Ga naar inhoud


Tipik op Octagon SF 8008


naxos
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Nou, dan hoef je TV Vlaanderen niet te bellen want over problemen met een ontvanger die niet van hun is helpen ze je echt niet verder, ze weten het ook gewoon niet.

Dat is een probleem van de Octagon ontvanger, niet van TV Vlaanderen.

En is daar een oplossing voor in jouw opinie ? Het zit zo, ik heb deze box aangekocht enkel en alleen omdat ik Tipik zeker wou kunnen kijken, en hoe is het mogelijk dat juist dit kanaal van de duizenden anderen niet zichtbaar is. Ik heb ook reeds overwogen om een andere aan te kopen, maar wie weet heb ik dan hetzelfde probleem. En een TV vlaanderen receiver wil ik niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Net even gescand met Edision Mio ( apparaat vergelijkbaar met octagon) en ook daar zwart beeld. Ligt dus niet aan de octagon

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Plepkeshenkie zei:

Net even gescand met Edision Mio ( apparaat vergelijkbaar met octagon) en ook daar zwart beeld. Ligt dus niet aan de octagon

 

Natuurlijk ligt het wel aan de Octagon. Waar moet het anders aan liggen. Met zijn Philips ontvanger is er geen probleem. Er is dus niets mis met het uitrichten van de schotel en het signaal, ook heeft hij zijn kijkrechten anders had hij op de Philips ook geen beeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, naxos zei:

k heb sinds eergisteren een nieuwe receiver, een Octagon SF 8008. Die vervangt mijn oude Philips DSR 8121. Ik heb hem nu reeds helemaal ingesteld naar mijn eigen voorkeuren en ben zeer tevreden, was er niet 1 probleem: Het kanaal van RTBF2, TIPIK, is niet te ontvangen. En dit terwijl alle andere TV vlaanderen kanalen wel te zien zijn. Hoe kan zoiets zijn ? Ik zoek mij zot, heb reeds een andere LNB geinstalleerd maar nee, niets gaat. Ik gebruik een originele TVV kaart, en geen CI module. Wie kan mij helpen ?

Welke softcam gebruik je en softcam al eens herstart.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie die zender wel met mijn Vu.

Maar alleen met losse kaart in Ci module (witte)

 

aangepast door Wimo01
Bijvoeging tekst

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik denk dat die Octagon geen Ci slot heeft.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je OScam op je Octagon SF8008 hebt draaien is je probleem eenvoudig op te lossen! Gewoon een mapping regel toevoegen in het bestand oscam.dvbapi en de '+' zenders gaan gewoon open...

 

M: 1818:00006C 0100:00006C

 

Dit toevoegen aan oscam.dvbapi. Bewaren en softcam herstarten....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mimisiku zei:

Als je OScam op je Octagon SF8008 hebt draaien is je probleem eenvoudig op te lossen! Gewoon een mapping regel toevoegen in het bestand oscam.dvbapi en de '+' zenders gaan gewoon open...

 

M: 1818:00006C 0100:00006C

 

Dit toevoegen aan oscam.dvbapi. Bewaren en softcam herstarten....

 

Super! Bedankt voor deze tip. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VenturaSpreek je Frans dan :) ?

Buiten La Une en La Deux eigenlijk alleen maar reclame en spelletjes zenders... Nauwelijks het kijken waard...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Mimisiku zei:

Als je OScam op je Octagon SF8008 hebt draaien is je probleem eenvoudig op te lossen! Gewoon een mapping regel toevoegen in het bestand oscam.dvbapi en de '+' zenders gaan gewoon open...

geldt dat ook voor de Canaldigitaal + zenders, zoals Mezzo HD?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Mezzo HD is dat volgens mij allang afgeschakeld bij de transponderwissel...Zit nu op 11739V dus een M7 transponder en geen CSAT meer.... Heb gewoon beeld met mijn Seca3 kaart...

 

IMG_1367.JPG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel interessante dingen al gelezen hier, bedankt. Nog even wat meer info. De reden waarvoor ik Tipik hebben wil is enkel en alleen voor formule 1. Nadat RTL ermee gestopt is denk ik dat enkel Tipik nog uitzendt. Ik heb me al wel ingeschreven voor het originele F! kanaal om te streamen, kost 5 euro per maand, geen probleem, ben echter niet zeker van mijn internet snelheid. Ik woon op een grieks eiland en heb enkel broadband internet, dus een klein modem, 4G bestaat maar niet steeds ter beschikking. En dan moet ik nog de PC aan de TV koppelen, Chromecast of zoiets denk ik. 
Andere vraag, en daar heb ik mij ook reeds op voorbereid maar versta er nog niet veel van, wat en hoe Oscam te installeren en dan ook nog te gebruiken. IMO staat er momenteel geen Oscam op de receiver, hij heeft OpenATV 6.4. Dit is mijn eerste echte Linux receiver en ben dus een leek.
bedankt allemaal voor jullie antwoorden...ik hoop dat de oplossing nabij is...

IMG_20210209_103203.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing is al gegeven...... Hoe kijk je nu dan? Je zal op zijn minst een softcam geïnstalleerd moeten hebben... Dikke kans dat dat OScam is.... Kijk maar in je CAM menu welke actief is...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...