Ga naar inhoud


Waarom rijden vrachtwagens op N wegen zo langzaam?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Rij je op de snelweg dan moet ik minimaal 100 op de teller hebben om te voorkomen dat vrachtwagen me in gaan halen. (werkelijke snelheid ligt dan rond de 92)

Rijdt hun voorganger 1 km zachter dan wat ze zelf kunnen dan is het één vloeiende beweging van knipperlicht aan en direct naar links sturen immers tijd is geld (dat denk ik dan tenminste dat dit de reden moet zijn)

 

Maar hoe anders is het op de N wegen.

Afgelopen weekend moest ik even naar het hoge noorden voor een storing en dan heb je dus heeeeeel veel N wegen, dit begint bij Almelo en loopt door tot achter Coevorden of begint bij Almelo en gaat door tot Hoogeveen.

Op al deze wegen mag je 100 maar ze kennen ook allemaal doorgetrokken strepen, dus inhalen is verboden maar het opvallende is dat ik dus hele stukken niet boven de 80 ben uitgekomen (in werkelijkheid dus rond de 73).

Kun je zien wat er aan de hand is dan rijdt er meestal een vrachtwagen op kop (soms een auto met aanhanger die zoon of dochterlief aan het verhuizen is richting Groningen) en de rest in polonaise er achter.

Wat ik me dan afvraag is waarom rijden die vrachtwagens op de snelweg wel zo snel als ze kunnen maar komen ze op een N weg waar je niet in mag halen dan worden het plots zondagsrijders?

Krijgen ze op N wegen sneller een boete dan op de A wegen, is de weg te smal om daar snelweg snelheden aan te kunnen houden of speelt er wat anders waar wij als "gewone" automobilisten geen weet van hebben?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zal vast wel een reden zijn waarom ze op dat soort wegen langzamer rijden en ik kan me niet voorstellen dat dit alleen is om de rest te pesten.

Daarnaast zijn er hier de nodige vrachtwagen chauffeurs op het forum vandaar ook de vraag want als je weet waarom dat is dan kun je er ook begrip voor opbrengen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een N weg waar je 100 mag zijn er geen gelijkvloerse kruisingen oid. de enige die ik ken is bij Beerse richting Hardenberg maar daar wordt de snelheid al beperkt tot 70.

De rest is het ook gewoon rechtdoor met op en afritten als op de snelwegen, dus dat kan het ook niet zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach die vrachtwagen die 78 rijd kan ik wel mee leven maar een trekker 10km voor me neus tewijl hij op een parallelweg kan rijden vind ik teveel van het goede.

Inhalen is geen optie ivm teveel tegemoetkomend verkeer.

  • Bedankt 1

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk, net als een bermmaaier voor je die nog 2 km berm moet maaien terwijl je geen kant op kunt.

 

Maar waarom op de snelweg wel boven de 90 en op de N wegen waar ze net zo snel mogen juist niet?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gerrit B zei:

Maar waarom op de snelweg wel boven de 90 en op de N wegen waar ze net zo snel mogen juist niet?

Wel eens gelet op de weginrichting? Kijk hoeveel ruimte een vrachtwagen heeft op de rijbaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast het hogere risico op boetes was dat ook het enige wat ik kon bedenken, maar ja een normale rijbaan is dacht in 3m5 breed en op deze N wegen is deze 3m breed.

Zou die 50 cm dan zoveel uitmaken?  Het is natuurlijk wel 1m op de gehele breedte van de weg maar er zijn ook wel smallere snelwegen en ook bij wegwerkzaamheden met versmallingen wordt er vaak het gas ook wel opgehouden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-3-2021 om 21:19, Gerard 76 zei:

Goeie vraag,

 

Bijna net zo irritant als een 45 km wagentje op een N weg om 7 uur s ochtends.

talloze auto’s erachter welke wegens drukte en tegemoetkomend verkeer niet kunnen inhalen.

 

kun je al zien dat die bestuurders de regels niet kennen en niet voor niks zo een debiele wagen hebben

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel stel je je inderdaad wel vragen.

Bij anderen geef ik ze groot gelijk, mijn zwager heeft ook zo'n ding nadat kokerzicht bij hem was geconstateerd en zijn rijbewijs daarom was ingenomen.

Om toch nog ergens droog te kunnen komen heeft hij zich zo'n ding gekocht en wat verbruik betreft lacht hij ons allemaal uit met zo'n 1 op 40 op diesel. (verzekeringskosten is een heel ander verhaal😮)

Maar moet hij naar het ziekenhuis dan is het een puzzel, vandaar dat hij zich een navi heeft gekocht voor fietsers maar je mag ook niet altijd op het fietspad met zo'n ding. Laatst was er dus een weg afgesloten en toen was het niet meer mogelijk om in het ziekenhuis te komen zonder over een "verboden" weg te gaan rijden.

Gelukkig is zijn autootje niet zo breed dus kon hij de verderop gelegen fietsbrug gebruiken en net langs de grote betonnen paal in het midden maar anders had hij ook een stuk over een N weg moeten rijden om er te kunnen komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.langslimburgsewegen.nl/napoleonsbaan.html

ik heb die wel zo twee jaar gebruikt om naar de bouwplaats te komen.

Je wilt niet weten hoeveel ongelukken daar plaats gehad hebben en nog plaats vinden met personenauto's en busjes die de Vrachtauto 10ton+ wilden voorbij gaan.

Zelf heb ik vier ongelukken voor mij zien gebeuren met als resultaat trauma helikopter en ellenlange files op de Napoleonsbaan.

 

Al heb je haast het is beter je cruisecontrol in te regelen.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...