Ga naar inhoud


Vastlopen, klaar, niks meer mogelijk.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Denk dat de koeriersdienst je niet zal kunnen helpen.

Of bedoel je met UPS iets anders?

Ik vind er op www tig pagina's over met allemaal verschillende dingen.

Moet erbij zeggen dat ik dergelijke afkortingen hopeloos vind; je moet maar heel toevallig weten wat die afkorting in dit verband betekent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

16 minuten geleden, minplus zei:

Denk dat de koeriersdienst je niet zal kunnen helpen.

Of bedoel je met UPS iets anders?

Ik vind er op www tig pagina's over met allemaal verschillende dingen.

Moet erbij zeggen dat ik dergelijke afkortingen hopeloos vind; je moet maar heel toevallig weten wat die afkorting in dit verband betekent.

UPS power box.  Dat leek me duidelijk in deze context.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Heb er op gegoegeld want het zei me nog niks, maar het zou wat kunnen zijn als daar idd. .het probleem ligt.

Bestaan er toestellen die me bv kunnen laten zien dat er powerdrops of peaks zijn die het euvel zouden kunne veroorzaken?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

UPS, dit dus.

uninterruptable power supply

 

In Frankrijk heb ik die standaard tussen mijn elektronica en het net zitten.

 

Je kan kijken of het helpt, in zuidelijke landen en op het platteland zijn die dingen een zinvolle investering.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

in zuidelijke landen en op het platteland zijn die dingen een zinvolle investering.

en duur !

:grin:

 

eerder schreef ik dat je de apparaten niet in deepsleep moet zetten als je naar bed gaat, maar op standby

ik had het niet over de HDD constant laten draaien

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

en duur !

:grin:

 

eerder schreef ik dat je de apparaten niet in deepsleep moet zetten als je naar bed gaat, maar op standby

ik had het niet over de HDD constant laten draaien

Niet zo duur hoor. Waarschijnlijk omdat ze hier ook veel verkocht worden. Zijn gewoon te koop in de DIY zaken.

Wat betreft de HDD's die gaan nooit in deepsleep, maar in standby na 5 minuten.

Al gaan de vastlopers zich ook manifesteren op momenten van opname ( dus als de schijven werken ) maar ook op momenten dat er niets gebeurt wat opnames betreft en de schijven dus in standby zijn.

Ik denk dat ik echt eens iets zou moeten kunnen proberen om te kijken of er dergelijke flux zit op het net om deze toestanden te veroorzaken.

Al twijfel ik een beetje aan de theorie omdat het zelden gebeurt dat beide toestellen samen hetzelfde euvel vertonen.

En met diezelfde toestellen ( en een 2e VU+ Solo² ) had ik het in België ook.

Ik word er zot van.

Dacht ook een tijd aan te warm, maar tijdens minder warme, zeg maar frisse dagen hier hetzelfde.

En in België was onze woning voorzien van airco / verwarming all around dus daar kan het dan ook bijna niet aan liggen.

En het vastlopen is dus echt vast en klaar. Enige oplossing is dat de manuele schakelaar omzetten en opnieuw opstarten van het geheel.

Nog even dit, met vorige versies OpenPli was het net zo.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een doorsnee DUO2 en/of SOLO2 zomaar vastloopt ( hetgeen je ook in belgië waargenomen hebt ) is er iets anders aan de hand.

koppel de HDD's in beide machines af

flash ze met VTI of VIX

en installeer een softcam server-client uit de feed van het image

als je bent aan het rotzooien met emu's dan zoek je weg vriend

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De goed bedoelde adviezen om beide boxen met VTI of VIX te flashen lijken mij persoonlijk niet echt zinvol. Als het aan de firmware, in dit geval PLi, zou liggen dan zou dat forum immers vol gestaan hebben met identieke berichten als dat van Denisdaf. Vers flashen bood ook geen soelaas dus moet er inderdaad een gemeenschappelijke oorzaak gevonden worden. Twee totaal verschillende apparaten waarvan de een een interne en de ander een externe voeding heeft. Oorzaak voeding lijkt mij vrijwel uitgesloten. En of het in de LNB zit lijkt mij ook vrijwel uitgesloten. Enkel een eventueel (tijdelijke) vervanging kan dat duidelijk maken. Het blijft dus een lastige ‘uitdaging’. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft over dat ze allebij Pli aan boord hebben, vermoedelijk met een of andere plugin, die af en toe vastloopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, John van Dreumel zei:

