Ga naar inhoud


PC met win-xp blijft hangen tijdens startup


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Op verzoek was Win XP ook leverbaar op floppy discs, je kreeg dan een doos met ongeveer 250 discs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan misschien wel, maar dan ben je terug naar de uitlever toestand van XP zonder alle reparatie en safety patches.

En die kan je niet meer downloaden omdat Microsoft al jaren geleden met XP ondersteuning gestopt is.

 

30 seconden verbinden met het grote boze internet en jouw PC is gehackt en bijvoorbeeld onderdeel van een botnet wat Ddos aanvallen uitvoert.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jan Ambers zei:

Ik heb de originele cd's XP XP-SP2en XP-SP3nl, met originele sticker.

Waarom wil die pc steeds via "R" repair starten, kan ik XP niet gewoon herinstalleren(overschrijven)

 

 

Klinkt alsof de hardeschijf defect raakt, en waarschijnlijk de noodzakelijke opstartbestanden van windows XP op beschadigde delen op de hardeschijf staan. Vandaar dat windows XP vraagt om een opstartdiskette ( mag ook de CD windows XP zijn, alleen je moet wel de juiste pad invoeren ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@paardengek:

Spybot melde me dat het lang geleden was dat er een update en scan had plaatsgevonden en da was juist...

Dus een update, en hier liep het mis, ik vloog eruit en bij hernieuwd opstaten die dll foutmelding

Bij herinstallatie van Win-XP-SP3  die boodschap R= reparatie.... en vraag naar bootdiskette

 

Ik had nog een oude sata HDD 300Gb liggen uit een Vu, dus hierop XP installeren en een bootdiskette maken... mispatat!

Bij 100% formatted, fout bij schrijven van MBR, en hdisk waardeloos! En geen bootdiskette!

Nu zoeken hoe ik ev fdisk en nieuwe primaire format kan doen om aan de bootdiskette te geraken enz...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 2-4-2021 om 22:33, Jan Ambers zei:

Verwijder ik de WLan aansluiting, dan start ie door en werkt hijackthis, avira, verkenner Dreamedit enz...

Eh?

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...