Ga naar inhoud


De mythos (en onzin) van hoge mate van afschermings-waarden van coaxkabels


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik weet nu al langer dat jij een grote fan van Sprietje bent.

Nou, ik doe niet aan heiligverklaringen, en ben niet zo gauw een fan van iemand.

Ik heb al eens eerder gesteld dat jullie beiden veel kennis bezitten, waar anderen van kunnen leren.

Maar waarom dan de een de ander voortdurend in de haren moet zitten begrijp ik echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb net voor de grap wat anders uitgeprobeerd.

 

Heb mijn telefoon in aluminium-folie gewikkeld. En mezelf met een andere telefoon opgebeld.

Bij 1 volledige slag ging de omwikkelde telefoon gewoon over.

Bij 2 slagen ook nog.

Bij 3 slagen ging de mailbox aan.

 

Vandaar dat ik bij coaxkabel met aluminium ommanteling erg skeptisch ben.

 

Probeer het zelf maar eens uit met je telefoon.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat je met Koka-coax goed uit bent. Ze gebruiken altijd vertint koperdraad met een redelijke bedekkingsgraad voor de buitenmantel. Veel andere merken gebruiken aluminium draad, vaak met een lage bedekkingsgraad. Behalve dat aluminium meer weerstand heeft, is de kans op afbreken bij schroefconnectors ook veel groter. Met name bij gebruik van een rotor en een redelijk lange coaxkabel, is een aluminium vlechtmantel niet aan te bevelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Geen persoonlijke aanvallen of andere onvriendelijke uitlatingen over de ander meer. Discussiëren  en je eigen mening verkondigen prima, maar wel zonder een ander te beledigen.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de wereld van kabels zoals coax, netwerk, interlinks, hdmi en etc zijn de consumenten grotendeels specs kopers. Hoe exotische de namen en getallen zijn des beter is de kabel denkt men. Dit heet maw goede marketing strategie aka reclame praat. Ik heb op het forum eerder uitvoerig beschreven dat 4/5G afschermde coax voor een satelliet ontvangst geen zin heeft, omdat deze op een andere frequentie zitten. Helaas zijn er nog steeds mensen die er nog in geloven. Ik heb bij mij neergelegd. Indien toch klachten betreft over het satelliet ontvangst zoals blokken in beeld. Ligt het niet altijd aan de kabel, meer hoe de coax is afgestript en montage van de connectoren of hardware defect zoals lnb, slecht afschermde tuners en etc heb ik ervaren.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...