De goed bedoelde adviezen om beide boxen met VTI of VIX te flashen lijken mij persoonlijk niet echt zinvol. Als het aan de firmware, in dit geval PLi, zou liggen dan zou dat forum immers vol gestaan hebben met identieke berichten als dat van Denisdaf. Vers flashen bood ook geen soelaas dus moet er inderdaad een gemeenschappelijke oorzaak gevonden worden. Twee totaal verschillende apparaten waarvan de een een interne en de ander een externe voeding heeft. Oorzaak voeding lijkt mij vrijwel uitgesloten. En of het in de LNB zit lijkt mij ook vrijwel uitgesloten. Enkel een eventueel (tijdelijke) vervanging kan dat duidelijk maken. Het blijft dus een lastige ‘uitdaging’. 🤣

LNB is ondertussen niet meer dezelfde als wat het back in Belgium was. Daar was het een Big Bisat met 4 LNB's met 4 aansluitingen naar switches en dan naar de genoemde ontvangers. Hier is het tijdelijk een LNB geweest met 4 aansluitingen, nu eentje met 8 waarbij er voorlopig maar 4 worden gebruikt, en het fenomeen blijft zich voordoen. Wat wel veel verbeterd is na het wisselen van de LNB naar de huidige zijn de uitvallen door beeld. Maar daar vielen de toestellen niet uit enkel beeld weg en nadien gewoon terug.

Maar dat heeft niets met dit probleem te maken en is zoals gezegd weg.

Natuurlijk spijtig dat ik bij aangereikte mogelijke redenen steeds ( tot nu dan toch ) moet zeggen dat dat en of dat reeds is geweest of gedaan. Maar ja, het wordt er idd niet makkelijker op. En wie wil er nu niet zorgeloos kijken en of opnemen?

45 minuten geleden, ceesv zei:

Blijft over dat ze allebij Pli aan boord hebben, vermoedelijk met een of andere plugin, die af en toe vastloopt.

Op verschillende momenten? Kan dat?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Denisdaf zei:

LNB is ondertussen niet meer dezelfde als wat het back in Belgium was. Daar was het een Big Bisat met 4 LNB's met 4 aansluitingen naar switches en dan naar de genoemde ontvangers. Hier is het tijdelijk een LNB geweest met 4 aansluitingen, nu eentje met 8 waarbij er voorlopig maar 4 worden gebruikt, en het fenomeen blijft zich voordoen. Wat wel veel verbeterd is na het wisselen van de LNB naar de huidige zijn de uitvallen door beeld. Maar daar vielen de toestellen niet uit enkel beeld weg en nadien gewoon terug.

Maar dat heeft niets met dit probleem te maken en is zoals gezegd weg.

Natuurlijk spijtig dat ik bij aangereikte mogelijke redenen steeds ( tot nu dan toch ) moet zeggen dat dat en of dat reeds is geweest of gedaan. Maar ja, het wordt er idd niet makkelijker op. En wie wil er nu niet zorgeloos kijken en of opnemen?

Op verschillende momenten? Kan dat?

 

Dus toch maar eens kijken of een andere software soelaas brengt.

Al ben ik een beetje bang, nog nooit iets anders gebruikt dan OpenPli.

Met uitzondering dan van wat er destijds op m'n dreamclonen stond en waar Dr overflow ons zoveel pret mocht bezorgen.

Toch nog even dit. Is de laatste release VTI de beste of toch een vroegere nemen en zo ja / neen waarom?

Gebruik ik het *.zip bestand as it is of uitpakken op een stick en zo de box flashen?

En dan deze nog even, gaat inloggen via het netwerk op dezelfde makkelijke manier als met OpenPli of komen er meer kousen en schoenen aan te pas?

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De laatste versie is stabiel, ik zie geen berichten over vastlopen.

 

Installatie tutorial van Jurgen!

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...