Ga naar inhoud


TV streamen via NAS en Enigma2 ontvanger


Aanbevolen berichten

  • Moderator
14 uren geleden, John van Dreumel zei:

Ik gebruik dit al tijden om remote te kijken op mijn Vu+ Ultimo 4K i.c.m. VPN op mijn DrayTek 7590 router.

Ik wist niet dat Draytec een 7590 router had in hun programma.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht ook; "Een hacker moet dat wel kunnen verwezenlijken"

Maar ja, het moet inderdaad veilig kunnen... En die 4G router is uiteraard niet uitgebreid qua mogelijkheden. 
 

Daarom dacht ik dus dat ik via de NAS, waar ik op kan inloggen van buiten het netwerk een mogelijkheid moet hebben om aan de sat receiver te geraken... 
 

Je kan zo'n NAS normaal instellen als tv server, je kan er zelfs USB tuners aanhangen en configureren via plex of een soortgelijke app die je op de NAS kan installeren... Dan moet het volgens mij ook mogelijk zijn om via zo'n app geen usb tuner aan te spreken maar een tuner die in de e2 receiver zit... Of evt via de nas verbinding maken met de webinterface van de e2 receiver. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

nee hoor kun je geheid vergeten

 

wat wil je eigenlijk bereiken, kijken in de tuin of op je werk?

Af en toe eens kijken wanneer ik niet thuis ben, zoals wanneer ik op verlof ben.

Maar ik geef toe dat het vooral een “Nice to have” is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met bepaalde routers wel een alternatief neerzetten maar als jij zo 'n Huawei hebt met "sim" erin dan kun je het vergeten. POTDICHT netwerk en dus ook geen andere routers mogelijk.

Overigens via 4G zit je ook achter een dubbele NAT.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Ik wist niet dat Draytec een 7590 router had in hun programma.


Leeftijd begint te tellen. 😉 Uiteraard bedoel ik de Fritz!box 7590 zoals jij ongetwijfeld ook weet. 
Ik heb bijna 9 jaar met een DrayTek gewerkt. 🤭

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ZeroTier kan hiervoor n oplossing zijn. Geen gezeur met VPN verbindingen. Werkt overal als beide kanten aan het internet hangen. 

  • Like 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...