Ga naar inhoud


Hart onder de riem...


Con

Aanbevolen berichten

Spoedig herstel, Gerrit B, en dat je weer snel je satelliethobby kan hernemen.

Tot binnenkort.

Eveneens voor minplus sterkte met je dochter van rond de 30. Dus voel me even een leeftijdsgenoot.

Dat de tijd meer geluk mag brengen.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gerrit, veel sterkte en beterschap gewenst.

 

Zelf had ik ook geen last van smaak/geur verlies maar ook geen hoesten. Enige symptoom was eigenlijk extreme uitputting, ging ook erg op en neer. Nu na 5 weken sinds begin weer op 80% van oud energielevel. Gekke ziekte met zoveel variatie.

 

Toch redelijk aantal survivors hier gelukkig.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Veel beterschap gewenst!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, moonchild zei:

Nu na 5 weken sinds begin weer op 80% van oud energielevel. Gekke ziekte met zoveel variatie.

Denk dat menigeen blij zal zijn als mijn energielevel maar tot 80% terug zal komen :D

 

Maar ik dacht vandaag "ik trek me wel even terug in het magazijn, daar is toch de gehele week niemand aanwezig en kan ik wel wat spullen ed. op gaan ruimen/uitzoeken, alvast stellingen gaan bouwen enz."

Nou kan je vertellen dat je je thuis achter het toetsenbord al wel weer helemaal top voelt maar dat zodra er lichamelijke belasting bij komt kijken het toch een heel ander verhaal wordt.

Maar blijf gewoon volhouden, vanavond weer een paar uurtjes en dan gewoon blijven opbouwen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ook een voordeel gevonden aan een corona besmetting.

Vandaag zag ik in de tuin dat de ene bak met aardbeiplanten er eerder op achteruit gingen dan op vooruit, dus de bak eens op de kop gezet.

465154295_tuxuskeverlarven.jpg.5fa106f80c2d621b5c282ccf35bd54fc.jpg

Bleken vele van deze larven zich te goed te doen aan de wortels van de aardbeiplanten.

 

Op zoek geweest wat dit kon zijn (ik heb nu toch alle tijd) en kwam uiteindelijk uit op de larven van dit beestje

taxuskever.jpg.4c7e294a5c3437a22f14866711c41287.jpg

nl. de taxus kever en die heb ik vorig jaar veelvuldig gezien en vermoord omdat ze een heester aan het opeten waren.

 

Dus op zoek gegaan hoe deze te bestrijden waren en dat bleek vrij simpel door gewoon wat bollen geplette knoflook te koken in 1 liter water en met dit kookvocht de planten elke 3 weken te bespuiten.

Dus meteen aan de slag gegaan en een lekkere knoflook cocktail voor ze gemaakt.

Tijdens het zeven komt mijn zoon in de keuken en vraagt "wat ben je in hemelsnaam aan het doen", "zelfs om mijn kamer boven met 2 gesloten deuren er tussen meurt het gigantisch", "dat is gewoon niet normaal"

 

eeuuhhh nou eeuuhh knoflook gif maken tegen de taxus larven? 😙

en ik maar denken dat het oude knoflook was omdat ik er niets van kon ruiken :D

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat worden dus aardbeien met knoflooksmaak, scheelt weer een dipsaus.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag ze van mij komen proeven hoor :D

 

Maar 1 voordeel ik proef er nu niets van en ruik ook niets dus nu zo'n ding naar binnen werken is alleen het idee voor de rest merk/proef ik er toch niets van.

 

Gisteren nog wel de tip gekregen van een oud huisarts om de mond te gaan spoelen met rode wijn.

Gewoon een flinke slok nemen, een poos in de mond houden en door de mond bewegen en dan weer uitspugen.

In rode wijn zou nl. een stofje zitten die schimmels ed. om zeep helpt en onder het mom van baat het niet schaadt het ook niet, vandaag een fles losgetrokken (Merlot Bradshaw die nog in de kelder stond) en elke uur de mond gespoeld met rode wijn.

Geloof het of niet maar vanavond met het avondeten toch weer kleine smaakverschillen kunnen constateren.

Ik proefde dat er kruiden op de kip zaten, de gekruide aardappels waren nog gewoon smaakloos, er zat een zoetig smaakje aan de bavarois, vanavond proefde ik op de koek wat zurige aalbessen en aan een ei met tomaten puree zat ook een lichte smaak van tomaten puree.

Ik heb de fles nu half leeg, dus morgen toch nog even volhouden en kijken of het nog beter gaat worden.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geweldige oud huisarts!

