Ga naar inhoud


UTP connector vervangen terwijl de andere kant nog in een hub zit..


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door MySat,

Aanbevolen berichten

Wie weet het antwoord hierop. Is het mogelijk om een connector te vervangen aan een UTP terwijl deze nog in een hub zit die aanstaat ?

Bij de vervanging maak ik twee keer kortsluiting (Doorknippen van de oude UTP connector en het aanknijpen van de nieuwe connector).

 

Kortom: weet iemand of UTP poorten in een hub kortsluit vast zijn ?

 

P.s: De hub ligt een beetje moeilijk achter een kast, vandaar de vraaag

  • Haha 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zal een switch bedoelen.

Als die geen POE is lijkt het mij geen probleem.

 

En als je zeker wil zijn, trek de voeding er even uit

of desnoods even de groep waar de switch opzit.

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik nooit aan en patchkabel zitten prutsen maar gewoon een nieuwe kopen. Maar ik heb het idee dat je een hele lange flexibele UTP kabel hebt neergelegd. Misschien nog eens op de juiste manier je huis bekabelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan best als je de oude kabel eerst ontmanteld.Dan kan je draadje per draadje doorknippen en bij het aanbrengen van de nieuwe connector maak je geen kortsluiting.Doen we hier geregeld in IT middens en geen enkel probleem.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder POE kun de die gewoon knippen. Gerenommeerde switches zijn beveiligd.. Bij POE kun je best de stekker er eerst uittrekken. Gaat die echt niet, dan voorzichtig de isolatie verwijderen en 1 voor 1 de bruine en bruin/witte doorknippen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie input. Ter info, mijn UTP tang heeft een ijzeren mal om de connector te knijpen. Dus ik vervoorzaak altijd een kortsluiting 😉 Ik heb geen POE in dit huis. Nieuwe kabels kopen hoeft niet, er liggen hier genoeg meters in het huis zelf gefabriceerd. Maar we hebben nu net eentje te pakken waarvan de connector beschadigd is (lip afgebroken) en die wil ik vervangen. tang

 

En wij mannen zijn altijd van de simpele oplossingen, .... toch ? 😉

 

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, MySat zei:

er liggen hier genoeg meters in het huis zelf gefabriceerd

 

Maar geen solid kabels. Dat was de boodschap.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geen probleem, zelfs niet met PoE, POE poorten zijn hiervoor tegen beveiligd.

Wellicht dat dit niet opgaat op de hele goedkope Aliexpress meuk, maar als men aan de standaarden heeft gehouden kun je prima knippen en knijpen op een kabel die al is aangesloten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou..... Bij ons op het datacenter was dat een dikke no-no! Bij POE knutselwerk moest eerst via de Floor-Manager een accoord via e-mail vooraf gaan. Die kreeg via SAP toestemming van de eigenaar van de linkals deze POE eerst had uitgeschakeld.. Uiteraard via tweeweg controle...

En ik denk niet dat Cisco 7000 onder 'Aliexpress meuk' valt :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat heeft eerder met verantwoordelijkheid te maken (who to blame als iets fout gaat), dan dat je technisch gezien wel of niet kunt knippen in een PoE kabel.

Want, stel je voor dat je na het afknippen de kabel ineens in een 230v aansluiting valt, of desnoods een live rail raakt, en zodoende een switchpoort opblaast van een 10k+ kostende backbone blade, of heeeeeel misschien, erger nog, de boel helemaal down gaat.

Maar dat is een heel ander scenario dan dat je thuis aan de gang gaat.

Zodoende heb ik 100den, zoniet 1000den kabels geknipt en geknepen in mijn 26 jaar als Network Engineer, en nog nooit een poort defect veroorzaakt.

Als je de IEEE 802.3af en 802.3at even op naleest, zul je ook zien waarom dit geen probleem mag zijn. 

 

Maar ehm, Nexus 7000 met PoE poorten ???

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2021 om 21:30, Psychosammie zei:

 

Maar geen solid kabels. Dat was de boodschap.

Als je harde kern bedoeld... Yep harde kern in gebruik.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Connector succesvol vervangen met kabel in de hub. Ook weer geregeld 👍

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...