Ga naar inhoud


Ziggo monteurs


moonchild

Aanbevolen berichten


Bij mij kwam toen iemand die gepensioneerd was en het er 2/3 dagen in de week erbij deed. Prima vakman, wel een zzp'er.
Het neo-liberalisme zorgt ervoor dat zzp'ers aantrekkelijk zijn voor bedrijven t.o.v. eigen personeel. Of dat beter is voor de monteurs? Kijk maar voor welk tarief ze het werk moeten doen, geen zekerheid en je moet alles zelf regelen qua verzekeringen en belastingen.
Maar goed, de verkiezingen van afgelopen week heeft weer laten zien dat de ruime meerderheid dat wel prima vindt, of gewoon totaal geen sjoege heeft waar de partij voor staat waar ze het vakje rood van hebben gemaakt.

aangepast door Alex1970
typo

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie soms hele hordes rijden, dan weer niet... Het is maar hoeveel storingen/aanvragen er zijn in je regio..

 

Heb er (via mijn baas) ook even gewerkt, maar daar heeeeel gauw mee gestopt. Werkdruk idioot en slecht betaald..Vooral de klanten met hun 'dwingen' van 'u bent er nu toch'.. Het werkschema liet dat échte niet toe! En maar bekeuringen ontvangen omdat je bijkans 150km/u moest rijden om je schema te redden...

 

Kan me goed indenken dat klanten de monteur nogal kortaf vinden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een verschil tussen binnen en buiten monteurs, die eerste groep wordt door zzp-ers gedaan en mensen van de lokale electro winkel als die nog bestaat. Die sluiten vaak apparatuur aan en meten je aansluiting door, trekken soms een kabeltje, vervangen een aop of einddoos etc.   De andere groep de buitenmonteurs, die zijn vaak wel direct bij Ziggo in dienst en goed opgeleid en mogen aan het netwerk sleutelen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CodxNou, ik moest toch wel diploma's en diverse certificaten overleggen hoor . Plus een examen op het hoofdkantoor... Eerder kreeg je geen sleutels van de kasten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

@CodxNou, ik moest toch wel diploma's en diverse certificaten overleggen hoor . Plus een examen op het hoofdkantoor... Eerder kreeg je geen sleutels van de kasten...

 

Goed lezen, mensen die sleutels van de kasten hebben zijn de buitenmonteurs.  En hoe lang geleden heb jij daar gewerkt?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

Quote

Eerder kreeg je geen sleutels van de kasten...

 

@Codx,

 

Quote

mensen die sleutels van de kasten hebben zijn de buitenmonteurs

 

Hebben ze tegenwoordig geen inlog code meer dan ?

Vroeger had je buiten een kaartje met de gegevens van de persoon die het kastje opende de sleutel te kunnen gebruiken om binnen te komen.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam ook gewoon bij mensen aan huis hoor. Inmiddels wel een jaar of 9 geleden . Dat weer wel. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kopje koffie ?

:P

 

de eerste monteur die ik van hun nodig had was nadat een gecertificeerd installatie bedrijf der een zootje van gemaakt had met het trekken van de coax en het aansnijden en krimpen van de stekkers, viel me op dat ie meteen op m'n opmerkingen inging en de zaak goed doorgemeten heeft. Heel vriendelijke man en uiterst bekwaam. Kreeg ook gelijk een kopje koffie. :grin:

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...