(alleen zou ik die wijn niet uitspugen)😊

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, D-box zei:

Wat een geweldige oud huisarts!

(alleen zou ik die wijn niet uitspugen)😊

Groetjes man,

D-box

Mee eens...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gerrit B zei:

Gisteren nog wel de tip gekregen van een oud huisarts om de mond te gaan spoelen met rode wijn.

 

Er zijn ook geur setjes waar je dagelijks aan moet ruiken om de reuk weer terug te krijgen. Geen idee of het helpt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Con zei:

Mee eens...

Laat ik nu net niets hebben met rode wijn 🥴

Hier staat het in de kelder voor het geval iemand rode wijn mocht drinken en na de tijd is het wel verplicht om de fles mee te nemen omdat hij anders hier de gootsteen in gaat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Off Topic

Ik weet nog een mop die ik jaren geleden van mijn vader zaliger heb gehoord;

Let wel, dit slaat niet op jou of op andere covid-patienten!

Ik hoop dat je tegen een geintje kunt.

Hier komtie:

 

Komt een man bij de dokter.

De man zegt: "dokter ik heb geen smaak meer".

De dokter zegt: "doe je mond maar eens open, dan ga ik even kijken".

De dokter schijnt vervolgens met een lamp in de man z'n mond.

Na 10 minuten de man z'n keel te hebben bekeken, zegt de dokter: "Ik heb daar wel een pilletje voor".

De dokter trekt een bureau-lade open en haalt daar een bruin pilletje uit tevoorschijn.

De dokter zegt: "Hier moet je langzaam op zuigen, doe het maar meteen hier in deze kamer dan kan ik constateren of het werkt".

De man zegt: "Ok, doe ik dokter".

Hij stopt het pilletje in z'n mond en begint daar langzaam en aandachtig op te zuigen.

Na 5 minuten zegt die man: "Maar dokter, dat is stront!".

Waarop de dokter zegt: "SMAAK TERUG!".

 

@gerrit B

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik jou en alle andere covid-patienten niet wil beledigen; dit was gewoon een mopje.

 

Veel groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ken ik er nog wel een hoor

Komt een vrouw bij de dokter vergezeld door haar schoondochter

Op het moment dat de dokter haar naar binnen roept loopt de schoondochter ook mee naar binnen

en als de dokter vraagt "en wat mankeert er aan" wijst de vrouw naar haar schoondochter.

Dus de schoondochter verteld "mijn schoonmoeder is hier omdat ze zulke gigantische winden laat"

waarop de vrouw snel aanvult "maar je hoort ze niet en je ruikt ze niet"

en ze heeft het nog niet gezegd en en knalt weer een flinke scheet door de behandel kamer.

waarop de vrouw zegt "wat heb ik je gezegd, je hoort ze niet en je ruikt ze niet"

Dus de dokter kijkt eens in haar oren en vraagt of ze even meeloopt en op het bed wil gaan zitten dat daar staat.

Als ze zit spuit hij haar wat in de oren en zegt "stil blijven zitten en het hoofd recht houden voor 5 minuten"

Na 5 minuten komt hij aan met een schaaltje en een grote spuit, waarop de vrouw bedenkelijk kijkt naar die grote spuit en vraagt "je gaat me toch geen pijn doen hé"

Maar de dokter geeft aan "het kan wat onprettig zijn maar doet zeker geen pijn" en vraag haar het hoofd schuin te houden en het bakje onder haar oor te houden.

De dokter spuit daarna lauw water in de oren en spoelt ze helemaal schoon waarop de vrouw zegt "joh dokter ik kan u nu veel beter horen dan zojuist"

"mooi" zegt de dokter en hij heeft het nog niet gezegd of ze laat weer een flinke scheet.

"nou" zegt de vrouw "die hoor ik nu ook hoor" maar gelukkig ruik je ze niet.

"mooi" zegt de dokter en vervolgt "dan kunnen we er vanuit gaan dat uw gehoor weer werkt, dan gaan we nu kijken of we uw neus ook nog weer aan de praat kunnen krijgen"

 

 

Maar de vreemdste gewaarwording is nog wel het eten van leverworst.

Normaal toch vol van smaak, maar je hebt nu alleen een vreemd zacht spul in je mond met korreltjes zonder dat het ook maar ergens naar smaakt.

Dus kan me nu heel goed voorstellen dat iemand die dit nog nooit eerder heeft gehad en de smaak niet herkent hier ook niets van moet hebben.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...