Ga naar inhoud


TV streamen via NAS en Enigma2 ontvanger


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

 

Inmiddels heb ik mijn eerste voorzichtige stapjes in de wereld van enigma2 ontvangers gezet. Eerst wat gevloekt maar bij nader inzien wel super handige en veelzijdige ontvangers. 

Nu wil ik eens weten of het volgende mogelijk is; 

 

Ik heb;

Een Edision os MIO+ 4k ontvanger met OpenATV 6.4 op. 

Een Synology DS216Play NAS

 

Om buiten het thuisnetwerk vanaf de edision te streamen is een soort dns provider nodig om de Edision te kunnen bereiken. Echter heb ik al een connectie met het thuisnetwerk via de dns service die synology biedt bij zijn NAS producten. Is het mogelijk om via de NAS in het netwerk te geraken en zo dus tv te streamen? via een app op de nas bijvoorbeeld? (zoals mediaserver?) Of bijvoorbeeld door binnen de NAS een webbrowser te openen en naar de WebIf van de Edision te gaan? 

Zijn er forumleden die op deze manier ook een opstelling hebben?  

 

Wat zouden jullie proberen/aanraden? 

Mijn vraag is vooral uit interesse :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je geen VPN in je router activeren?

Zo zit je ook op je netwerk en kan je op je box en NAS.

 

Je NAS de box laten bedienen gaat niet lukken vrees ik.

 

Het zou ook mogelijk moeten zijn om een VPN op je box te instaleren.

Maar dat heb ik nooit geprobeerd en heb er eigenlijk ook nooit wat overgelezen.

Maar volgens mij zit er eentje in de download plugins.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jeevanhoof zei:

Het zou ook mogelijk moeten zijn om een VPN op je box te installeren.

OpenVPN is er voor de enigma2 receivers op meerdere images als addon... die direct gebruiken heb ik al in het verleden geprobeerd. Was er niet van onder de indruk.

Daarvoor zijn meerdere installatie handleidingen te vinden. Maar je hebt toch een VPN provider nodig om dit te bewerkstelligen. Dat kost geld. Die het heeft gebruikt het.

 

Met een abonnement op een of meerdere der TV providers heb je ook altijd een App om op je mobiel de TV zenders te zien die in je pakket zijn opgenomen. Dus waarom zo ingewikkeld ?

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, jeevanhoof zei:

Kan je geen VPN in je router activeren?

 

Het zou ook mogelijk moeten zijn om een VPN op je box te instaleren.

 

 

 

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

Met een abonnement op een of meerdere der TV providers heb je ook altijd een App om op je mobiel de TV zenders te zien die in je pakket zijn opgenomen. Dus waarom zo ingewikkeld ?

dank je, jeevanhoof en tonski voor jullie reactie; 

 

Ik kijk enkel FTA. 
Het had fijn geweest mocht het mogelijk zijn om de receiver op een makkelijke manier te kunnen bereiken, gezien ik via de NAS al een externe verbinding met mijn thuisnetwerk heb. 
 

In dat opzicht dacht ik dat ik gewoon naar de NAS kon navigeren en via een app zoals mediaserver of plex server een verbinding kon maken met een enigma2 ontvanger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er de premium versie niet voor nodig.

Maar het probleem blijft.

Je moet op een veilige manier op je netwerk kunnen.

 

Ik heb een router van ASUS en die hebben een gratis VPN die je kan instellen in de router.

(Mijn IP adres veranderd steeds)

Mijn modem staat wel in bridge, waardoor de router de verbinding opzet en ik in de modem geen poorten moet doorlussen.

Eigenlijk doet de modem niet mee

 

Ik zet dus via mijn smartphone of tablet een VPN verbinding op van buiten mijn netwerk naar mijn netwerk.

Als de verbinding is opgezet werkt dreamdroid net zoals je dit gebruikt in je eigen netwerk.

Ik heb zo al een paar keer een timer geprogrammeerd vanuit de middle of nowwhere in Afrika.

 

Ook je NAS is dan makkelijk bereikbaar.

De App van Synologie werkt dan gewoon alsof je thuis zit.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou al remote TV kunnen kijken door enkel alleen een portforward in je router te maken naar je Enigma2 ontvanger.

Dat werkt meteen, maar niet al te lang, want dan is je ontvanger gehacked ;)

 

Beter installeer je de Synology VPN server op je NAS (staat in de Synology Package store), en maak je remote een VPN verbinding naar je intern netwerk, en zodoende kun je de dan alsnog TV streamen vanaf je Enigma2 ontvanger.

Afgezien dat mijn VPN server in mijn router zit (USG Pro) is het verder een vergelijkbare setup wat verder prima werkt.

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit laatste advies moet je maar gelijk vergeten. Iedereen weet zo zoetjesaan toch wel dat het openzetten van een poort vragen om moeilijkheden is. Ook al kijk jij enkel FTA. Niet doen dus.

 

VPN op je router instellen is de enige juiste methode.

 

Ik gebruik dit al tijden om remote te kijken op mijn Vu+ Ultimo 4K i.c.m. VPN op mijn DrayTek 7590 router. Nu heb ik 500 Mbps full duplex dus voldoende reserve. Maar de voorkeur gaat hoe dan ook uit naar een transcoded stream. Scheelt tenslotte flink wat data.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

VPN op je router instellen is de enige juiste methode.

Het maakt geen bal uit of je de VPN server draait op je router, of op een Synology NAS.

Dat laatste is eerder ten zeerste aan te raden, omdat veel routers bijna geen crypto performance bieden, en mogelijk hierdoor een bottleneck kan vormen voor je streams.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Pass3c zei:

Het maakt geen bal uit of je de VPN server draait op je router, of op een Synology NAS.

 

En hoe geraak je van de NAS op je ontvanger?

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal een hacker met links doen, maar de vraag is iets heel anders.

Namelijk van buitenshuis naar één apparaat (receiver) binnenshuis via een daarvoor geschikte app naar zenders en of data kijken!

 

En dat kan heel onveilig met een open poort op de router <versus> of met een veilige VPN op de router.

Via die Huawei 4G router gaat het in ieder geval NIET per VPN

aangepast door Tonskidutch
data

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...