Ga naar inhoud


Canal Digitaal in Turkije


Henkcb

Aanbevolen berichten


1 minuut geleden, Henkcb zei:

OK, en dan moet je evt. het dak op of doe je zoiets via de ontvanger??

Wanneer ben jij in Konakli??

 

Op het dak maar dat is als je er redelijk bij kunt voor mij geen probleem. En ben niet in Konakli maar Colakli. Maar heb altijd een auto als ik daar ben 😉. Ik kom aanstaande zaterdagmiddag aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt heel makkelijk op het dak/bij de schotel komen. Zelfs ik kon er bij😄.

Hoe lang is het voor jou rijden??

Je moet nl.niet te veel moeite doen.

Veel werk? Je weet ook wat de juiste instellingen zijn van de ontvanger ALS de schotel goed zou staan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Henkcb zei:

Je kunt heel makkelijk op het dak/bij de schotel komen. Zelfs ik kon er bij😄.

Hoe lang is het voor jou rijden??

Je moet nl.niet te veel moeite doen.

Veel werk? Je weet ook wat de juiste instellingen zijn van de ontvanger ALS de schotel goed zou staan??

Denk 35 min ofzo. Rij overal heen in Turkije dus dat is geen probleem. Probeer even uit zoeken hoe die privé berichten werken dan geef ik me nummer even. Werk regelmatig aan sat systemen dus maak je daar maar niet druk om 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Henkcb zei:

Gekeken en zo laten zoeken. Geen ESPN 2, wel ESPN 3 zie wel Fox sport 2!?

ESPN2 en Fox Sports 2 is hetzelfde

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet opgelost , er zitten gewoon rare dingen in die ontvanger of jij kunt er niet goed mee overweg. Misschien kan iemand je helpen met de zenderlijst maar ik ken die ontvanger ook niet.  Als de ontvanger nog Fox Sports 2 laat zien terwijl die allang ESPN2 heet.. klopt er iets niet. 

 

Qua schotel zou ik het advies even afhouden,  als jij bepaalde zenders van een frequentie/transponder wel ontvangt en andere niet kan vinden heeft dat niks met de schotel te maken. Ook al is het signaal zwak... je hebt blijkbaar gewoon ontvangst. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Codx zei:

Nee niet opgelost , er zitten gewoon rare dingen in die ontvanger of jij kunt er niet goed mee overweg. Misschien kan iemand je helpen met de zenderlijst maar ik ken die ontvanger ook niet.  Als de ontvanger nog Fox Sports 2 laat zien terwijl die allang ESPN2 heet.. klopt er iets niet. 

 

Qua schotel zou ik het advies even afhouden,  als jij bepaalde zenders van een frequentie/transponder wel ontvangt en andere niet kan vinden heeft dat niks met de schotel te maken. Ook al is het signaal zwak... je hebt blijkbaar gewoon ontvangst. 

Oftewel mijn aanbod cq kennis maakt meer kapot dan er nu werkt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, recol zei:

Oftewel mijn aanbod cq kennis maakt meer kapot dan er nu werkt? 

 

Het lijkt me handig dat Henkcb eerst de problemen met zijn ontvanger uitzoekt en zich dan indien nodig druk maakt over de schotel.  Hij geeft notabene aan zelf aan dat hij een hoop zenders wel kan ontvangen/bekijken en de zenders die hij mist zitten op dezelfde transponders.  

 

En dan krijgt hij reacties hier dat zijn schotel niet groot genoeg is of niet goed staat afgesteld. Zijn signaal lijkt inderdaad aan de lage kant maar dat is niet de oorzaak van het probleem.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat het grootste probleem zit in het feit dat de Turkse satellietontvanger geen Canal Digitaal scan kan uitvoeren. Het zou daarom verstandig zijn een ontvanger aan te schaffen die dat wel kan, zeker als je geen ervaring hebt met satellietontvangst. Dan wordt het allemaal een stuk eenvoudiger en hoeft hij niet alle zenders handmatig op volgorde te zetten, zeker omdat Canal Digitaal nogal eens zenders verwisseld. Denk daarbij maar aan de zender Filmbox HD die zeer recent op positie 14 is bijgekomen.

Maar daarnaast is de signaalkwaliteit erg laag. Bij een beetje regen zal het signaal weg vallen en gaat het beeld op zwart. Om die reden probeer ik uit te zoeken waarom er zo weinig signaal is. Als Henkcb geen behoefte heeft om ook de Astra 19,2 te ontvangen, kan met een enkele lnb en in dat geval een lnb die bij een primefocus schotel past, een veel beter signaal binnen krijgen. Met een schotel van 170cm moet het signaal er daar van afspatten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Het is duidelijk dat het grootste probleem zit in het feit dat de Turkse satellietontvanger geen Canal Digitaal scan kan uitvoeren. Het zou daarom verstandig zijn een ontvanger aan te schaffen die dat wel kan, zeker als je geen ervaring hebt met satellietontvangst. Dan wordt het allemaal een stuk eenvoudiger en hoeft hij niet alle zenders handmatig op volgorde te zetten, zeker omdat Canal Digitaal nogal eens zenders verwisseld. Denk daarbij maar aan de zender Filmbox HD die zeer recent op positie 14 is bijgekomen.

Maar daarnaast is de signaalkwaliteit erg laag. Bij een beetje regen zal het signaal weg vallen en gaat het beeld op zwart. Om die reden probeer ik uit te zoeken waarom er zo weinig signaal is. Als Henkcb geen behoefte heeft om ook de Astra 19,2 te ontvangen, kan met een enkele lnb en in dat geval een lnb die bij een primefocus schotel past, een veel beter signaal binnen krijgen. Met een schotel van 170cm moet het signaal er daar van afspatten.

 

 

precies, ik zit vanaf komende week in Turkije vlak bij hem. kan me sat meter meenemen en het signaal optimaliseren. geen probleem voor mij.

de sat ontvanger daar kom ik ook wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henkcb, ter informatie, Ik kijk in Alanya naar Astra 3 TVVlaanderen met een offsetschotel van 82cm hoog en  78cm breed. LNB Inverto ultra black en ontvanger M7SAT801. (Schotel is draaibaar voor Turksat, Astra 3, Astra 1, Hotbird, Eutelsat9, maar dit doet hier niets ter zake.). Wegens corona ben ik al maanden in België. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...