Ga naar inhoud


Canal Digitaal in Turkije


Henkcb

Aanbevolen berichten

Hoi

Je hebt USALS gevonden.

Koop een Stab Italia HH120 (als je een offset schotel hebt die hoogstens 1 meter 20 hoog en breed is;

Als je een prime focus schotel hebt kan ik je niet helpen omdat ik daar weinig verstand van heb; volgens mij gaat dat via een polarmount en actuator).

 

https://www.luxsat.eu/handleidingen/Diseqc_motor/installatie_diseqc_motor.html

Bron: luxsat

 

Je woont in Avsallar

zie hier:

Your Location

Latitude: 36.6225°
Longitude: 31.7673°
 
Volg het fimpje.
 
 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, D-box zei:

Hoi

Je hebt USALS gevonden.

Koop een Stab Italia HH120 (als je een offset schotel hebt die hoogstens 1 meter 20 hoog en breed is;

Als je een prime focus schotel hebt kan ik je niet helpen omdat ik daar weinig verstand van heb; volgens mij gaat dat via een polarmount en actuator).

Ik snap echt niet waarom Henkcb nu ineens een draaibare schotel wordt opgedrongen. Heeft hij gevraagd om flink wat satellieten te willen ontvangen? Nee, dus is draaibaar helemaal niet nodig.

Ik heb nog geen antwoord gehad wat voor type schotel hij had maar met een maat van 1,7 meter moet dat haast wel een primefocus schotel zijn. Helaas nog geen foto gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik snap echt niet waarom Henkcb nu ineens een draaibare schotel wordt opgedrongen. Heeft hij gevraagd om flink wat satellieten te willen ontvangen? Nee, dus is draaibaar helemaal niet nodig.

Ik heb nog geen antwoord gehad wat voor type schotel hij had maar met een maat van 1,7 meter moet dat haast wel een primefocus schotel zijn. Helaas nog geen foto gezien

 

20210518_175625.jpg

20210518_175637.jpg

20210518_175711.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een primefocus schotel dus. Met een diameter van 1,7 meter moet de signaalkwaliteit er af spatten. Duidelijk dus dat hij niet goed op de Astra 23,5 is uitgericht.
Weet je toevallig op welke 2 satellieten de lnb's zijn uitgericht? Ik denk Astra 19,2 en 23,5 en juist omdat er 2 koppen op zitten, kunnen ze waarschijnlijk niet dicht genoeg naar elkaar en heb je zo'n zwak signaal.
Ik kan dat wel even uitrekenen maar dan moet ik wel even weten hoe ver de voorkant van de kop van het middelpunt van de schotel af staat. Zou je dat eens op willen meten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Henkcb zei:

 

Sorry, ik zie die 3 streepjes en ik zie een soort bel. Daar klik ik op en zie wat berichten staan maar niets privé.

Op het envelopje klikken naast de bel. 
Ik ben binnenkort in Turkije (Colakli) 

aangepast door recol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die LNB's zijn in principe bedoeld voor een offset-schotel.
Zeker als je het maximale eruit wilt halen zou ik de schotel uitrichten op 23.5E en zo'n LNB gebruiken:

Ku Band Prime Focus Lnb | Jams India - Manufacturers and Trader of Dish  Antenna, Lnbs, Cam Modules,

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Sprietje zei:

Een primefocus schotel dus. Met een diameter van 1,7 meter moet de signaalkwaliteit er af spatten. Duidelijk dus dat hij niet goed op de Astra 23,5 is uitgericht.
Weet je toevallig op welke 2 satellieten de lnb's zijn uitgericht? Ik denk Astra 19,2 en 23,5 en juist omdat er 2 koppen op zitten, kunnen ze waarschijnlijk niet dicht genoeg naar elkaar en heb je zo'n zwak signaal.
Ik kan dat wel even uitrekenen maar dan moet ik wel even weten hoe ver de voorkant van de kop van het middelpunt van de schotel af staat. Zou je dat eens op willen meten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Allemaal enorm bedankt voor jullie berichten, adviezen, tips etc..

Maar het is mij allemaal te technisch en te ingewikkeld. Ik neem wederom eens contact op met de lokale installateur en ook de leverancier van dit alles.

Ik ga stoppen met deze topic.

Nogmaals dank en groeten.

Henkcb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Henkcb zei:

Beste mensen,

Allemaal enorm bedankt voor jullie berichten, adviezen, tips etc..

Maar het is mij allemaal te technisch en te ingewikkeld. Ik neem wederom eens contact op met de lokale installateur en ook de leverancier van dit alles.

Ik ga stoppen met deze topic.

Nogmaals dank en groeten.

Henkcb.


zoals ik al zei... ben binnenkort in je buurt. Wil best me sat meter meenemen en ff bij je komen kijken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...