Ga naar inhoud


Tipik op Octagon SF 8008


naxos
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds eergisteren een nieuwe receiver, een Octagon SF 8008. Die vervangt mijn oude Philips DSR 8121. Ik heb hem nu reeds helemaal ingesteld naar mijn eigen voorkeuren en ben zeer tevreden, was er niet 1 probleem: Het kanaal van RTBF2, TIPIK, is niet te ontvangen. En dit terwijl alle andere TV vlaanderen kanalen wel te zien zijn. Hoe kan zoiets zijn ? Ik zoek mij zot, heb reeds een andere LNB geinstalleerd maar nee, niets gaat. Ik gebruik een originele TVV kaart, en geen CI module. Wie kan mij helpen ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

448 Tipik (13)Basic+13,0  10892 H 27500  3/4

 

Zit die zender niet op Hotbird, 13 graden oost?

 

Heb je in het satelliet menu 13 graden oost geconfigureerd?

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tipik zit toch enkel onder telesat ? De radio bij TVV .Rtbf 2 bestaat niet en is mss La deux

aangepast door bellejt
  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat in de TVV lijst onder 448, in het TVV basic+ abo.

Je moet wel een lnb voor hotbird hebben.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hem op mijn vorige receiver, dus eergisteren nog gezien, en ja, ik heb hotbird en de passende LNB. Ik heb ook alle andere zenders die TV Vlaanderen in het Frans op hotbird uitzendt. Het moet een probleem met de kaart of receiver zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wel ontvangst op andere Hotbird zenders?

Mijn vermoeden is, dat je Hotbird niet goed hebt geconfigureerd op je ontvanger.

 

Post anders eens je satelliet diseqc settings.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld dat je La Une HD, RTL-TVI HD, Club RTL / Kidz RTL, Plug RTL en La Trois wel ontvangt. Die zitten allemaal op dezelfde transponder en daar heb je ook het Basic+ abonnement voor nodig. Dan zou ik eerst een heractivatie aanvragen en als je na een uur nog geen beeld hebt op Tipik TV Vlaanderen bellen dat je die ene zender niet ontvangt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de zenders via fastcan ingelezen of gebruik je een externe lijst?

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sprietje zei:

Je bedoeld dat je La Une HD, RTL-TVI HD, Club RTL / Kidz RTL, Plug RTL en La Trois wel ontvangt. Die zitten allemaal op dezelfde transponder en daar heb je ook het Basic+ abonnement voor nodig. Dan zou ik eerst een heractivatie aanvragen en als je na een uur nog geen beeld hebt op Tipik TV Vlaanderen bellen dat je die ene zender niet ontvangt.

 

Ik had al in gedachten om ze morgen te bellen. Al die kanalen zijn te zien ja.

 

7 minuten geleden, ceesv zei:

Heb je de zenders via fastcan ingelezen of gebruik je een externe lijst?

Fastscan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gescand met octagon  

image.png

  • Like 1

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

Ontvang je de zender Tipic op die Philips ontvanger wel?

Ja maar die is dan ook bij TVVlaanderen aangekocht 10 jaar geleden

9 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Net even gescand met octagon  

image.png

Dus jij hebt ook een zwart scherm ?

 

aangepast door naxos
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, naxos zei:

Dus jij hebt ook een zwart scherm ?

Ja maar heb ook geen abo

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...