Ga naar inhoud


Van XS4all naar T-Mobile Thuis internet, waarom komt er een KPN monteur langs?


Aanbevolen berichten

Iemand een idee? Ik heb een werkende Xs4all=KPN verbinding via VDSL, die al jaren foutloos werkt.. Reden overstap is de belachelijke prijsstelling en verhogingen voor een 80Mbit lijntje. Het enige wat ik ga doen is in de Fritzbox 7590 (die ga ik gewoon houden en 99 euro betalen) de provider veranderen (t-mobile thuisprofiel zit er in) en klaar is kees volgens mij. Nu komt er een monteur langs, maar wat gaat die doen?? Kijken of het ISRA-punt in orde is? Dat is het, want anders zou ik problemen hebben.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


De koperlijn buiten t/m het ISRA punt is eigendom van de KPN. Vandaar de KPN monteur... XS4ALL geeft nog een vast IP adres.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Sattofiel zei:

een 80Mbit lijntje

Sorry voor het offtopic, maar passen ze in jouw regio pair bonding toe? En die Fritz houden is een goede keuze.

 

Zoals Mimisiku aangeeft, alles voor het ISRA punt valt onder beheer van KPN. Hou die monteur maar goed in de gaten, bij mij hebben ze er destijds een gigantische tyfuszooi van gemaakt met de omzetting van ADSL naar VDSL. Ik heb geen hoge pet op van de buitendienst van KPN.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Thijs-Rallye zei:

Ik heb geen hoge pet op van de buitendienst van KPN.

nou ik wel hoor

hele nauwkeurige mensen die drie keer naar centrale hub zijn geweest en weer thuis om die maximale throughput uit de VDSL lijn te halen die ik geabonneerd had - kostenloze service

en dat op oud adres in Amsterdam en ook op oud adres Maastricht

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dacht ik geen dubbel aderpaar, max 111 Mbits down, en die haalt de Fritz.  Ik snap echt nog steeds niet wat die monteur hier in huis komt doen, aan dat aderpaar, het ISRA punt en de splitter verandert allemaal niks. Ik heb nog een vaste analoge lijn vanwege alarmsysteem, moet dat ook eens gaan veranderen, ik betaal me blauw aan die lijn, en die alarmering moet toch via internet en/of gsm kunnen.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere KPN aansluiting heeft een dubbel aderpaar. Jouw 2de paar is waarschijnlijk gebruikt voor je alarminstallatie (je gebruikt 2 lijnen en daardoor katsjing!!). Je houdt dan 1 aderpaar over voor non-bonding VDSL. Vandaar de 7590 en NIET de 7581/7583.. Dan is 80Mbit heel normaal op een 200Mbit (pairbonding) abo...

 

Alarm omzetten naar GSM is dan inderdaad goedkoper, maar moet wel eerst aangeschaft! Ik heb hiervoor een mobiele installatie in gebruik (lees: hond). Werkt perfect!!

 

Zou lekker bij XS4ALL blijven, maar dat is uiteraard je eigen keus/zaak..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik werd een beetje ziek van de prijs. Ga nu  27,50 per maand betalen i.p.v. 55 bij XS4all, en een onbeperkt telefoonabo erbij voor 28,50 per maand. Dus eigenlijk een gratis onbeperkt tel. abo erbij.Kwaliteit zal ongetwijfeld minder zijn, maar in geval van problemen zet ik gewoon mijn hotspot aan, toch "onbeperkt" data. Ik heb trouwens ook een hond, maar die moet je wakker maken als je inbreekt.

Denk trouwens dat alles over 1 aderpaar gaat, want er gaat een tel.draad van de splitter naar het alarm (dacht ik). Overigens bel ik meestal al via VOIP (Voipbuster), heb een Siemens 675 aan de Fritzbox hangen. Dus de KPN-lijn heb ik eigenlijk bijna alleen voor het alarm, en dat kost dan 400 euro per jaar of zo, te gek voor woorden.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een snelheden halen jullie met VDSL 😮 , daar kan ik alleen maar van dromen. Het is net 32 mbit op een goede dag.

 

@TonskidutchDan zal ik wel pech hebben gehad. Die pannenkoek die hier over de vloer kwam begon, zonder ook maar iets te vragen, met letterlijk het hele ISRA punt van de muur af te breken in mijn kelder. Daarna vroeg ie of het daar wel eens vochtig was en kwam ie met de melding dat het waterdichte punt dat hij net had vernield niet meer gemaakt werd. Het half vern*ukte ding hangt nu met ducttape tegen mijn gasleiding aangeplakt.

 

Het probleem zat tussen het ISRA punt en de wijkkast, hetgeen ik die pannenkoek al meteen had gezegd want ik had alles al opnieuw aangestript en aangesloten. Het bleek uiteindelijk een los contact in de wijkkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn punt is dus dat ik nu geen probleem heb, en dan komt er een KPN monteur🤥

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

....met letterlijk het hele ISRA punt van de muur af te breken in mijn kelder. Daarna vroeg ie of het daar wel eens vochtig was en kwam ie met de melding dat het waterdichte punt dat hij net had vernield niet meer gemaakt werd....

Is m.i. een lasdop.

Een bejaarde PTTer zal er vast nog een in zijn schuur hebben liggen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag niet klagen....

 

IMG_1408.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, pairbonding. Dat heeft T-mobile niet, zullen ze wel teveel voor moeten betalen aan KPN. Ik haal nu 111/33 Mbits, vind ik netjes.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...