in platenwinkels doorgebracht.

Ook het zoeken naar dat ene singeltje was plezant, tot de CD eraan kwam en veel van die zeldzame liedjes terug werden uitgebracht.

 

Van vele LP's weet ik nog waar ik die gekocht heb, van CD's is dat vele minder.

 

En wat was het fijn om op de lokale radio alles vlekkeloos te laten verlopen.

Om net de intro vol te praten, zonder al die hulpmiddelen die er nu zijn.

 

Door al dat digitale gedoe is de magie van muziek kopen en afspelen verdwenen.

 

Aan het op een knopje drukken om muziek te horen is weinig magisch aan. 

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Timm1983 zei:

Ik hoop dat er na de corona nog eens een zender bij komt voor België en Nederland zoals TMF vroeger, met de hedendaagse hits en de top 40 en zo.

Timm1983

 

Die zenders hebben wij in Nederland wel in de vorm van Slam-TV.  538 TV en 100% NL TV.  etc.

 

Wat muziek betreft,  ik heb vroeger toen ik een jaar of 8-12 was bij mijn oma nog wel platen gedraaid, die had een hele oude radio met platenspeler met voornamelijk oudere NL muziek..  Ik heb ooit een cd-tje gewonnen in 1990 maar toen had ik nog geen CD speler, toen ik die wel had heb ik nog 1 dance CD gekocht ergens rond 92-94 meen ik. Maar rond diezelfde tijd ben ik in aanraking gekomen met MP3, dat was op dat moment nog niet een officieel uit maar op school waren we massaal aan het rippen en ruilen geslagen en later kwam internet en zo kreeg ik in de 2e helft van de jaren 90 een leuke muziek collectie.  Later ben ik nog videoclips gaan rippen en uploaden en nog veel later kwam flac. Inmiddels heb ik een enorme muziek collectie van Terabytes groot in uitstekende kwaliteit maar wel allemaal zelf op mijn eigen server alles in eigen beheer.  

 

Als je fysieke media wilt verzamelen kun je ook veel beter voor vinyl kiezen nu. Er zijn hordes met 15 jarigen die nu een platenspeler met hun verjaardag krijgen. Zegt toch wat over de populariteit op dit moment. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Codx zei:

 

 

 

Als je fysieke media wilt verzamelen kun je ook veel beter voor vinyl kiezen nu. Er zijn hordes met 15 jarigen die nu een platenspeler met hun verjaardag krijgen. Zegt toch wat over de populariteit op dit moment. 

 

 

Als het je om geld beleggen gaat, want er is nu een enorme revival. 

Maar over een paar jaar heb je het met CD's. Dat is eigenlijk al (bijna) begonnen.

 

Zag net dat op Catawiki type m'n ouwe Revox tapedeck voor 800 euri is weggegaan. Had hem toch wat langer moeten houden (als ik me het had kunnen permitteren).

Maar goed, ik had het geld toen dringend nodig voor de inruil op een cassettedeck. Wat ik ook langer had moeten houden, enz.😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, minplus zei:

Als het je om geld beleggen gaat, want er is nu een enorme revival. 

Maar over een paar jaar heb je het met CD's. Dat is eigenlijk al (bijna) begonnen.

 

Dat denk ik niet en cassette bandjes gaat 'm zeker niet worden.  LP's hebben het voordeel van een warm geluid te hebben. Maar wat hebben CD's als meerwaarde als je dezelfde 1:1 bitjes in the cloud of op je eigen server hebt staan.   Het is zefls tegenwoordig mogelijk om direct van muziekstreamingsdiensten te rippen.

 

Ik denk dus dat CD's uiteindelijk wel gaan verdwijnen maar de vinyl blijft. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij was het kopen van een plaat..een single, EP of LP een ritueel. Ik ging op zaterdag de stad in boodschappen doen, naar de markt...dat was gezellig en dan als je zin had naar een platenzaak om naar wat platen te luisteren. Want dat kon.

Met luistertelefoons aan de platenbar of in een luistercel met speakers.

En dan kon je al dan niet een plaat kopen en mee naar huis ermee. Soms nog even een nieuw saffiertje of diamant voor de pickup meegenomen want die ging nog wel eens kapot.

Gelijk de Veronica Top-40 meegenomen...die verzamelde iedereen wel. Of de muziek Express. Dat hoorde er allemaal bij.

Op zondag luisterde pa naar GBJ Hilterman met: "de Toestand in de Wereld" met een sigaartje en glaasje jenever..alles uit die tijd. Die Hilterman dat was een journalist van formaat, ook zulke persoonlijkheden die je niet meer tegenkomt.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

GBJ Hilterman met: "de Toestand in de Wereld"

die de hele sores met Irak Iran en het midden oosten al jaren voorspeld heeft...!

 

maar ik mocht toen nog geen whiskey en al zeker sigaar

 

On topic;

Als je weer naar de kringloop winkels mag, kun je duizenden plaatjes vinden met een prijs per 100 stuks waar je tegenwoordig 1 Blu-ray voor koopt.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2021 om 10:03, Drs. IJzerbout zei:

Grammofoonplaten waren toch veel leuker dan wat nu aan muziek dragers aangeboden wordt

Je kan ze nadien ook opeten , zeker als je de muziek beu bent:

🥳👌

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...