Ga naar inhoud


Telesat / TV Vlaanderen wijzigingen in codering sinds 12/01/2021


oneones

Aanbevolen berichten

12/01/2021 - 13:00

 

A partir du 13/01/2021 et afin d'améliorer la qualité de nos services, le groupe de chaînes comprenant La Une, Tipik, La Trois, RTL‑TVI, Club RTL, Plug RTL ne seront plus accessibles pour les utilisateurs d'un Module CI avec cryptage Mediaguard (reconnaissable à son étiquette noire).

 

Les Modules CI disposant du mode de cryptage Nagra (étiquette blanche) ne sont pas impactées par ce changement.

 

*********************************************************************************************************************************************************************

Om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren, zal de zendergroep La Une, Tipik, La Trois, RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL vanaf 13/01/2021 niet meer toegankelijk zijn voor gebruikers van een CI-module met Mediaguard-codering (te herkennen aan het zwarte label).

 

CI-modules met Nagra-coderingsmodus (white label) worden door deze wijziging niet beïnvloed.

 

WANNEER IS HET DE BEURT AAN TV-VLAANDEREN OM HUN CODERING AAN TE PASSEN ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal Digitaal is van sinds dit vanaf 02-2022 in te voeren (hetzij direct, hetzij gefaseerd)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, de kaart blijft hetzelfde, hij werkt dan alleen nog in een Canaldigitaal CI module (Witte sticker) of een Canaldigitaal ontvanger.

 

De softcam in een enigma ontvanger werkt dan niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de hoop dat je een gecertificeerde ontvanger laat aansmeren of een CI zodat ze je mogelijkheden succesvol kunnen castreren onder het mom van 'content beveiliging'...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

In de hoop dat je een gecertificeerde ontvanger laat aansmeren of een CI zodat ze je mogelijkheden succesvol kunnen castreren onder het mom van 'content beveiliging'...

 

Ik vind het ook heel erg. Zeker als kijker van het eerste uur, die zijn ontvanger ook voor andere dingen gebruikt dan gewoon tv kijken.

 

Maar doen zij nu eigenlijk niet hetzelfde wat de andere providers al jaren doen?

Een eigen box aansmeren, opnemen in de Cloud, de box zodanig beveiligen dat je niets extern kan opnemen....

Bij de andere providers hoor ik niemand daarover klagen.

 

Maar of ik nog klant blijf als ik niet met mijn eigen ontvanger kan kijken....dat betwijfel ik.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jeevanhoof zei:

Maar doen zij nu eigenlijk niet hetzelfde wat de andere providers al jaren doen?

Een eigen box aansmeren, opnemen in de Cloud, de box zodanig beveiligen dat je niets extern kan opnemen....

Bij de andere providers hoor ik niemand daarover klagen.

Klopt dat die anderen dat ook doen, maar ze bieden wel bepaalde voordelen die CD/TVV niet bieden, zoals een uitgebreider Nederlandse/Vlaamse zenderpakket in betere kwaliteit.

 

Het enige voordeel dat ik nog kan bedenken voor CD/TVV is dat je, mits meenemen van je ontvanger/module op een vakantiebestemming kunt kijken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op up/downlink mei 2 staat er een artikel over de afschakeling,die openlijk nog een paar gaat duren, maar het ziet er niet goed uit, en wat met al wie al een ontvanger heeft die alleen een kaartlezer heeft maar geen ci slot,of is het de bedoeling om alleen hun M7 te verkopen.

Quote

Het afstappen van CAK Mediaguard heeft ook gevolgen voor ontvangers diegebruik maken van een CAM emulator. Als er alleen een losse smartcard in dit type ontvanger gaat, dan zal die mogelijk niet meer werken. M7 heeft overigens dit type ontvanger nooit gecertificeerd.Deze ontvangers zullen dus alleen werken in combinatie meteen CI-module, ofwel een witte CAM 3.5 module ofwel onze huidige CAM701.

Bron Up/downlink

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even Telesat door gezapt en een hoop poeha om niks. Seca mode is nog steeds actief op alle zenders. 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de datum 2022 moet zijn en niet 2021... Daarbij meldend dat mijn TVV kaart de 2 Pluskanalen Tipik en La Deux alleen werken via mapping...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja als mapping werkt is seca mode dus niet uit, anders werkt dat niet meer.  Die datum zal wel kloppen hoor maar als ze dit in 2022 eerst een jaar bij CDS/TVV gaan toepassen stelt het weinig voor.  De complete leek zal denken dat het niet meer werkt maar misschien is dat juist hun opzet. Om het systeem in fases in te voeren.

 

In Polen waar ze ook al bijna een jaar bezig zijn werkt dat mapping truukje niet.  Een tip is naar de ECM lengte te kijken, bij lengte "6A" ipv 64 werkt seca mode meestal niet meer. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, skibbi zei:

De CSAT-kanalen van Télésat zijn al CAK7.

 

CSAT kanalen zijn al jaren CAK7.  Dat was Mezzo in het CDS pakket eerst ook, toen ze die van CSAT pakte. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...