Ga naar inhoud


Welke HD SAT ontvanger voor CD vakantie Flex


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds vele jaren ben ik een tevreden VU+ gebruiker maar heb ik kortgeleden mijn laatste VU+ ontvanger verkocht.

Omdat wij enkele manden per jaar toch nog een CD Flex abonnement gebruiken ben ik nu op zoek naar een HD of 4K SAT Singel Tuner ontvanger met een goede prijs- / kwalteitssverhouding en een goed beeld.

Bij voorkeur geschikt voor OpenPLI maar dit is geen echte noodzaak zolang de meegeleverde image maar goed functioneert en ondersteund wordt.

 

Ooh ja, graag met klok als die ontvanger in stand-by staat.

Graag jullie advies.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wel, gezien de berichten over het uitfaseren van de softcam zou het zinnig zijn een ontvanger met tenminste een ci slot aan te schaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VU+Zero 4K niets voor je? Klein, wordt niet warm. OpenPli of VTi werkt prima. Als de softcam uitvalt kun je altijd nog de CI gebruiken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Wel, gezien de berichten over het uitfaseren van de softcam zou het zinnig zijn een ontvanger met tenminste een ci slot aan te schaffen.

 

Dit was in eerste instantie ook de reden waarom ik definitief van CD zou afstappen maar het enige alternatief hier in NL zou Digitenne kunnen zijn maar daar wordt je nu ook niet echt vrolijk van.

Overigens constateer ik nu dat ik i.p.v. een CD CAM over een Aston CAM beschik en die zal het bij een eventuele uitfasering dan waarschijnlijk ook niet meer doen.

 

58 minuten geleden, Mimisiku zei:

Een VU+Zero 4K niets voor je? Klein, wordt niet warm. OpenPli of VTi werkt prima. Als de softcam uitvalt kun je altijd nog de CI gebruiken...

 

Heb ik wel even over nagedacht maar hiervoor betaal je toch wel minimaal € 150,= voor terwijl een bruikbaar alternatief onder de € 100,= te koop is.

Feitelijk gebruik ik de ontvanger maximaal 6 maanden per jaar.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in NL blijft is Digitenne T2 het handigst. Gesloten bakje, maar prima van beeld (als je ontvangst goed genoeg is)

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar weinig met Kaartslot en CI-Cam slot en dan is ook nog onduidelijk of die blijft werken in een opensource linux bakje van 100€ met CI+ helper.

Maar momenteel is de Vu+® SOLO SE V2 WE Linux HDTV Receiver PVR ready beneden die 100€ te koop op meerdere verkoopsites.

En dat is dan toch een kwaliteitsproduct wat je al gewend was @Jürgen.

aangepast door Tonskidutch
aan Jürgen

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb ik natuurlijk geen 4K ontvanger nodig alhoewel een 4K ontvanger toch wel een beter beeld afgeeft al is het geen 4K uitzending.

Maar ja, je hebt gelijk, misschien toch een gebruikte VU+ kopen

 

Het valt overigens nog zwaar tegen om een redelijk jonge gebruikte VU+ te vinden.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...