Ga naar inhoud


Toen muziek nog niet "in the Cloud was" .


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ashafar, moest toch even googelen.

 

 

"het in de aanloopgroef zetten"

 

Heb een vinyl single, met 3 evenwijdige groeven, altijd weer een verrassing welk nummer tevoorschijn komt.

 

Heb ook een single, die zet je aan het eind op, dan loopt de arm naar het begin toe. 

Dat werkt natuurlijk alleen als de platen niet automatisch afslaat an het eind.

 

 

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Nu, dat ben ik niet helemaal met je eens want als ik naar muziek luister van Ashafar, bijvoorbeeld Scherp....dan hoop ik dat deze rotzooi snel weer van de muziek-scene verdwijnt, vergeten wordt en nooit meer terug komt.

Ahh, dat valt bij jou dus niet in de 'smaak'.

I rest my case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, johnno zei:

Alle muziek is tijdloos, en volledig afhankelijk van onze smaak.

Zo ben ik mijn hele leven al gek van de zogenaamde 'Big Band Era'.

Ik heb het dan over de muziek van Glenn Miller, Benny Goodman, The Dorsey Brothers, etc. etc.

En ik mag dan een ouwe lul zijn, die muziek is toch echt van voor mijn tijd.

 

Rieu brengt overigens in tegenstelling tot James Last niets nieuws op muziekgebied.

Hij weet er echter een show van te maken waarmee hij stadions weet te vullen.

Daar is wat mij betreft helemaal niets mis mee.

 

Nu maak je een denkfout, omdat de luisteraar niet tijdloos is, is de muziek dat ook niet, ergo, geen luisteraar, geen muziek. Als er baggermuziek is, die je niet wilt horen, open spoelen met oordoppen in je speakers monteren, of een radio met een "goede smaak" knop kopen, in dat laatste geval scheelt het ook een batterij voorkeurstoetsen. Bagger is iets voor steltlopers.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heel herkenbaar dit. Ook hier is de platen collectie inmiddels redelijk gereduceerd omdat ik het meeste gewoon weer op cd heb gekocht. Allemaal netjes in mp3 omgezet en in een database gezet zodat het wat makkelijker zoeken is. En afspelen gewoon over het netwerk, in mijn eigen cloud, en met android auto kan je het ook in de auto luisteren.

 

Ik ben het wel met de drs eens dat het draaien van een plaat een heel andere beleving is dan door je bibliotheek bladeren en muziek die bij je stemming aansluit af te spelen. Al was het alleen maar dat ene nummer op het album wat je eigenlijk nooit een goed nummer hebt gevonden te kunnen skippen, 1 klik en de volgende track wordt afgespeeld. Het toch gedwongen moeten luisteren mis ik wel een beetje :)

 

 

 

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, D.Quijote zei:

Ashafar, moest toch even googelen.

 

Je kunt net zo goed naar een betonmolen die buiten staat te draaien luisteren 🎶 Dat is nog muzikaler. 

 

Voor degenen die het niet kennen, het is Rapper muziek van een stel Marokkanen die in het Nederlands wat afreutelen waar ik geen woord van versta. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Atom Heart Mother van de Roze Vlooien. Wat een plaat was dat.

Het was de hoes met die koe die achterom keek. Zoiets blijft je bij.

 

Natuurlijk kun je hem ook op YouTube Music horen...maar dat is niet hetzelfde. 🥰

 

Of Led Zeppelin, Moody Blues, Kraftwerk, om maar wat te noemen...op welke radiozender hoor je die platen nog?

http://www.my-radios.com/nl/radio/luisteren/13726/OUI-FM-CLASSIC-ROCK---une-Indé-Radio

Zet die maar eens een (paar) uur op. Geen reclame, geen gezwets, continu leuke muziek.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

En klik ook eens op een paar eronder. Daardoor verschijnen ook weer andere leuke zenders.

 

Ik had vroeger in een zwabberend huis aan een doorgangsstraat vier stukken antennemast via gaten in de vloer in de grond geslagen en daar stond m'n draaitafel op.

Anders sloeg hij over als er een vrachtwagen door de straat kwam.

Later bijna al m'n platen weggedaan, maar de laatste jaren weer veel van kringlopen gehaald en er staan weer een paar honderd.

Hoe goed ze klinken is een kwestie van master en persing. Sommige beter dan een CD of internet, andere gelijk of minder mits via een goede arm en element.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, waterpas zei:

Nu maak je een denkfout, omdat de luisteraar niet tijdloos is, is de muziek dat ook niet, ergo, geen luisteraar, geen muziek.

De tijdloosheid van muziek wordt niet bepaald door de luisteraar als individu, maar als groep.

En niet alleen de groep waarin wij leven, maar ook de vele groepen die nog na ons komen.

Hoe zou je anders de muziek van Strauss of Beethoven als tijdloos kunnen beschouwen?

 

Dat gezegd hebbende is het begrip 'tijdloos' natuurlijk relatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Nas met 16 TB opslagcapaciteit. Hier passen toch zeker 20.000 cd's op, niet gecomprimeerd! Een stapel van deze cd's zou 200 meter hoog zijn. :D

m

En wie de hoesjes en al de rest mist, die zou zeker eens naar Roon moeten kijken. De oplossing om naar eigen en cloud muziek te luisteren via een geintegreerde beleving.

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Je kunt net zo goed naar een betonmolen die buiten staat te draaien luisteren 🎶 Dat is nog muzikaler.

En voor wat extra ritme , gooi er af & toe een paar stukjes steen erbij 🥳👌

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, minplus zei:

http://www.my-radios.com/nl/radio/luisteren/13726/OUI-FM-CLASSIC-ROCK---une-Indé-Radio

Zet die maar eens een (paar) uur op. Geen reclame, geen gezwets, continu leuke muziek.

 

Een goede zender. Zeer goed geluid.

Bedankt voor de aanbeveling.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Wie ging er niet vroeger naar de platenzaak om de nieuwste Veronica Top 40 te halen en dan gelijk de laatste single van the Cats te kopen voor Hfl 3,95  😂

Als ik optel wat mijn bescheiden verzameling LP's en CD's vandaag de dag zou kosten, ca 200x hfl20,-

Een huis kostte toen ~hfl 50.000,-, dus 8% van een huis.

Vandaag de dag zou men voor een gemiddelde verzameling dus €20.000,- uitgeven.

Als ik terug kijk was dat een zeer welvarende tijd, wat ik toentertijd bepaald niet zo voelde. Als je brood moest kopen moest dat vaak van het statiegeld. 😊

Maar geld voor spullen uit Japan zoals stereo- en fotoapparatuur was er altijd te vinden. Dan maar werken ipv weekend of vakantie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Een goede zender. Zeer goed geluid.

Bedankt voor de aanbeveling.

Geen dank. Ik vind het leuk als anderen ook van iets moois kunnen genieten.

Heb je ook eronder wat zenders aangeklikt? Want daar komt fraaie blues, jazz, klassiek en noem maar op voorbij volgens dezelfde formule: muziek en geen reclame of gezwets met vaak prima geluid.

Wil je een mix van vele genres dan is FIP een mooie optie. Heb ik ook vaak opstaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...